Moderator: Redaktörer
xeizo skrev:Föredrar fortfarande Spotify, det finns mycket progressive metal där och "discover" samt "artist radio" är klockrena!
Deezer och Google Play får fortsätta vänta i kulisserna ....
NirreFirre skrev:En fördel jag (m fl) upptäckt och gillar med Google Music är möjligheten att få lägga upp 20000 spår från sin samling och alltid ha tillgång till dessa (inkl offline på andra enheter). Som jag förstår Spotify så de skivor/artister som saknas i utbudet kan man addera i (iaf) PC klienten men de blir inte möjliga att lyssna på (offline men kanske inte heller online?, har inte själv testat än) i andra klienter.
Bootlegs, obskyra grejer, fel master, artisten finns men väldigt begränsat antal plattor på Spotify osv. Jag använder f ö båda f n.
Kribban skrev:Så nu snart 2 år senare. Är det någon som har provat hur tjänsterna är i förhållande till varandra? Läste precis ett test där de menade att Spotify har stannat av i utvecklingen och Google har kört om dem.
BosseS skrev:Kribban skrev:Så nu snart 2 år senare. Är det någon som har provat hur tjänsterna är i förhållande till varandra? Läste precis ett test där de menade att Spotify har stannat av i utvecklingen och Google har kört om dem.
Det är troligen helt sant. Vet inte hur Google play funkar men spotify är inte bra. Vid varje ny uppdatering är det något som fungerar sämre...och de verkar helt strunta i önskemål från de betalande kunderna. Spotify blir snabbt ohanterlig om man har många spellistor med mycket musik i. Den verkar duga till att lyssna på veckans nyheter ungefär, inte att bygga upp ett eget "bibliotek".
KarlXII skrev:BosseS skrev:Kribban skrev:Så nu snart 2 år senare. Är det någon som har provat hur tjänsterna är i förhållande till varandra? Läste precis ett test där de menade att Spotify har stannat av i utvecklingen och Google har kört om dem.
Det är troligen helt sant. Vet inte hur Google play funkar men spotify är inte bra. Vid varje ny uppdatering är det något som fungerar sämre...och de verkar helt strunta i önskemål från de betalande kunderna. Spotify blir snabbt ohanterlig om man har många spellistor med mycket musik i. Den verkar duga till att lyssna på veckans nyheter ungefär, inte att bygga upp ett eget "bibliotek".
Har du skrivit till dem med synpunkter?
Morello skrev:Problemet med spotify är att äldre populärmusik kommer i form av senaste remaster, vilket är helt ointressant, varför jag också avslutade prenumerationen.
Bill50x skrev:Morello skrev:Problemet med spotify är att äldre populärmusik kommer i form av senaste remaster, vilket är helt ointressant, varför jag också avslutade prenumerationen.
Har du berättat för dem varför du slutade?
/ B
Morello skrev:Nej, jag antar att intresset för återkoppling från diverse hifi-tomtar som jag är tämligen ointressant.
Morello skrev:Är det bara jag som störs på alla dynamikreducerae remasters av framförallt populärmusik?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Kalle_H och 20 gäster