Moderator: Redaktörer
adagio skrev:Intressant fråga sprudel. Hur kunde det bli det? Måste allt testas blindt? Hur kan en upplevelse blindtestas och varför?
Ett restaurangbesök, blindtest mot medhavd doggybag. Kan man ens njuta av en Ardbeg eller måste den blindtestas mot en Laphroaig. Måste alla upplevelser till varje pris verifieras och bevisas?
Morello skrev:Blir inte återgivningen lite "hal" med sådana kondingar?
sprudel skrev:Trevlig jakt på fantastiska försteg, de växer inte på träd här i skandinavien.
sprudel skrev:Perka tyckte jag skulle mäta upp mina gamla rör på Radiomuseet i Göteborg som har rörprovare, bra ide', men Akkelis har också rörprovare så jag tar en sväng till Stefan i hans nya och mycket trevliga HiFi-butik.
Roland på Tango Tubes var ju ett perfekt tips. Får hem två Philips NOS som ska prövas i kombo med Telefunken.
På söndag ska jag också hämta ett CJ Premier 17 LS2 i Oslo. I den sitter två Telefunken och två Philips, tänka sig.![]()
Är nyfiken på att jämföra LS med LS2 som har teflonkondingar och en annan nätdel.
Trevlig jakt på fantastiska försteg, de växer inte på träd här i skandinavien.
sprudel skrev:Morello skrev:Blir inte återgivningen lite "hal" med sådana kondingar?
![]()
Smooth and liquid, heter det.
FBK skrev:sprudel skrev:Perka tyckte jag skulle mäta upp mina gamla rör på Radiomuseet i Göteborg som har rörprovare, bra ide', men Akkelis har också rörprovare så jag tar en sväng till Stefan i hans nya och mycket trevliga HiFi-butik.
Roland på Tango Tubes var ju ett perfekt tips. Får hem två Philips NOS som ska prövas i kombo med Telefunken.
På söndag ska jag också hämta ett CJ Premier 17 LS2 i Oslo. I den sitter två Telefunken och två Philips, tänka sig.![]()
Är nyfiken på att jämföra LS med LS2 som har teflonkondingar och en annan nätdel.
Trevlig jakt på fantastiska försteg, de växer inte på träd här i skandinavien.
Grattis, hoppas verkligen att den lever upp till dina förväntningar då väntat på just den.
Flint skrev:Jag vet ingenting om teflobkondensatorer. Vad är deras egenskapar och fördelar?
Morello skrev:Flint skrev:Jag vet ingenting om teflobkondensatorer. Vad är deras egenskapar och fördelar?
Superlågt läckage, snäv tolerans om så önskas och mycket hög temeraturstabilitet, dvs ingenting som är direkt viktigt för att AC-koppla en signal.
Däremot är det en mycket lämplig kondensator i tex en integrator där läckströmmen måste vara låg.
Morello skrev:Snarare analoga pryttlar. Tex om man kräver snäv tolernas OCH liten tempkoefficient.
Vill minnas att dom är ganska dyra.
Morello skrev:Snarare analoga pryttlar. Tex om man kräver snäv tolernas OCH liten tempkoefficient.
Vill minnas att dom är ganska dyra.
Morello skrev:SCR-kondingarna vet jag är adekvata, dvs uppvisar inte några olinjariteter.
Men jämförde du olika värden? Då har du ju liksom inte skruvat på en parameter, utan två, varav den ena kan medföra att en massa andra saker påverkas.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Kalle_H och 20 gäster