Moderator: Redaktörer
hali skrev:Här på faktiskt.se är det Denon som gäller.
Det man kan klaga på är kanske HDMI switching och upscaling om man vill köra med nyare projektor eller platt-TV.
niklas skrev:Föregångaren till 1015, 1014, är testad av LTS. I samma test är Denon 2105 med. Bägge apparater konstateras färga hörbart.
Denna "hypen" av 2105 tycker jag är lite märklig. Så fantastisk är den inte. Tror nog att pioneeren är ett lika bra alternativ.
Johan_Lindroos skrev:Både Denon och Pioneer färgade ljudet. Men pioneer färgade ljudet ganska mycket mer än Denon. Alla förderog Denons ljudkaraktär. Även HK var mycket bra, i klass med Denon, men en lite annan sorts färgning.
Kribban skrev:Vilken HK modell var detta![]()
niklas skrev:Denna "hypen" av 2105 tycker jag är lite märklig. Så fantastisk är den inte.
Hetsporren skrev:niklas skrev:Denna "hypen" av 2105 tycker jag är lite märklig. Så fantastisk är den inte.
Trodde inte jag heller, förrän jag hörde hur det lät hemma hos Sanny_X! Nu sitter jag (nöjd) med en 1905...
niklas skrev:Men ibland känns det som att en del inbillar sig att det inte finns bättre.
Hetsporren skrev:niklas skrev:Men ibland känns det som att en del inbillar sig att det inte finns bättre.
Visst, men så är det ju med ALLT som rekommenderas av LTS?!
Sanny_X skrev:Fördelen, som jag ser det, med att välja saker som har testats (med bra resultat) av LTS är att jag inte "behöver" fundera på om jag valt rätt eller fel. Jag behöver inte byta grejer hela tiden, jag sitter nöjd.
profbd skrev:johan lindros har du testat vilken del det är som färgar ljudet
förstegsdelen eller slutstegsdelen?
själv sitter jag med en denon 2802 jag funderar att byta det är ju kul att byta apparaterna ibland
jag använder ett rotel 1080 som slutsteg till frontarna jag
Amit skrev:Försteget skall vara, om jag minns rätt, nära nog "ofärgande".
Hetsporren skrev:Det är ju inte helt otroligt att man t.ex. kan få en (begagnad) receiver som är något bättre, mycket snyggare och lite billigare än Denon 2105.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 22 gäster