xeizo skrev:Eargasm skrev:Nej.
Ps. Beroende på vilka kompromisser en kan acceptera.
Det lär inte vara några problem att få ett ännu bättre stereoljud än med en hemmabioreceiver, men då drar priset iväg. Och även hemmabioreceivern kan utrustas med bättre slutsteg, klass A osv.
Poängen med hemmabioreceivern är att förstegsdelen har ultimat mycket finesser, och man får hela paketet till ett relativt lågt pris.
Är det funktioner och bekvämlighet som är i fokus så står sig stereoförstärkaren sig slätt alla dagar, är dessutom pengar en avgörande faktor är det spiken i kistan, jag håller fullständig med.
Men struntar en i hur anläggningen går att integrera i vardagen med HDMI-växlar, Airplay, lågpassfilter, blutooth mottagare osv och endast vill lyssna på musik via två högtalare anser jag att gå old-school ger mest behållning när det gäller att lyssna på musik.
Men livet handlar för majoriteten av oss om kompromisser.., det svåra är att göra dem som passar en själv bäst just nu. Och märk väl att jag lägger ingen värdering i hur andra väljer att göra sina, behov och önskemål förändras också över tid..