Vinylcalle skrev:Vad jag hört var det Mikael Bladelius pappa som höll i produktionen på något företag han hade. Men det kanske inte är korrekt?
MvH Carl
Enligt info direkt från fadern stämmer det väl för åtminstone delar av produktportföljen.
Moderator: Redaktörer
Vinylcalle skrev:Vad jag hört var det Mikael Bladelius pappa som höll i produktionen på något företag han hade. Men det kanske inte är korrekt?
MvH Carl
Vinylcalle skrev:Vad jag har hört så var det ett företag där man anställde folk som varit långtidsarbetslösa och som företag fick betalt för att ha hos sig på praktik. Men det kanske inte stämmer?
MvH Carl
Elfsberg skrev:Vinylcalle skrev:Vad jag har hört så var det ett företag där man anställde folk som varit långtidsarbetslösa och som företag fick betalt för att ha hos sig på praktik. Men det kanske inte stämmer?
MvH Carl
Varför behövs det ens poängteras isåfall?
Elfsberg skrev:Vinylcalle skrev:Vad jag har hört så var det ett företag där man anställde folk som varit långtidsarbetslösa och som företag fick betalt för att ha hos sig på praktik. Men det kanske inte stämmer?
MvH Carl
Varför behövs det ens poängteras isåfall?
Vinylcalle skrev:Vad jag har hört så var det ett företag där man anställde folk som varit långtidsarbetslösa och som företag fick betalt för att ha hos sig på praktik. Men det kanske inte stämmer?
MvH Carl
mrGaskill skrev:Vinylcalle skrev:Vad jag har hört så var det ett företag där man anställde folk som varit långtidsarbetslösa och som företag fick betalt för att ha hos sig på praktik. Men det kanske inte stämmer?
MvH Carl
De långtidsarbetslösa fick chansen att jobba och bygga ihop spännande hifi. Det låter väl perfekt.
Vinylcalle skrev:mrGaskill skrev:Vinylcalle skrev:Vad jag har hört så var det ett företag där man anställde folk som varit långtidsarbetslösa och som företag fick betalt för att ha hos sig på praktik. Men det kanske inte stämmer?
MvH Carl
De långtidsarbetslösa fick chansen att jobba och bygga ihop spännande hifi. Det låter väl perfekt.
Ja det är väl bra. Det är mindre bra om man utnyttjar att man får betalt för att ha människor som arbetar åt en. Nu har jag ingen aning om det var så men det finns företag som bygger sin verksamhet på det.
MvH Carl
Laila skrev:Gissar att det inte är anställda människor som Calle pratar om . . . typ.
mrGaskill skrev:Jag tycker det är ganska illa att insinuera om något som man har mindre bra koll på. Jag har något minne om något företag som sålde eller säljer beg. hifi och som satte ordinarie priser astronomiskt och lockade med jätterabatter på saker som var överprissatta som man fick en bedräglig känsla av. Nu minns jag inte namnet på firman, så jag ska inte skriva något mer. Det kan bli jättefel och det är onödigt, så den diskussionen får nog hoppas över helt och hållet.
Vinylcalle skrev:Oavsett vad så verkar det vara otroligt känsligt att prata om detta företag som inte ens finns längre och knappt inte fanns heller med tanke på den lilla produktion man tydligen hade.
brn2rn skrev:
Affären med Hifi-Klubben blev vi blåsta på av deras dåvarande norske VD, på ett mycket fult sätt tyvärr
Vinylcalle skrev:mrGaskill skrev:Jag tycker det är ganska illa att insinuera om något som man har mindre bra koll på. Jag har något minne om något företag som sålde eller säljer beg. hifi och som satte ordinarie priser astronomiskt och lockade med jätterabatter på saker som var överprissatta som man fick en bedräglig känsla av. Nu minns jag inte namnet på firman, så jag ska inte skriva något mer. Det kan bli jättefel och det är onödigt, så den diskussionen får nog hoppas över helt och hållet.
Jag har inga problem att diskutera hur dåligt Repsam och under en tid Rehifi var under tidigare ägare (på många områden). Ett problem var att man tog in praktikanter som inte hade någon koppling till hifi och hur det fungerade till att sköta kritiska moment i företaget. För dessa praktikanter tror jag säkert att man fick ekonomiska bidrag.
MvH Carl
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Kalle_H och 18 gäster