skivansson skrev:hallå!
Jag har letat efter ett rörförstärkare projekt ett bra tag nu utan att hitta exakt det jag letar efter, det som nämns i titeln.
Då jag inte är sugen på att köpa ett kit utan beställer gärna delarna själv så utesluter det M-125 kittet (
M-125 monoblock ) då de bara släpper
schemat utan värden. Tyvärr så har jag inte kunskapen som krävs för att rita upp ett egen schema eller fylla i de tomma värdena själv.
dynaco transformer har ett schema på sida 5 som är intressant men går det att få tag på liknande opt och pt?
Om någon sitter på ett schema som bygger på Hammonds pt 278CX och opt 1650T eller liknande så får man gärna dela med sig.
Förövrigt så lockar Oddblocks pp kt88 monoblocks med sin simpelhet och låga pris på komponenterna men tänkte göra ett sista försök att hitta ett par monos med lite högre effekt som passar.
Tacksam för alla tips och hjälp på traven man kan få!
Jag har själv bygge en vta-70, så jag är lite partisk

Vad har du emot att köpa ett kit ? Är du så sugen på att improvisera med smådetaljer ?
Du måste ha trafos ( stora kostnaden ) chassie ( stora jobbet) och rör ( kan fixas lokalt mycket bättre och billigare),
så att köpa kit ger dig en flygande start.
Dessutom, när du så småningom vill byta grejor är en "M-125" mycket mera värdefull och lättsåld än
ett improviserat hembygge om än så vackert.
Vad gäller Dynaco's schema "sida 5" så är det samma spec på trafos , så köp dessa av tubes4hifi . Drivkretsen
bygger på 6an8, och här kan du köpa kretskort till MkIII och använda detta. 6an8A finns på lager. Personligen
är jag lite tveksam till om bob's drivkrets med 2 6BH8 är bättre, den bygger också på NOS rör och har en
LTP fastvändare av traditionell modell som behöver AC-justering . Dynacos 6an8a har alltid rätt ac-balans.
Älskar musik, driver numera Tubular-well, välljud med garanti.