Martin_Dewens skrev:Coolt

!
Ska du använda den som PA bas, eller blir det en hemmasub?
Både och kommer det nog bli, ska försöka få lådorna att smälta in så pass i vardagsrummet så att jag kanske får använda dom som TV bänk och isåfall använda ett rack på väggen/någonstans för PS4, förstärkaren och Htpcn, har en liten vrå på andra sidan väggen mot vardagsrummet som jag tänkte ställa alla steg / delningsfilter i så jag slipper höra dom.

Sen har vi lite fester ibland och då är de tänkt att dom ska vara riktiga PA basar

Nattlorden skrev:Spännande.
Känns som den kommer att bli tung. Hoppas du har rullplattor.
Valde faktiskt plywood för att den skulle bli lite lättare och just nu väger inte lådan speciellt mycket faktiskt men tyngre kommer den ju bli. Kommer med stor sannolikhet stoppa dit plattor på baksidan

bakerman22 skrev:Coolt. Blir nog mycket discodunk av den där.
Dämpmatta funkar nog dock dåligt som volymminskare.

Det hoppas jag också att det blir

Jag visste inte om jag vågade skriva att jag kunde minska volymen på lådan med dämpmaterial (typ högtalar ull/dämpmatta), jag vet faktiskt inte. Antar att det lättaste är att lägga dit några reglar till där det passar eller eventuellt förlänga porten 20mm med två bitar så den hamnar kant i kant med utskjutet runt fronten, hade ju inte stört utseendet iallafall

Men jag tror avstämningen kommer bli bra så förhoppningsvis behöver jag inte göra några ändringar.
Från en sak till en annan..
Det känns som att många bilbas-byggare (nästan alla) använder någon typ av profil i alla hörnen invändigt, jag vill bestämt påstå att det
nästan aldrig används i PA sammanhang? Gör det sån stor skillnad när man rätar ut hörnen till 45 graders vinklar istället för 90? hörnen kommer ju knycka några liter lådvolym menar jag.. Kanske räcker med någon schysst liten snickeri list i och för sig?
Edit: dessutom så kommer 45 graders hörn bli knepigare att bygga reglar runt så jag tror jag låter hörnen vara som dom är