Harryup skrev:Svante skrev:Nu tror jag vi har frestat på de mer konstruktiva debattörerna i den här tråden nog. Jag ber om ursäkt för min del i det.
Jag tycker att du gör rätt i att ifrågasätta saker, dock tycker jag att du lite väl enkelt hellre ifrågasätter/förkastar lite väl enkelsidigt när det gäller saker du inte testat. Du fortsätter gärna på ett förkastande spår än kommer med en kommentar som "jag kan tänka mig att vad som kan ha hänt resonansmässigt om man får det resultatet är följande...." I detta fall kan jag säga att du förmodligen skulle komma fram till en mycket bättre fysikalisk förklaring till varför lyssningsresultatet blir som det blir än många andra i tråden om du hade varit nyfiken nog att testa själv eller tagit dig den långa vägen på kanske 1km mellan Teknis och HighFidelity på Karlavägen för att lyssna själv och få en egen uppfattning. Eftersom du sitter i LTS's tekniska kommite' så kan jag tycka att det är ditt ansvar att försöka uppdatera dig om verkligheten snarare än att förbli vilse i vinylträsket med förutfattade meningar. Många av de konstruktiva debattörerna i denna tråd ser jag som inte generellt kunniga då det gäller vinylavspelning även om de har koll på deras egna spelares uppförande. Än mindre hur andra spelare som förekommer på marknaden beter sig. Inte en gång i någon vinyldiskussion på något forum har jag sett att man t.ex. jämför 3 identiskt utrustade spelare. (Kan ju finnas) Det kommer skilja och i värsta fall en hel del.
Så mycket av den förvärvade kunskapen är individuell då man presenterar mätningar och drar slutsatser.
Kom igen Svante, förkovra dig om föråldrad teknik nu även om du nu inte jobbar på institutionen för Teknikhistoria.
Mvh/Harryup
Instämmer!