Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Hjälp, låter som några knappt har ett liv vid sidan av arbete, vila och samvaro med medmänniskor... Har nog som mest legat på 3-6 timmar i mitt singelliv. Som husägare med familj har det legat ner mot 0.5-1 timme per dygn i snitt. Nu är jag kanske uppe i 1-2 timmar, mer om jag är ensam hemma. Själv tillhör jag de som inte kör musik i bakgrunden typ loungemusik. Aldrig musik på när det dineras eller samspråkas. Musik i bilen bara när jag åker själv. Vi är olika!
Martin_Dewens skrev:Numera lyssnar jag bara varannan helg, när grabben är hos sin mamma.
Oftast bara på Fredagskvällen i sällskap med ett gäng pilsner, och alltid så högt som möjligt.
I tonnåren lyssnade jag i stort sett varje dag, oftast lite högre än vad som var möjligt.
Jag spelar aldrig bakgrundsmusik, utan lyssnar bara dedikerat.
dewpo skrev:Martin_Dewens skrev:Numera lyssnar jag bara varannan helg, när grabben är hos sin mamma.
Oftast bara på Fredagskvällen i sällskap med ett gäng pilsner, och alltid så högt som möjligt.
I tonnåren lyssnade jag i stort sett varje dag, oftast lite högre än vad som var möjligt.
Jag spelar aldrig bakgrundsmusik, utan lyssnar bara dedikerat.
Jag måste vara ganska annorlunda när jag var barn och tonåring lyssnade jag nästan inte på musik, sen började jag att träna på gym och där gick musik i backgrunden men egentligen lyssnade jag inget ordentligt innan jag var 30. Nu lyssnar jag jämt, Fast bara passivt
Flint skrev:Jag svarade 6-8 timmar vilket jag inser efter att ha läst frågan bättre är fel. Mitt felaktiga svar gällde hur många timmar anläggningen är igång per dygn. Jag "finlyssnar" troligen inte mer än 5 min per dygn statistiskt sett, dvs mycket sällan. Ljudanläggningen är mer ett arbetsverktyg i vardagen.
Flint skrev:Jag svarade 6-8 timmar vilket jag inser efter att ha läst frågan bättre är fel. Mitt felaktiga svar gällde hur många timmar anläggningen är igång per dygn. Jag "finlyssnar" troligen inte mer än 5 min per dygn statistiskt sett, dvs mycket sällan. Ljudanläggningen är mer ett arbetsverktyg i vardagen.
dewpo skrev:Flint skrev:Jag svarade 6-8 timmar vilket jag inser efter att ha läst frågan bättre är fel. Mitt felaktiga svar gällde hur många timmar anläggningen är igång per dygn. Jag "finlyssnar" troligen inte mer än 5 min per dygn statistiskt sett, dvs mycket sällan. Ljudanläggningen är mer ett arbetsverktyg i vardagen.
Nej som frågeställare måste jag säga att du förstod frågan helt rätt. Jag undrar hur mycket anläggningarna spelar musik inte hur om du sitter positionerad och fin lyssnar, Faktiskt egentligen inte om det är du eller dina barn/fru/man som lyssnar, även om det kanske inte framgickFrågan var nog lite diffust formulerad inser jag
Morello skrev:Jag stänger alltid av slutsteg när jag åker hemifrån för att inte konsumera onödigt mycket elektricitet och därmed utgöra en onödigt stor belastning för miljön.
Morello skrev:Det betyder i så fall att den står och spelar när du inte är hemma också.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster