Moderator: Redaktörer
sportbilsentusiasten skrev:Är det samma sak som pajjar?
Morello skrev:sportbilsentusiasten skrev:Är det samma sak som pajjar?
nej, olika saker. Jag har reparerat många.
hifikg skrev:Läser i ännu en tråd att de är så läskigt opålitliga, men är de verkligen det? Med tanke på att hela vagnparken av 208:or har fyllt 25 år så är det inte så mycket att orda om längre, tycker jag. Det verkar som att de flesta behöver ett eller ett par verkstadsbesök under sin livstid och sen tuffar de o går. Du som har eller har haft en NAD 208 får vara med och rösta.
Mitt exemplar har varit på service två gånger. Jag har ägt den sedan den var ny.
paa skrev:hifikg skrev:Läser i ännu en tråd att de är så läskigt opålitliga, men är de verkligen det? Med tanke på att hela vagnparken av 208:or har fyllt 25 år så är det inte så mycket att orda om längre, tycker jag. Det verkar som att de flesta behöver ett eller ett par verkstadsbesök under sin livstid och sen tuffar de o går. Du som har eller har haft en NAD 208 får vara med och rösta.
Mitt exemplar har varit på service två gånger. Jag har ägt den sedan den var ny.
Du kan ju jämföra utfallet i denna omröstning med omröstningen i tråden: Ni som har eller haft en NAD 208, hur är det egentligen?
viewtopic.php?p=1208989
Morello skrev:Är det inte lite onödigt att låta prylarna stå på dygnet runt med hänsyn till elförbrukningen?
Slutsteg och sådant som drar väsentligt med ström alltså.
Morello skrev:Är det inte lite onödigt att låta prylarna stå på dygnet runt med hänsyn till elförbrukningen?
xeizo skrev:Morello skrev:Är det inte lite onödigt att låta prylarna stå på dygnet runt med hänsyn till elförbrukningen?
Där håller jag med. Transistorprylar kan inte ha mer än ett par minuters uppvärmingstid till drifttemp så bättre att stänga av.
Det är väl bara splitternya rör som man måste hålla på och värma upp en längre tid?
Flint skrev:De enda som kräver inspelningstid är hifihandladre/nasare/säljare.
Nattlorden skrev:Flint skrev:De enda som kräver inspelningstid är hifihandladre/nasare/säljare.
+1
mrGaskill skrev:Nu kunde jag ju skrivit ovanstående i tråden om hur mycket man spelar med sin anläggning varje dag eftersom det kanske är mer relevant där. Men oavsett vad, intressant med lite statistik. Hur vore det med en liknande tråd om en annan populär produkt på forumet (tror jag), nämligen Rotel rb 1080 eller 1090. ?
sportbilsentusiasten skrev:Nattlorden skrev:Flint skrev:De enda som kräver inspelningstid är hifihandladre/nasare/säljare.
+1
Tvärtom är min erfarenhet, då de inte vill ha en diskussion eller annat som ev hindrar en försäljning.
sportbilsentusiasten skrev:mrGaskill skrev:Nu kunde jag ju skrivit ovanstående i tråden om hur mycket man spelar med sin anläggning varje dag eftersom det kanske är mer relevant där. Men oavsett vad, intressant med lite statistik. Hur vore det med en liknande tråd om en annan populär produkt på forumet (tror jag), nämligen Rotel rb 1080 eller 1090. ?
Starta en tråd så får vi se.
Men att 40% av enheterna skulle gått sönder som NAD verkar ej troligt.
Under 30+ år har ingen del av min hifielektronik gått sönder.
Flint skrev:xeizo skrev:Morello skrev:Är det inte lite onödigt att låta prylarna stå på dygnet runt med hänsyn till elförbrukningen?
Där håller jag med. Transistorprylar kan inte ha mer än ett par minuters uppvärmingstid till drifttemp så bättre att stänga av.
Det är väl bara splitternya rör som man måste hålla på och värma upp en längre tid?
Nej, inte ens (splitternya) rör behöver mer än några minuters inspelningstid. Jo, dom ändrar sig lite de första hundra timmarna av sin livstid men låter under den tiden inte illa. De enda som kräver inspelningstid är hifihandladre/nasare/säljare. Tolka det hur fritt som helst.
Nattlorden skrev:sportbilsentusiasten skrev:Nattlorden skrev:
+1
Tvärtom är min erfarenhet, då de inte vill ha en diskussion eller annat som ev hindrar en försäljning.
Precis därför det tar så lång tid att spela in dem, ju!
sportbilsentusiasten skrev:Nattlorden skrev:sportbilsentusiasten skrev:Tvärtom är min erfarenhet, då de inte vill ha en diskussion eller annat som ev hindrar en försäljning.
Nu är jag helt lost...vad menar du ?
sportbilsentusiasten skrev:Nattlorden skrev:sportbilsentusiasten skrev:Tvärtom är min erfarenhet, då de inte vill ha en diskussion eller annat som ev hindrar en försäljning.
Nu är jag helt lost...vad menar du ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster