DQ-20 skrev:Perfector skrev:Pinhead75 skrev:
ÄVEN I EN IB??
Visst är det härligt när hjälpsamheten riktigt rinner över kanten på bägaren.
Välkommen till faktiskt.
Visst var det en onödigt surmagad kommentar från MÖ men är det något som karaktäriserar tråden är det viljan att hjälpa, där faktisktianer lagt ned tid och lämnat input efter bästa förmåga. Själv har du ju knappt bidragit alls, vilket vi vid närmare eftertanke kanske skall vara tacksamma för.
/DQ-20
Precis när man känner att tråden fått en törn åt rätt håll så blir man dissad igen haha....
Är tacksam för all hjälp jag fått, är inte så påläst när det gäller att tex utläsa grupplöptider osv i basta med flera program. Men som jag sa i trådstarten är min dator sönder så jag har inte kunnat sätta mig ner och fördjupa mig i basta. Har hållt på med hifi och hembio i 25 år och avverkat otaliga kombinationer av högtalare och förstärkare. Och jag har lärt mig att lita på öronen istället för matematiska termer och hifi nördar som fanatiskt avgudar tex Ingmar Öhman ....inget ont om honom han är fantastiskt duktig och kunnig men musik och ljud är högst peronligt och alla har olika smak som tur är. Har kommit fram till att jag föredrar högtalare som är roliga och får en att stampa takten med foten utan att man tänker på det istället för extremt korrekta tråkiga omusikalisk överanalytiska högtalare som dom flesta här nog gillar och det är inget fel i det. Det viktigaste är att man själv är nöjd.
Har lagt ner mycket tid att hitta rätt position för ibn innan installation och kan väl säga att jag läste på ganska mycket om ib innan jag bestämde mig för det. Och jag chansade lite när det gällde b2 basarna som du sa är qts lämpligt och fs kunde varit lägre men Xmax kan man inte klaga på. Fick dom för 4000 för båda i väldigt fint skick så det blev ett par extremt tunga as att släpa hem