Moderator: Redaktörer
Hotspur skrev:Mina ovetenkapliga *snyft* erfarenheter säger mig att det spelar mindre roll vilken DAC som används och att det istället och framförallt är kvaliteten på spelarens analoga delar (såsom utgångssteg etc) som gör att det finns stora ljudmässiga skillnader mellan CD-spelare...
En CD-lucka som låter KLADANG! när man drar igen luckan gör ingen glad.
Det blev en Audio Aero Capitole MKII. Den låter mycket naturligare och spelar mer musik, det känns mer äkta helt enkelthifirocker skrev:Rydberg:
Vad blev för cdspelare som fick ersätta din Meridian???![]()
Hur är den jämfört med Meridianen? Vad gör den bättre och hur mycket kostade den?
Mvh,
Att t.ex. blindtesta förförstärkare är en riktig utmaning där man oftast får rent slumpmässiga resultat (RIAA-steg undantaget).
hifirocker skrev:Rydberg:
Det är bara att gratulera!!
Nu mår dina B&W!
Och till sist, vad fick du betala för den? För du köpte den väl begagnad![]()
!
Mvh,
Som jag skrev tidigare så tycker jag att jämföra försteg är mycket enkelt, kanske beror det på att dessa färgar ljudet mer än en CDspelare gör
så att påstå att det är svårt att höra skillnad på olika försteg kan jag inte hålla med om
Morello skrev:R*,
Hur har man implementerat volymkontrollenÄr det fråga om dämpning digitalt eller sker det analogt
Om det sker analogt, har man använt en färdig krets eller gjort en diskret dämopsats
![]()
Många frågor blir det
palm skrev:Då har vi vel inte samma uppfattning i denna frågan. Som jag skrev så tror jag att de jag testat färgar ljudet ganska mycket![]()
Krell Kav250P / KRC-3, Plinius M12, Sentec SCA-1, Naim Nac82 och 52, Conrad J premier17 m.m.
Jag har inget emot en färgning av ljudet om det blir så mycket mer liv i musiken.
Användare som besöker denna kategori: Kraniet och 21 gäster