Moderator: Redaktörer
dewpo skrev:Har inte olika tillverkare lite olika definition på X-max, Det jag menade var förstås om det påverkas vid vilket konutslag distorsionen börjar skena?
paa skrev:dewpo skrev:Har inte olika tillverkare lite olika definition på X-max, Det jag menade var förstås om det påverkas vid vilket konutslag distorsionen börjar skena?
En del anger helt enkelt det geometriska värdet av hur långt slag som spolen ligger inom hela polstyckets bredd. Andra använder någon sorts gräns där distorsionen börjar öka.
Båda sätten är ju styrda av magnetens och spolens samarbete och har inget med membranet att göra. Membranet kan i och för sig bidra med dist också, men det är ju en annan sak.
PerStromgren skrev:Är du säker på att det inte finns ett bättre sätt? T.ex. att sälja bredbandarna och köpa baselement för pengarna du får in?
HenrikE skrev:Det är väl inget som hindrar att du kör dem omoddade i en 2-vägare. Membranuppbrytningar är komplicerade saker och det är inte lätt att gissa rätt på vad som händer när man ändrar i systemet.
DrBoar skrev:Vad upplever du att är problemet med dina Seas bredbandare?
Jag har funderat på att köpa ett par! De har ju vettig slaglängd till skillnad från Fostex.
Tanken var kvartsvågspipor eller basreflex lådor med bred baffel ( för att ge bra belastning i mellanbasen)
Om man nu vill ha hög känslighet så varför inte PA element från Beyma, Faital Pro eller någon annan
dewpo skrev:DrBoar skrev:Vad upplever du att är problemet med dina Seas bredbandare?
Jag har funderat på att köpa ett par! De har ju vettig slaglängd till skillnad från Fostex.
Tanken var kvartsvågspipor eller basreflex lådor med bred baffel ( för att ge bra belastning i mellanbasen)
Om man nu vill ha hög känslighet så varför inte PA element från Beyma, Faital Pro eller någon annan
Inget egentligen, Men jag har nog inte tillräckligt tränade öronUtan Baffel stegs kompensation är dom vassa i överkant, Fast med låter dom okej... Men jag vill nog inte att mina högtalare ska bli klara, Jag gillar att greja och experimentera
PerStromgren skrev:Är du säker på att det inte finns ett bättre sätt? T.ex. att sälja bredbandarna och köpa baselement för pengarna du får in?
Användare som besöker denna kategori: Ronnie och 13 gäster