Moderator: Redaktörer
UrSv skrev:Nej, det är så värst direkt koppling mellan strömförbrukning i vila och maximal uteffekt för det steget.
Det steget drar INTE 300 W i viloeffekt. Då hade det varit bra varmt utan att ens spela på det. Kanske 20-40 W?
KarlXII skrev:Varför stänger du inte av sånt som inte används?
UrSv skrev:Strömförbrukningen påverkas normalt inte av hur volymkontrollen står om insignal saknas.
peterh skrev:Skaffa en sådan här :
http://www.clasohlson.com/se/Elenergim% ... re/36-2897
och koppla slutsteget till den så ser du jur mycket det drar, den kan även sitta kvar och integrera , då ser du
kostnaden i kwh och kronor
Morello skrev:Vad för typ av rörsteg var det?
Min förförstärkare drar cirka 15 W och slutsteget kanske runt 225 W vid vila.
Laila skrev:EL-34 eller 6L6 . . . typ ?
Morello skrev:Ja, jag har ett svagt minne av den. Har du kvar stegen rent praktiskt?
Morello skrev:lever dom vidare hos någon annan ägare?
RogerGustavsson skrev:Figge77 du bor väl rätt nära Flint? Bara att åka och hjälpa honom, finns kanske något du har användning för?
Flint skrev:Morello skrev:lever dom vidare hos någon annan ägare?
Nej, dom är skrotade. Jag håller på att kasta en massa gammalt bröte. Transformatorer , kondingar, lådor mm. Mekarperioden är slut nu.
Morello skrev:Flint skrev:Morello skrev:lever dom vidare hos någon annan ägare?
Nej, dom är skrotade. Jag håller på att kasta en massa gammalt bröte. Transformatorer , kondingar, lådor mm. Mekarperioden är slut nu.
Vaffödå?
Flint skrev:Njae. Nu har man mekat ljud och motkopplat sig till leda i 50 år, dags för något nytt. Tänkte mig något sportigare som ger mer motion, som frimärkssamling. TV-tittande ger bara ADHD med dessa uS-snabba bildväxlingar och dessutom gillar jag varken programledare eller dialekten. Frimärken blir nog bra.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster