petersteindl skrev:Harryup skrev:Tror det är olika år vi pratar om. Ena året minns jag det som att man endast var på StarHotel. Det andra året minns jag inte alls, just nu. Hade ifs i princip glömt bort Voyd-killen också men då jag tänkte på det så mindes jag mässan.
Man tog alldeles för få bilder på den tiden, typ inga alls.
/Harryup
Jag vet att det är två helt olika år. Mässan på Star hotell minns jag en del av. Där var det en väldigt otrevlig stämning och många distributörer klagade, även på mig och jag har aldrig förstått varför. Jag hade sålt Ljudbutiken till Serner och Svenska importörer var på något sätt missnöjda. De agerade mycket konstigt på den mässan. Det var inte bara Serner som ställde ut. Wille var där och Allba och Betoma och övriga i gänget. Det kan ha varit så att Serner var ensam butik och att övriga inte gillade det och att deras agg delvis gick ut över mig? Hur som helst, jag var ju ute ur bilden och förstod inte vad grabbarna pratade om. Serner var inte så uppskattad av övriga distributörer. Det är så jag minns det.
Då Ljudbutiken med Serner ställde ut på själva Älvsjömässan var flera år senare och de kan ha haft ett rum på Star då. Jag minns dock inte.
Med vänlig hälsning
Peter
Jag kommer ihåg en mässa på Star hotell då jag hjälpte Serner och ljudbutiken, vad jag minns så var bara Ljudbutiken och Häggis där. Stämningen var mycket låg bla med anledning att vi hade problem med direktionen på Star Hotell, som trots att vi blivit lovat inte fick sätta upp några plakat eller anvisningar om att det överhuvudtaget var en mässa på Star-hotell! Dåligt!Dåligt! Dessutom fick vi klagomål från Älvsjömässan att vår "smörgåsman" gick omkring vid pendeltågsstaionen och omkring där med en anvisning om att det fanns en paralellmässa på Star Hotell. Vad kan fråga vad de hade med det att göra? Efter det har jag vägrat besöka besöka dessa lokaler igen!