Moderator: Redaktörer
jag är skeptisk mot högtalare som kräver extremt dyr elektronik
Callisto skrev:jag är skeptisk mot formel-1 bilar som kräver extremt dyra och avancerade däck, jag tror att sådana bilar är felkonstruerade på något sätt![]()
.
profbd skrev:jag är skeptisk mot högtalare som kräver extremt dyr elektronik
jag tror att sådana högtalare är felkonstruerade på något sätt
ptr skrev:Jag är skeptisk till folk som kallar det för "HiFi" och deras högtalare har inte ens en 15 tums bas.
Hetsporren skrev:Håller (nästan) med! Det är ju därför B&W 801 Matrix är en så förbaskat kul högtalare, t ex...
The_Man skrev:varför just bara 15"? finns väl större och bättre
profbd skrev:hur många tolvor måste man ha för att vara jämnbördig med en femtontummare
ptr skrev:profbd skrev:hur många tolvor måste man ha för att vara jämnbördig med en femtontummare
Den verdetagna delningsfrekvensen här på Hisingen är 1 till 4 (ie. det går fyra tolvor på en femtomtummare..)
ptr skrev:Jag skulle gärna kunna tänka mej Mark Levinsons klassiska HQD system med dubbla 30 tums Hartley basar på varje sida...
Bill50x skrev:Jag som hade för mig att det satt EN 24" Hartley i varje låda, en låda på runt 1,6 kubikmeter visserligen, men ändå...
Bill50x skrev:Jag var och lyssnade på ett sådant system på Park Hotel (Sthlm) i slutet på 70-talet och vad jag minns satt det bara ett element i varje baslåda. Men det har kanske funnits andra varianter?
profbd skrev:jag är skeptisk mot högtalare som kräver extremt dyr elektronik
jag tror att sådana högtalare är felkonstruerade på något sätt
ptr skrev:Jag skulle gärna kunna tänka mej Mark Levinsons klassiska HQD system med dubbla 30 tums Hartley basar på varje sida... Mmmmmmmmmm, baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas...![]()
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], MacBruce och 34 gäster