vem av er som har eller har hört ino

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2006-01-19 14:21

åsiktsfaschismen som jag menar är den likriktning samt fördömandet av andras åsikter och dessutom tendensen att håna

Alla som läser här vet "exakt" vad Adagio menar med detta.
Dina inlägg om "åsiktsfaschism" verkar vara ett fördömande av andras åsikter, med en tendens till hån.

Ge dig paa... :roll: Alla vet vad som händer här om man skriver att man har köpt en dyrkabel, Alla vet vad som händer om man skriver att man inte gillar ljudet hos Inos högtalare eller har åsikter angående det osv. Man blir dömd och hånad mer eller mindre, allt detta har man sett exempel på. Det är mycket lågt i tak på detta forum när det gäller vad som är acepterat inom Hifi och det är det som Adagio påpekar.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2006-01-19 14:26

FBK skrev:Ge dig paa... :roll: Alla vet vad som händer här om man skriver att man har köpt en dyrkabel

Om man säger den är bättre, ja. Om man skriver man gillar färgningen händer inget.
Framför allt får man sig en liten tankeställare innan ångerveckan gått ut. :wink:

Alla vet vad som händer om man skriver att man inte gillar ljudet hos Inos högtalare eller har åsikter angående det osv. Man blir dömd och hånad mer eller mindre, allt detta har man sett exempel på.

Jag har aldrig sett det, så det tror jag inte på. Minns inte att hetsporren åkte på några hån när han skrev om vad han inte gillade på min piP, t.ex.

Det är mycket lågt i tak på detta forum när det gäller vad som är acepterat inom Hifi och det är det som Adagio påpekar.

Definitivt inte. Däremot är det lågt i tak för dåligt/otydligt skrivna poster.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

adagio

Inläggav adagio » 2006-01-19 14:50

Att håna hade varit att skriva: De som köper dyrkablar är felkonstruerade(i huvudet) och de som tillverkar dyrkablar är ormoljeförsäljare.

Jag hade tänkt skriva ett liknande påhop om IÖ endast som ett exempel men avstår eftersom jag vet att det skulle missförstås som ett påstående från min sida.

Eftersom jag sagt mitt tänker jag inte låta migsnärjas mer och skriva saker som jag sen ångrar.

Jag väljer att citera mig själv.

"I Lindros eller IÖs källare, he he. Det låter lite suspekt.

Kan någon bevisa vad de hört där, eller är det bara under influens av personer som är skickliga på att prata om sin egen ljudfilosofis förträflighet som man tycker att ljudet står över allt annat. Jag har inte varit där och kommer nog inte våga mig dit.
Har hört piP, pi60 på andra ställen och de låter riktigt bra. Dock långt ifrån det bästa som jag hört, enl mina egna subjektiva preferenser, dessutom tilltalar designen (eller avsaknaden av densamma) inte mig det minsta.
Det verkar som om alla som kommer ifrån "källaren" genomgått en metamorfas eller programering, låter lite läskigt. Att förlora sin egen åsikt eller preferens om ljudideal och tala med samma termer som övriga Ino-ägare. Det är som om alla använder exakt samma ord och fraser eller hänvisar till citat av IÖ så fort man står för en annan åsikt."

Det hela är skrivet med glimten i ögat och ett stänk IRONI.

Det finns faktisk en hel del personer lika kunniga som IÖ alla representerar sina filosofier, jag tror att alla kan vederlägga sina teorier både teoretiskt och praktiskt.

Jag bara ifrågasätter, jag påstår inget. Jag tror självklart inte att IÖ är hypnotisör bara en kunnig konstruktör och skicklig presentatör, har ju inte träffat mannen ifråga men vet av erfarenhet att man lätt tar intryck av personer som vet vad de pratar om och skickligt kan lägga orden på rätt sätt, inget "säljsnack".

[/quote]

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2006-01-19 15:07

Jag blir lite besviken på dig Adagio eftersom det inte är förstahandsinformation som du talar om utan dina förutfattade meningar, du har ju bevisligen inte själv varit på något demotillfälle. Vidare insinuerar du att "anhängarna" inte skulle tänka själv utan lider av någonslags masspsykos, sånt är verkligen riktigt trisst att läsa. Jag själv känner mig som en tänkande varelse åtminstone, med min helt egna åsikter och jag vill verkligen inte bli instoppad in nått fack.

adagio skrev:Det verkar som om alla som kommer ifrån "källaren" genomgått en metamorfas eller programering, låter lite läskigt. Att förlora sin egen åsikt eller preferens om ljudideal och tala med samma termer som övriga Ino-ägare. Det är som om alla använder exakt samma ord och fraser eller hänvisar till citat av IÖ så fort man står för en annan åsikt."

Verkar detta stämma för FBK? Han har ju nämligen varit på demo :)

Ps Det som är lite extra roligt är att FBK quotade den quotade meningen ovan och sa "Tack Adagio :D Absolut de bästa inlägg som jag någonsin har läst på detta forum." . Det verkar alltså som FBK håller med om att alla blir programmerade men samtidigt visar han själv inte upp de vanliga "programmeringssyndromen". Då kanske inte Adagios utlåtnade stämmer och då är det märkligt att FBK tycker att det var "Absolut de bästa inlägg som jag någonsin har läst på detta forum", märkligt är bara förnamnet :o Ds
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-01-19 15:16

Eftyersom jag redan fått svar så finner jag andra inlägg ok..

Sedan detta som Adiago tar upp här..

Bara att hans ord inte ens föder en liten liten aning eftertanke utav er är talande för hur tråkigt rätt han har.

Och nattlorden.
Du har rätt.. Fast jag tänkte inte ordet agenda i possetiva termer mer här på forumet eftersom detta alltid används i negativ....

Men du har så rätt så rätt..

Jag hade en agenda för mig själv. Att få klarhet i en del saker.. Och jag har fått detta också..

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2006-01-19 15:34

adagio skrev:Det verkar som om alla som kommer ifrån "källaren" genomgått en metamorfas eller programering, låter lite läskigt. Att förlora sin egen åsikt eller preferens om ljudideal och tala med samma termer som övriga Ino-ägare. Det är som om alla använder exakt samma ord och fraser eller hänvisar till citat av IÖ så fort man står för en annan åsikt."

Jag har varit i källaren två gånger med många års mellanrum. Första gången spelades på pi60 (utan "s", tror jag, det var länge sedan) och första versionen av piP, som inte har så mycket gemensamt med dagens version.
Jag upplevde då pi60 som mycket duktig, medan piP orginal, i mitt tycke, frånsett den redan då otroligt imponerande basen, gav en otroligt låg ljudbild, vilket jag också framförde direkt på plats.
Så mycket för den "hypnotiseringen" och "programmeringen".
Den andra gången jag var där, just efter ombyggnaden, innan surrounderna var installerade, fanns där pi60s och nuvarande modell av piP.
Det är märkvärdigt hur likartad ljudbild dom nu uppvisar, trots helt olika element och delningsfilterkonstruktion.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Affald

Inläggav Affald » 2006-01-19 15:49

adagio,
Jag har INTE varit i källaren.

Men jag har hört piP på två olika platser i Gbg & gillade vad jag hörde. Jag gillar det nakna neutrala ljudet. Inte alltid men oftast. Skall det färgas för att passa just mig just den stunden blir det att pilla på reglagen.

Givetvis har jag lusläst en hel del trådar också & summerat ihop för & nackdelar. Slutsatsen blev ett par piP i hyllan, med personlig prägel :)

//Johnny
- THE DEAD END -
http://www.minhembio.com/användarnamn
Kan man inte mäta det kan man heller inte höra det, skillnaden alltså!

adagio

Inläggav adagio » 2006-01-19 15:53

Det är alltid kul att peta i myrstacken, man ska inte göra det, men kul är det allt. Det borde du av alla personer känna till rydberg. Mr teaser himself.
Det jag skrev var som sagt med ett stänk ironi, något som tydligen försvunnit från dina tankebanor, eller? :wink:

Nåja, jag har visst trampat folk på tårna i denna KÄNSLIGA fråga och i så fall ber jag om ursäkt.

Jag vet att ni kan tänka självständigt, och ifrågasätter ingens inteligens.

Alla som har ino missionerar på ett sällsynt aktivt sätt, och den främsta åsikten är att alla andra färgar och låter fel.

Jag har varken ifrågasatt IÖs kunskap eller inos ljudkvalitet, ej heller köparna.

Jag hörde pi60s långt innan du rydberg och sade vad jag tyckte och tycker, förvånasvärt bra ljud men ingenting som berörde mig musikaliskt, samt att avsaknaden av estetik ger mig gåshud.
Iofs var det ingen värstingelektronik utan ett av lts godkänt system ca 30.000kr-klassen ungeför som högtalaren (kostar väl 36.000?).

Och visst har både du och Sampix en annan aproach till hifi och higend nu jämfört med innan, jag har hört andra berätta med nästan religös stämma om hur rätt IÖ har, inte ni dock.

Kul är det i allafall, att peta lite i myrstacken...det blir fart. :D

No hard feelings?

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2006-01-19 15:56

Alla som har ino missionerar på ett sällsynt aktivt sätt, och den främsta åsikten är att alla andra färgar och låter fel.

Det ser säkert så ut... tror snarare det är för att vi känner igen oss själva i det vi läser och vill hjälpa andra att ta en kortare väg framåt.

Men tyvärr kan jag inte ens skriva detta utan att det (fel)tolkas som nedlåtande översitteri... :cry:

adagio

Inläggav adagio » 2006-01-19 15:59

Jag vet inte hur många ggr det ska behöva påpekas IRONI, IRONI och IRONI.
Nej, jag är inte rädd för källare.
Nej, jag tror varken på programering eller hypnos( i detta fall)
Nej, och nej.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2006-01-19 16:01

adagio skrev:Jag vet inte hur många ggr det ska behöva påpekas IRONI, IRONI och IRONI.
Nej, jag är inte rädd för källare.
Nej, jag tror varken på programering eller hypnos( i detta fall)
Nej, och nej.

Nu vet vi i alla fall att du inte jobbar på ett visst tele-företag... :lol:

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2006-01-19 16:04

Adagio, no hard feelings från min sida och jag tycker det är helt rätt att peta lite i ditten och datten men Ino verkar var nått som alla tar väldigt allvarligt på och då talar jag inte om ägarna primärt.

När jag själv köpte Ino blev det kalla handen från de hifimänniskor som jag vid ett flertal tillfällen innan talat med och träffat. Inga mer telefonsamtal eller inbjudningar till lyssningsträffar, detta bara efter jag nämt att jag hade köpt ett par piP och sagt på nätet att jag tyckte de var bra. Tydligen blir man mycket mer intressant om man testat de senaste nätkablarna eller nått annat liknande. Det tycker jag är väldigt trisst.

Så jag frågar tillbaka, var finns glimten i ögon, kompisskapet, faller detta bara för att man väljer "fel" märke? :(

Användarvisningsbild
David_A

Inläggav David_A » 2006-01-19 16:07

Jag personligen föll inte heller som en fura vid första besöket i källaren, utan ventilerade frisk här att Inos saker minsann var bra, men att jag fortfarande ansåg mig ha bättre referenser. Köpte mig t.o.m helt andra och mycket dyrare högtalare trots besöket.
Att jag 1 år sedan mer eller mindre av en slump råkade få hem ett par Pip på test, utmynnade däremot i att jag fick förändra min syn på Ino totalt. Alltså något som jag SJÄLV upptäckte med egna tester och jämförelser. Inte pga någon slags masspsykos som Adagio verkar föreslå här.
Det är helt och hållet upp till var och en att spela med det man vill, man behöver inte alls gilla Ino. Och jag har tidigare varit precis lika kritisk som du Adagio. Testar du dessutom hemma och jämför med dina egna grejor, och fortfarande är av samma åsikt så är det givetvis ännu mera klart att Ino inte är något för dig. Och samtidigt så kan ju då flera här få läsa om upplevda skillnader, med för och nackdelar olika högtalare imellan. Klart mer intressant för konsumenten än bara: Bra men det finns bättre.
Mayros agenda här tycker jag dock har varit tydlig ända från start. Han är ENDAST ute efter att mer eller mindre sänka Öhman. Han har t.o.m skrivit tidigare att han ska jaga honom på varenda forum för att bevisa vilken bluff han är! Otroligt svårt att då gissa vad karln har för agenda med dessa trådar.. Patetiskt är bara förnamnet
Senast redigerad av David_A 2006-01-19 16:08, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Larsho

Inläggav Larsho » 2006-01-19 16:07

Rydberg

Det är vid sådana tillfällen men får reda på vem som är ens riktiga vänner :wink: trist dock att det ska behöva vara så.

Användarvisningsbild
Manga_X

Inläggav Manga_X » 2006-01-19 16:15

Hoppla hoppla... får jag komma med i denna tråd?
- Vad bra...! :D

Jag har varit hos IÖ två ggr.
Den första gången lyssnades endast på piP och den andra gången på piP samt pi60S.

Första gången gillade jag inte det jag hörde. Många av mina medtagna "referensskivor" spelades mycket mindre njutbart hos IÖ än hemma hos mig. Jag tyckte dessutom att piP var nasala i mellanregistret och väl dominant diskant och bas.
Den provlyssningen var allt annat än lyckad p.g.a. barn och fru väntaes i bilen!

Den andra gången spelade piP riktigt bra på mina medtagna "referensskivor".

pi60S spelade sjukt bra i mina öron!

Jag tycker dock att hemma spelar min anläggning "bättre" (läs mer njutbart) än IÖ piP uppsättning. Pi60S därimot gav mina nuvarande högtalare på rumpan på de flesta (inte alla) parametrar!

pi60S är mitt framtida val av golvare om och när sådana skall införskaffas. Hade jag inte haft ett par bra högtalare hade jag nog köpt piP den där kvällen... :wink:

Så jag jag tycker min anläggning hemma idag spelar bättre än piP hos IÖ. Dock spelade pi60S bortom mina nuvarande högtalares färdigheter!

Sen tycker jag inte att IÖs rum på någotsett alls verkar vara så speciellt som jag läst vissa tycker (minns inte på rak arm vilka).
Hans rum var genomtänkt med många år av små förbättringar. Inga av dessa är svåra eller kostsamma att införliva i våra egna hem.

Det var mina tankar om denna topi

Mvh Magnus Eriksson

adagio

Inläggav adagio » 2006-01-19 16:23

Det är svårt nog att få tid till sina riktiga vänner när familj och jobb ska ha sitt, sen ska man få tid till sina hifivänner också, det kan vara lite svårt periodvis. Träffar kan var kul ibland, men jag vet att jag alltid är välkommen när jag kommer över precis som du är här rydberg. Det är bara att få tiden att räcka till samt ta sig i kragen.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2006-01-19 16:33

adagio skrev:Det är svårt nog att få tid till sina riktiga vänner när familj och jobb ska ha sitt, sen ska man få tid till sina hifivänner också, det kan vara lite svårt periodvis. Träffar kan var kul ibland, men jag vet att jag alltid är välkommen när jag kommer över precis som du är här rydberg. Det är bara att få tiden att räcka till samt ta sig i kragen.

Nu talar jag inte specifikt om dig bara. Sen är det ju märkligt att alla fick ont om tid precis samtidigt som jag köpte piP :roll:

Well, vi släpper den diskussionen...... :)

Användarvisningsbild
Larsho

Inläggav Larsho » 2006-01-19 16:40

Rydberg

Hade det inte varit så långt emellan oss hade du varit välkommen hem till mig och lyssnat på Cabasse :)

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2006-01-19 16:52

Rydberg skrev:När jag själv köpte Ino blev det kalla handen från de hifimänniskor som jag vid ett flertal tillfällen innan talat med och träffat. Inga mer telefonsamtal eller inbjudningar till lyssningsträffar, detta bara efter jag nämt att jag hade köpt ett par piP och sagt på nätet att jag tyckte de var bra. Tydligen blir man mycket mer intressant om man testat de senaste nätkablarna eller nått annat liknande. Det tycker jag är väldigt trisst.

Så jag frågar tillbaka, var finns glimten i ögon, kompisskapet, faller detta bara för att man väljer "fel" märke? :(
Mitt råd till dig Ola är att vara försiktig med att dra slutsatser kring andras beteende.

Själv har jag inget emot INO's produkter utan har istället försökt köpa ett par piP. Däremot tycker jag att du inte längre var rolig att prata med, diskutera med, umgås med för du ändrades väldigt mycket. Helt OK att ändras och du får vara precis som du vill. Men lika självklart förbehåller jag mig rätten att sluta umgås med dig.

Å andra sidan kan du säkert ha rätt i att vissa behandlar dig dåligt pga av det du äger...Jag vet inte säkert. Men som nån så smart skrev nån annan stans: det är inte folkgrupper som begår brott, det är individer"

No offence.
vänligen
// Pär Engelholm
// Engelholm Audio (.com)
// info@engelholmaudio.com

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2006-01-19 17:00

EA> Nu hade jag faktiskt inte alls dig, Pär, i tanken när jag skrev mitt inlägg utan jag tänkte på personer här i Östgötland. Att vi inte direkt klickade är inget att vara ledsen för, alla går inte ihop med alla, så är det bara . :)
Senast redigerad av Rydberg 2006-01-19 17:09, redigerad totalt 2 gånger.

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2006-01-19 17:07

Rydberg skrev:EA> Nu hade jag faktiskt inte alls dig, Pär, i tanken när jag skrev mitt inlägg utan jag tänkte på personer här i Östgötland. Att vi inte direkt klickade är inget att vara ledsen för, alla går inte ihop med alla, så är det bara . :)
Peace out, Ola! :lol:
vänligen
// Pär Engelholm

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2006-01-19 17:10

EngelholmAudio skrev:Däremot tycker jag att du inte längre var rolig att prata med, diskutera med, umgås med för du ändrades väldigt mycket. Helt OK att ändras och du får vara precis som du vill. Men lika självklart förbehåller jag mig rätten att sluta umgås med dig.

Bara för att jag inte längre har samma åsikter om hur saker och ting är behöver inte det betyda att jag har ändrats som person. Jag är på det hela taget samma person idag (om än lite klokare) som jag var innan. Jag tycker fortfarande idag att ditt då nästan maniska intresse av Ingvar, Ingvars produkter och Ingvars ekonomi gav en besk eftersmak i munnen.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-01-19 17:12

Rydberg..
Självkritik borde du lära dig en del om kanske.. Som du mantrar varenda en som inte förljer din "mästare" så är det inte sååå förtvivlat underligt en del inte numera pallar med att umgås med en som har prenumrerat på "sanningen"..

Bli aningen ödmjukare och släpp fram andras åsiker och bemöt dom inte med att dom "inte förstår attetyden" så ska du se dom orkar med även att inbjuda dig på träffar osv...

Tror inte dina numera "borta polare" är det pga ditt val av högisar.. En relativt sett konstig tanke utan självkritik det. DVS att dom gör fel. Och du "bara bytt högis"... :lol:

nej. Se saker som dom är. Självkritik i ditt uppförande o mässande torde lösa dina problem Rydberg...

Så tror jag..

MVH

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2006-01-19 17:15

Rydberg skrev:
EngelholmAudio skrev:Däremot tycker jag att du inte längre var rolig att prata med, diskutera med, umgås med för du ändrades väldigt mycket. Helt OK att ändras och du får vara precis som du vill. Men lika självklart förbehåller jag mig rätten att sluta umgås med dig.

Bara för att jag inte längre har samma åsikter om hur saker och ting är behöver inte det betyda att jag har ändrats som person. Jag är på det hela taget samma person idag (om än lite klokare) som jag var innan. Jag tycker fortfarande idag att ditt då nästan maniska intresse av Ingvar, Ingvars produkter och Ingvars ekonomi gav en besk eftersmak i munnen.
Som du själv skrev nyss, så smart:
Att vi inte direkt klickade är inget att vara ledsen för, alla går inte ihop med alla, så är det bara .

Så jag släpper diskussionen även om jag inte håller med dig eller förstår dig.

Som sagt - peace out! :lol:
vänligen
// Pär Engelholm

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2006-01-19 17:16

Mayro skrev:Tror inte dina numera "borta polare" är det pga ditt val av högisar.. En relativt sett konstig tanke utan självkritik det. DVS att dom gör fel. Och du "bara bytt högis"... :lol:

Kan ju meddela att kontakterna idag återigen till det stora är återupptagna. Det visade sig att deras fördommar inte stämde så väl som de trodde :wink:

adagio

Inläggav adagio » 2006-01-19 17:16

Jag har ju inte så mycket nytt att erbjuda, jag byter inte grejjer så ofta 1gång/10 år så då känns det lite tafligt att bjuda till träff. Inget nytt under solen och konservativ som jag är så lär det dröja, innan nåt byts alltså. Men det skulle vara kul med en inbjudan till link :wink: .
Ska till Andjo på Euphonia ikväll fast vi umgås förutom hifiintresset, ska höra med han om han vill ha en träff snart, då skulle ju du kunna komma med om du vill?

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-01-19 17:17

Bara för att jag inte längre har samma åsikter om hur saker och ting är behöver inte det betyda att jag har ändrats som person. Jag är på det hela taget samma person idag (om än lite klokare) som jag var innan

Du skrev samtidigt ser jag..

Just så här ska o bör man skriva om man vill ha vänner kvar..... :lol:

jag fetmarkerade det mest talande så även du KANSKE kan se hur du "ser ut" för andra som ej anser du bär "sanningen".. och inte ser dig som" klokare"

utan enbart säkert enbart tristare o jobbigare..

menar av dina numera borta hifivänner här...

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-01-19 17:19

Rydberg skrev:
Mayro skrev:Tror inte dina numera "borta polare" är det pga ditt val av högisar.. En relativt sett konstig tanke utan självkritik det. DVS att dom gör fel. Och du "bara bytt högis"... :lol:

Kan ju meddela att kontakterna idag återigen till det stora är återupptagna. Det visade sig att deras fördommar inte stämde så väl som de trodde :wink:

deras fördommar och din perfektion.. japp en finfin plattform att stå o gnälla på rydberg....

Varför i hela helskotta skrev du gnäll ifrån start då om "deras fördommar" inte fanns..... :lol: :lol:

Måste garva. "deras fördommar"... :lol: :lol: :lol:

fa fan är du för nåt? en 104 årig proffessor eller?? :lol: Du låter som en skolbok som kallas

"Ino faktisktskola del 1"

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2006-01-19 17:35

Mayro> Jag har lovat att hålla mig i skinnet och just idag har jag inte heller nån vidare lust att bråka med dig. Du får tycka som du vill om mig och mina åsikter :)

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-01-19 17:48

Ok rydberg...

Jag menade inte direkt att bråka. Utan endast som du och andra ge dig "kunskap"

Men roligt du som jag uppfattar "sättet" jag använde som bråk.. För exakt så känner man då man själv får liknande inlägg emot sig...ifrån ofta dig. Men även en stor del andra..

Samtidigt så backar även jag ut då här och avslutar denna stil.

ber samtidigt om ursäkt för jag faktiskt var elak mot dig Rydberg.. För det är verkligen inte roligt att bli "träffad" av denna typen av inlägg..

MVH
Tobbe

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi