*Ang. frakten.
Moderator: Redaktörer
Jämför bara pallarna med element vi beställt, inte ens det var i den regionen..Michael skrev:Att skicka med expressföretag kan vara svindyrt om man inte har något avtal. Jag kollade upp att skicka typ ett brev, tror det skulle gå på tusenlappar (och det var nog inom europa). En kines kan skicka express paket hit för någon hundring. Priset för express springer också snabbt uppåt med vikten.
//Michael
RMA skrev:Någon som har BDA2 eller 3 Dac till salu?
shifts skrev:FBK: Det där var mediespelaren BDP-2. Lasse är även medlem här.
Panelguy skrev:Är själv lite intresserad av 7B3 men det där med fylligheten var kanske inte vad jag ville höra. Ska bli intressant att höra om den ändrar karaktär med lite inspelning.
RMA skrev:Panelguy skrev:Är själv lite intresserad av 7B3 men det där med fylligheten var kanske inte vad jag ville höra. Ska bli intressant att höra om den ändrar karaktär med lite inspelning.
Kan nog komma med lugnande besked, har lyssnat en del till nu och tycker inte det låter det minsta tunt utan det var den gamle som lät tjockt.
Den har stått på nonstop sen i torsdags.
Det låter kristallklart och öppet men ändå mjukt och behagligt, ungefär som att jämföra en dimmig dag med en solig.
Skillnaden mellan 668;an och BDA1;an är mindre nu. Där tycker jag faktiskt tvärtom att vissa skivor som lät tunna och skrikiga med BDA1 nu låter fylligare och mjukare! Så 4B3 tycker jag är bättre på allt och faktiskt håller jag med om allt jag läst om den.
Så du kan nog lungt satsa på 7B3.
Vad har du för steg idag?
FBK skrev:Läste bara BDA2, är inte insatt i mediaspelare och jag kör med den blanka skivorna ett tag till. Det låter oftast dyrt att gå över mediaspelare om man vill ha bra ljudkvalite och jag fattar inget om datorer så det lär inte bli lätt den dagen då jag måste gå över till det.
Lassej skrev:Kul att även RMA blev nöjd med sitt nye Bryston steg. Fina grejer det.
mvh
Lasse
RMA skrev:Panelguy skrev:Är själv lite intresserad av 7B3 men det där med fylligheten var kanske inte vad jag ville höra. Ska bli intressant att höra om den ändrar karaktär med lite inspelning.
Kan nog komma med lugnande besked, har lyssnat en del till nu och tycker inte det låter det minsta tunt utan det var den gamle som lät tjockt.
Det låter kristallklart och öppet men ändå mjukt och behagligt, ungefär som att jämföra en dimmig dag med en solig.
Skillnaden mellan 668;an och BDA1;an är mindre nu. Där tycker jag faktiskt tvärtom att vissa skivor som lät tunna och skrikiga med BDA1 nu låter fylligare och mjukare! Så 4B3 tycker jag är bättre på allt och faktiskt håller jag med om allt jag läst om den.
Panelguy skrev:Lassej skrev:Kul att även RMA blev nöjd med sitt nye Bryston steg. Fina grejer det.
mvh
Lasse
Har du hittat någon värdig ersättare till ditt 14B SST2?
DVD-ai skrev:RMA skrev:Panelguy skrev:Är själv lite intresserad av 7B3 men det där med fylligheten var kanske inte vad jag ville höra. Ska bli intressant att höra om den ändrar karaktär med lite inspelning.
Sluta nu, inte fan kan du komma här och skriva upp ^3 stegen nu också, knip
Haha
DVD-ai skrev:Haha jag bara skojar på dig
jaså jaha du hade SST och inte SST2 innan ?
Lassej skrev:FBK skrev:Läste bara BDA2, är inte insatt i mediaspelare och jag kör med den blanka skivorna ett tag till. Det låter oftast dyrt att gå över mediaspelare om man vill ha bra ljudkvalite och jag fattar inget om datorer så det lär inte bli lätt den dagen då jag måste gå över till det.
Ja. så kan det vara. Själv har jag helst slutat spela cd. Köper dock men rippar dem direkt till min NAS. När jag sedan spelar upp musiken via en bra mediaspelare, som t.ex, Bryston så låter det betydligt bättre än via en cd spelare. Även inkl dyra sådana. Likaså om jag bara använder cd-spelaren som transport och digitalt till DAC även om skillnaden blir mindre då min Bryston DAC är suverän. Brystons mediaspelare är både lättanvänd och mycket välljudande. Jag styr allt från ipad vilket är superbekvämt. Flera tusen album tillgängliga med några knapptryck på paddan.
Men att spela cd-skivorna funkar ju det också. Viktigast är att man kan njuta av musiken![]()
Kul att även RMA blev nöjd med sitt nye Bryston steg. Fina grejer det.
mvh
Lasse
RMA skrev:DVD-ai skrev:Haha jag bara skojar på dig
jaså jaha du hade SST och inte SST2 innan ?
Stämmer.
RMA skrev:Lassej skrev:FBK skrev:Läste bara BDA2, är inte insatt i mediaspelare och jag kör med den blanka skivorna ett tag till. Det låter oftast dyrt att gå över mediaspelare om man vill ha bra ljudkvalite och jag fattar inget om datorer så det lär inte bli lätt den dagen då jag måste gå över till det.
Ja. så kan det vara. Själv har jag helst slutat spela cd. Köper dock men rippar dem direkt till min NAS. När jag sedan spelar upp musiken via en bra mediaspelare, som t.ex, Bryston så låter det betydligt bättre än via en cd spelare. Även inkl dyra sådana. Likaså om jag bara använder cd-spelaren som transport och digitalt till DAC även om skillnaden blir mindre då min Bryston DAC är suverän. Brystons mediaspelare är både lättanvänd och mycket välljudande. Jag styr allt från ipad vilket är superbekvämt. Flera tusen album tillgängliga med några knapptryck på paddan.
Men att spela cd-skivorna funkar ju det också. Viktigast är att man kan njuta av musiken![]()
Kul att även RMA blev nöjd med sitt nye Bryston steg. Fina grejer det.
mvh
Lasse
Vad ska du ersätta BDA2:an med?
Rydberg skrev:Hur kan det komma sig att du vill testa en Burmester-förstäkare? Jag tror inte en sådan skulle ge nått lyft i förhållande till din Classé faktiskt.