Vilken tycker ni för max 2000:- +-, förslag???
Moderator: Redaktörer
Kalejdokom skrev:Inget råd, men ett avråd: Det är lätt att bara titta på prislappen och hugga första bästa för 699 kr på Netonnet. Jag har en sådan. Den funkar men den är otroligt plastig, skramlar vådligt när man öppnar släden och framförallt har den ett högt mekaniskt ljud vid normal drift - man hör alltså när skivan roterar. Mycket irriterande.
Köp alltså en fullstor, hyfsat tung modell, som står stadigt och inte låter som en kupévärmare till bilen.
The-Master skrev:Jaha då måste väll jag också köpa en!Har nu fått 2 filmer av gumman!? så jag antar att hon tycker att det är dax...
![]()
![]()
Vilken tycker ni för max 2000:- +-, förslag???
Kalejdokom skrev:Inget råd, men ett avråd: Det är lätt att bara titta på prislappen och hugga första bästa för 699 kr på Netonnet. Jag har en sådan. Den funkar men den är otroligt plastig, skramlar vådligt när man öppnar släden och framförallt har den ett högt mekaniskt ljud vid normal drift - man hör alltså när skivan roterar. Mycket irriterande.
Köp alltså en fullstor, hyfsat tung modell, som står stadigt och inte låter som en kupévärmare till bilen.
Kalejdokom skrev:Jag funderar fortfarande... Varför står det i spec på vissa spelare att de stöder Atmos och på vissa står ingenting? Är det inte så att alla spelare stöder Atmos men att man förstås måste ha en kompatibel receiver för att avkoda Atmos-spåret?
Kalejdokom skrev:Xbox är väl främst en spelkonsol och får väl betraktas som lite udda fågel. Jag tänker på "vanliga" BD-spelare från typ Sony, Samsung, LG m.fl. Hur kan man då veta om dessa funkar med Atmos?
Dolby skrev:Any Blu-ray player that fully conforms to the Blu-ray specification can play a Dolby Atmos movie without a firmware update. Just remember to set your player to audio bitsteam output mode.
There’s also no need to buy new HDMI® cables. The current HDMI spec fully supports Dolby Atmos audio.
DTS skrev:Current Blu-ray players will be able to play DTS:X movies, but the soundtracks need to be played back through the bitstream option in order to get the object-based sound.
Helmut skrev:Är också sugen på att köpa en ny spelare med 7,1 analog utgång eftersom jag kör ut ljudet direkt till slutstegen. Gillar inte alla skräpfunktioner som finns på hemmabioförstärkare.
Kalejdokom skrev:
Någon som har hands-on-experience av denna maskin?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster