Moderator: Redaktörer
Mayro skrev:Ni får i varje fall börja tala klarspråk ändå om Iös deltagande här.. Han är o förblir en handlare som tillverkar o kränger högisar...
EngelholmAudio skrev:Hur kan du vara mot en branschorganisation utan att veta något alls om: vem som skall driva den, med vilka medel den skall drivas, mot vilka mål som önskas uppnå, med vilka verktyg man vill nå dit?
Vee-Eight skrev:Bra inspelningar har ju för mig blivit viktigare ju bättre saker jag kunnat spela på. Jag kanske har utvecklats också, vem vet. Men blir det inte förbaskat svårt att övertyga den köpstarka medelsvensson att de eg vill ha bättre skivor om de har liten möjlighet att uppleva dess fulla potential? Hur skapar man en förändring i en kultur? Låter som svåra saker i mina öron iaf.
Tack jag skall läsa hela ditt inlägg när jag får tid! Förstår att du lagt ner mycket tid på att skriva detta inlägg.IngOehman skrev:EngelholmAudio skrev:Hur kan du vara mot en branschorganisation utan att veta något alls om: vem som skall driva den, med vilka medel den skall drivas, mot vilka mål som önskas uppnå, med vilka verktyg man vill nå dit?
Du missförstår mig, vilket säkerligen beror på att jag inte uttryckte mig tillräckligt tydligt.
E skrev:Vee-Eight skrev:Bra inspelningar har ju för mig blivit viktigare ju bättre saker jag kunnat spela på. Jag kanske har utvecklats också, vem vet. Men blir det inte förbaskat svårt att övertyga den köpstarka medelsvensson att de eg vill ha bättre skivor om de har liten möjlighet att uppleva dess fulla potential? Hur skapar man en förändring i en kultur? Låter som svåra saker i mina öron iaf.
Ett bra inlägg och en bra fråga, V8!
Hur kan man ge fler möjlighet att upptäcka fonogrammens stora värde? (Orden övertyga och medelsvensson byter jag förvisso gärna ut mot upplysa/möjliggöra respektive musikälskare.)
Jag kan berätta vad mitt lilla bidrag skulle kunna bli framöver: Helt lokalt skulle jag vilja starta en musikklubb, med en lokal för högklassig fonogramlyssning. Den inspelade musiken förtjänar nämligen bättre, och musikälskarna förtjänar bättre. Biografsalonger behöver kompletteras med fonografsalonger (såvida det inte existerar biografer med exceptionellt bra musikåtergivningspotential).
Jag vill alltså ge alla musikälskare tillgång till riktigt fin musikåtergivning, utan att man t.ex. behöver plats för det hemma, ha ovanligt snälla grannar eller välisolerat boende, mycket pengar och/eller kunskap om hur man åstadkommer god återgivning samt en portion ren tur på den snåriga marknaden och i sitt HiFi-sökande.
Jag vill driva den klubben så ideellt som möjligt, men jag skulle förstås vilja kunna betala min hyra och köpa mat, vilket kanske kan gå med ca 6 000 kr i månaden.
Men nu orkar jag inte berätta mer än så i kväll, för jag känner nästan ingen lust alls i dag. Man blir ju bara nedvärderad och bråkad med i dagens samhälle.Ja, utom på Faktiskt då.
Mvh E*
IngOehman skrev:Huruvida "endast LTS" räcker eller inte räcker beror väl på vad LTS är och blir?
Ju fler som bryr sig och går med - desto mera kan LTS göra.![]()
Vh, iö
Vee-Eight skrev:Ett litet tillskott i kampen om bättre inspelningar är kanske att sälja bra skivor i våra hifiaffärer? Speciellt Robban på Audio Concept har bara sålt skivor till mig, jag måste vara hans sämsta kund om jag fortsätter på detta viset.![]()
Men iaf, man får återbesök om man kan erbjuda lite sjysst musik, tex skivan man demade med etc etc. Kan detta vara en idé?
Larsho skrev:Mayro
Ett tips i all välmening
Försök se nyanserna i livet, allting är inte svart/vitt.
Mayro skrev:Larsho skrev:Mayro
Ett tips i all välmening
Försök se nyanserna i livet, allting är inte svart/vitt.
fattar inte varför du skall nu också in o tjafsa.. men vill du också ingå i gänget så var så god..
men trodde faktiskt mer om just dig även om du och jag inte delar åsikter direkt..
tråkigt detta tycker jag.. Men det är ditt beslut..
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 49 gäster