Rishna skrev:Kraniet skrev:Rishna skrev:Det attans 216 fick plötsligt för sig att börja brusa i höger kanal av okänd anledning. Det brusar konstant bakom musiken på en klart hörbar nivå så det blir att försöka få det reparerat. Det är inte tal om något "brum" utan snarare "vitt" brus. Som tur är köpte jag två st. 216 av samma säljare varav det andra fungerar felfritt, så jag slipper stå utan.
Alltid är det något som ska jävlas men det är klart, de har några år på nacken...
har samma problem med mitt nad/steg. det är utgångsreläerna som är kaput

Jösses, ja är det så okomplicerat kan jag byta själv förutsatt att aktuellt relä går att få tag i.
jag har ett 2200, det är kanske lite äldre? Jag hade lite problem att hitta bra utbytesrelän. Fick tag i några som verkade vettiga, men jag har inte haft någon framgång vad gäller att få liv i stegen. Men jag är heller inte riktigt vän med småelektronik..
Det var conrad jag beställde från
edit: just det, nu kommer jag ihåg att jag ju hade mer problem. vridkontakten som ställer in vilken spänning steget ska jobba med gick sönder också.. Men på det stora hela kan jag väl ärligt säga att jag inte ansträngt mig för noga..
Har ett annat slutsteg av märke Proton som också behöver nya relän.. Undrar om det är smittsamt, sån där reläsjuka..