Moderator: Redaktörer
Mayro skrev:Finns det någon som gått ifrån ekk samt andra former av diy o lts varianter till sk "dyrkablar" här?
Rollo skrev:Mayro skrev:Finns det någon som gått ifrån ekk samt andra former av diy o lts varianter till sk "dyrkablar" här?
Nu har du fått tre exempel som jag tycker svarar på frågan du ställer i trådens början:
Hetsporren: Grå kabel till Audioquest, Harmonic Tech, Nordost och Xindak
pingvinlakrits: EKK till Marcus Cables
Jag själv: Antennsladd till Nordost (och även lampsladd till Tara Labs, förresten)
Är det något mer du undrar över? Har du några följdfrågot till oss uppgraderare?
mats skrev:Rollo skrev:Mayro skrev:Finns det någon som gått ifrån ekk samt andra former av diy o lts varianter till sk "dyrkablar" här?
Nu har du fått tre exempel som jag tycker svarar på frågan du ställer i trådens början:
Jag själv: Antennsladd till Nordost (och även lampsladd till Tara Labs, förresten)
Är det något mer du undrar över? Har du några följdfrågot till oss uppgraderare?
Rollo, berätta vad du tyckte skillnaden blev? Blev det jättestor skillnade eller bara pyttelite?
Mayro skrev:Detta forum behöver en rejäl översyn helt klart... Det är ett fåtal som styr forumets debatt här. och försöker man som jag gjort ett tag tala om allt möjligt så går det inte..
Rollo skrev:mats skrev:Rollo skrev:Mayro skrev:Finns det någon som gått ifrån ekk samt andra former av diy o lts varianter till sk "dyrkablar" här?
Rollo, berätta vad du tyckte skillnaden blev? Blev det jättestor skillnade eller bara pyttelite?
Pyttelite! Till antennsladdens fördel, dessutom.
mats skrev:Så du bytte tillbaka, eller?
Karnaa skrev:Konstigt att det alltid blir heta disskutioner om kablar!
Själv så kan jag börja med att säga att för 2 år sedan så skrattade jag så jag fick ont i magen över alla "hifi nördar" som köpte kablar dyrare än Supra Ply 3.4!Började med Supra 2.5 sen till Ply 3.4 och skillnaden vill större,sen bytte jag till AAD Q serien och tyckte att diskanten var väl vass och fråga lite folk och så var det någon som rekomenderade Audioquest,Började där med King Cobra signal (hade tidigare Supra EFF-ISL) och tyckte ljudbilden blev något närmare,sen Sen så köpte jag mig Gibraltar till mid/diskant och Slate till basen WOW! den vassa diskanten var helt borta och hela ljudbilden blev mycket mer detaljrik samt basen blev tajtare!!! Trodde aldrig ett par kablar kunde förändra så mycket,det är ju ändå en hel del pengar för att chansa!
Sen (dum som jag var) läste jag en test på deras Anaconda och "råkade" hitta den begagnad för 2500:- (kostar nya 9000:-) när jag kopplade in dem så trodde jag att jag skuvat upp volymen en hel del.Återigen blev ljudet bättre och bättre och sen "råkade" jag hitta Volcano högtalarkabeln begagnad för 5500:- (kostar nya 19000:-) och? ja vad tror ni???
Detta upplevde jag mest
1. diskanten blev mättad från sin vasshet.
2.Distade gitarrer,orgel m.m. lät mer som det skall från mellanregistret
3.Basen blev mycket tajtare,dvs. skinnet från baskaggen hördes tydligare...
4.Detaljrikare
Mayro skrev:Jaha.. En stilla undran här... Finns det någon som gått ifrån ekk samt andra former av diy o lts varianter till sk "dyrkablar" här?
Mayro skrev:... Finns det någon som gått ifrån ekk samt andra former av diy o lts varianter till sk "dyrkablar" här?
Man kan tycka vad man vill om Mayro, men jag undrar vad folk läser med? Frågan är ju rätt simpel, vilka har gått från EKK (lr liknade) till sk "dyrkablar"?
Om det är så att ni INTE har gjort detta men skriver ändå, är ni något bättre än vad ni anklagar att mayro göra i andra trådar? Är det en tråd som inte man har något intresse av så behöver man inte posta.
Varför vill vissa bara bråka?
Tycker nog vissa får fan tänka över vad dom sysslar med
Harryup skrev:Jag måste säga att jag i detta fall ger Mayro helt rätt. Han har startat tråden och han vill bara ha svar på en specifik fråga. Vad är problemet?
Bara för att det är Mayro som frågar kan man fortsätta att svara på oställda frågor?
Användare som besöker denna kategori: smile och 24 gäster