sportbilsentusiasten skrev:IngOehman skrev:Just det du beskriver - att lyssna på kunderna och ge dem enkla bärbara apparater - är ju vad branschen har gjort, och det var just det som dödade de riktiga HiFi-anläggningarna. Och när alla har glömt bort vad som går att få uppleva så kommer det inte tillbaka så lätt. Att loudness war ställt till det ytterligare gör att vägen tillbaka bara blir längre och längre.
Musikkonsumtionen är högre än någonsin, samma med filmtittandet.
Varför finns det då inte större sug efter hemmaHIFI och hemmabio enl dig? Mitt svar har du redan.
digitalkameran kom...Kodak tyckte att "skitkass bild med digital, nää analog med film är helt överlägset"
iPhone kom...Nokia tyckte att "skitkass att ringa från, kass rent allmän"
Många sa, visar man bara konsumenterna en VERKLIGT bra kamera (o deras bilder) och en VERKLIGT bra telefon så kommer de köa för att köpa analog kamera och Nokiatelefoner"
Hur gick det?
Näää, kvalitet är helt ute tyvärr. Tillgänglighet o finesser är det alla vill ha
Jag förstår inte logiken i det du skriver. ALLA exempel du tar upp visar ju att det är som jag säger - att de som inte gav konsumenten vad konsumenten tror han eller hon vill ha utan något som var bättre, lyckades!
- - -
Allt det du frågar om har jag svarat på tidigare.
Påståendet att det konsumeras både mera musik än någonsin och mera film än någonsin, vad bygger du det på?
Mäter du minuter eller kronor (inflationsjusterade givetvis)?
Vh, iö