DVD-ai skrev:Men!
Ändå så är det inte mer än att dom sedan i alla fall förstår lite mer och accepterar förekomsten av onödigt stora, dyra och jobbiga ljudanläggningar...
Men dom har oftast svårt att förstå att man ens kan tänkas vilja ha en riktig stereo ändå.
Dom återgår till sin iphone liggande på bordet och spelandes skrikande hemskheter och är precis lika nöjda som innan
Och orsaken till detta har i varje fall jag varit så nyfiken på att jag gärna pratar om det och just litet, uppkopplat och billigt är dom helt avgörande faktorerna, ingenting oavsett hur bra det är eller häftigt kan påverka detta i nuläget hos dom dom absolut flesta unga jag träffat.
Vi har helt olika syn på tillvaron och därmed också helt olika syn på detta med vad för ljudanläggning man bör ha.
Att just total tillgång har blivit styrande hos yngre är det jag tror är den starkaste orsaken till att ljudanläggningarna blir sämre och sämre.
Jag har en son född -96. Han är uppväxt med hygglig ljudåtergivning här hemma. En öronöppnare tror jag det blev när vi var och lyssnade på lite större Magnepan för några år sedan. Jo, han hade sett mina Tympani undanstoppade tidigare men hade ingen aning om hur de kan låta. Musikintresset har han med sig sedan han fyllde fyra år, det var då han började spela fiol. Det är sedan även blivit saxofon och gitarr på musikskolan. Han fick lite bättre högtalare när han fyllde tio och de gick alltid vid den stationära datorn. Problem blev det när han flyttade till lägenhet, där gick varken att spela saxofon eller musik via högtalare utan att grannarna klagade. Nu var det väl generna från mig som gjorde att han skaffade sig bra hörlurar med egen förstärkare... Blev faktiskt avundsjuk på hos Sennheiser HD-650 och Pro-Ject hörlurstärkare! Billigt fick att dem också den rackarn. De halvbra högtalarna får numera tjänstgöra vid platt-TV:n. Det var något jag proppsade på och han nappade direkt. Riktigt bra ljud i lägenheten vet jag inte hur man fixar med bibehållen grannsämja.