Moderator: Redaktörer
Lassej skrev:Gold Note gör fina grejer, bl.a. OEM tillverkar de Brystons nya skivspelare. Bryston har gjort några småjusteringar men enligt James på Bryston så gör Gold Note riktigt bra grejer. Dessutom mycket vackra. Ska snart testa deras nya riaa-steg, PH-10, som har fått lysande recensioner. Jag skulle absolut välja en Gold Note före en rega.
mvh
Lasse
Laila skrev:Lassej skrev:Gold Note gör fina grejer, bl.a. OEM tillverkar de Brystons nya skivspelare. Bryston har gjort några småjusteringar men enligt James på Bryston så gör Gold Note riktigt bra grejer. Dessutom mycket vackra. Ska snart testa deras nya riaa-steg, PH-10, som har fått lysande recensioner. Jag skulle absolut välja en Gold Note före en rega.
mvh
Lasse
Nu har ju jag ingen anledning att misstro att Gold Note är bra skit, men att James Tanner på Bryston framför den åsikten är välan kanske inte direkt någon högoddsare . . . typ.
Fralle skrev:Jag har ingen erfarenhet av Bryston alls. Men jag har för mig att de sysslade med hjärtmonitorer först innan man ändrade profil till hifi som var mer lönsamt, stämmer det?
Huruvida bryston är bra eller anus kan jag inte avgöra då jag aldrig lyssnat. Är dock försiktig med att avgöra ett märkes kvalitet utifrån vilka de samarbetat med. För allt vi vet kanske Gold Note var långt ner på listan och hakade på efter att Rega sagt nej. Alltså det säger egentligen inte så mycket.
shifts skrev:Gold Note är på min dreggellista när det kommer till vinylspelare. Har jag någonsin råd skulle jag hemskt gärna vilja stoltsera med en Gold Note Giglio på hifibänken: https://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=3324&menu=2
Ser att hos Ljudmakar'n har produkten utgått, men hoppas den finns kvar i tillverkarens sortiment. Vansinnigt läcker (vilket en vinylspelare per definition ska vara)
shifts skrev:Gold Note är på min dreggellista när det kommer till vinylspelare. Har jag någonsin råd skulle jag hemskt gärna vilja stoltsera med en Gold Note Giglio på hifibänken: https://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=3324&menu=2
Ser att hos Ljudmakar'n har produkten utgått, men hoppas den finns kvar i tillverkarens sortiment. Vansinnigt läcker (vilket en vinylspelare per definition ska vara)
Jansson skrev:Kollade lite på Gold Notes valore 400 grammofon.
Stum plint på spikfötter....hmm.....den här lösningen torde inte leda bort några vibrationer alls.
Verkar vara en genomgående konstruktionslösning i sortimentet.
Jag är tveksam till hur genomtänkt det är. .....
faema skrev:Nja, det är inte spikfötter. Jag läste manualen och reviewen på Italienska och där står: Tre justerbara fötter som är av ett material som är dämpande och fjädrande. ...
Laila skrev:faema skrev:Nja, det är inte spikfötter. Jag läste manualen och reviewen på Italienska och där står: Tre justerbara fötter som är av ett material som är dämpande och fjädrande. ...
Verkar mer vettigt än spikar(som inte verkar vettigt alls) . . . typ.
(Har förexten testat med stålskruv på/under min Lenco . . . blä, gick fetbort efter 1 låt .....)![]()
Användare som besöker denna kategori: nopalfda och 16 gäster