Moderator: Redaktörer
PerStromgren skrev:Jag håller Nattis, nästan. Ben med halva höjden, ett i varje hörn hade nog kunnat passera, men snyggast är att den nog bara lätt lyft från golvet.
Varje gång jag ser din högatalare, tänker jag på Martin Perssons MP-30!
Fostex skrev:Jag tycker att de bör få en oktagonal sockel i botten, som har en diameter aningen mindre än högtalaren. Då kommer den att se lite snyggt flytande ut, istället för att sidorna slutar tight mot golvet. Det tycker jag är snyggt.
Edit: Typ så här:
[ Bild ]
Tarzan skrev:Mycket snyggt blir det och jag hoppas det låter som du tänkt att du velat att de ska låta.
I nästa tråd får du lägga upp alla bilder på små misslyckanden och svårigheter på vägen. Ja, jag vet att du la upp en bild på gallret som blev fel, men det behövs mer för att inte få oss andra att börja känna att våra egna förmågor inte ens kan klassas som förmågor.
Kalejdokom skrev:Har läst på lite och tagit intryck av olika förslag. Blev också lite inspirerad när det visade sig att fanéret, efter sista finslipning, faktiskt blev riktigt slätt och fint (trots lite grövre ådring på sina ställen).
Så det blev en vända till Bauhaus för div inköp. Tänker prova att först olja och polera med fin Trollull och därefter gå på med bivax. Ska bli spännande! Törs jag gå på högtalaren direkt, eller ska jag fega på en testyta först?
[ Bild ]
Å tack!Kalejdokom skrev:Nu har jag funderat...
Här är två "misslyckanden" i en och samma bild:
1. Jag slant lite med kniven (nere till höger) när jag skar bort fanéret över hålet för porten![]()
.
2. Jag borrade hålet till första polskruven (till höger) med 6,5 mm istället för 6 mm borr![]()
. Jag vill gärna att polskruven får så trångt som möjligt i hålet för bästa möjliga passform. Dessbättre kommer det ju inte att synas alls när skruvarna är monterade och åtdragna
.
Sen kommer jag tyvärr inte på några fler fel att tala om...
[ Bild ]
Kalejdokom skrev:Finslipat alla ytor och bättrat svarta lacken en vända. Rundade av de vertikala kanterna en aning med superfint papper och det blev riktigt najz.
Har funderat en del på om jag behöver stativ för att komma upp en bit från golvet. Har ju också haft funderingar på ev tiltbart stativ för att kunna luta lådorna något. Ställde därför upp en låda på ben (fästa med silvertejp) och en låda bara på SD-fötter direkt mot golv.
Och det här ser ju inte riktigt klokt ut![]()
:
[ Bild ]
Kalejdokom skrev:Törs jag gå på högtalaren direkt, eller ska jag fega på en testyta först?
bassman skrev:...till slut
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 218 gäster