Du har helt rätt!
Google visste inget om denna LUMA alls när jag sökte, kanske för att jag inte sökte på "LS12J51" utan på "High Fidelity 12" men att ASA tillverkade den stod praktiskt nog på baksidan.
ASAs motsvarande modell heter ASA 2201 Q.

- ASA2201Q.jpg (60.52 KiB) Visad 17769 gånger
Det finns även en ASA 2200 Q som är identisk fast med en annan skivspelare, BSR P128R istället för BSR P157 och det är denna modell Blaupunkt gav en kosmetisk makeover och sålde som Blaupunk Studio 3001.
Tekniska data för dessa modeller finns fast bara på finska. Radbrytning sysslar man inte med i Finland.
Sama malli tekniikaltaan kuin malli 2200. Ambiofoninen nelisointimahdollisuus, Quadro-Sound. Viritinvahvistin täyttää hifi- normin DIN 45.500. Vahvistimen jatkuva siniteho 2x20 W, musiikkiteho n. 2x32 W. Toistoalue 20...20000 Hz +- 1,5 dB. Harmoninen särö nimellisteholla alle 0,5 %/1 kHz. Tehokaistaleveys 20...20000 Hz. Keskeismodulaatiosärö alle 1,5 %. AM- virittimen taajuusalue 540...1500 kHz. Viritettyjä etupiirejä 3 kpl, viritetyjä piirejä 7 kpl + keraaminen suodin. Suurtaajuusasteessa dual gate FET transistori. Herkkyys parempi kuin 10 mikrovolttia. FM- virittimen taajuusalue 87,5...104 MHz. Viritettyjä etupiirejä 4 kpl. Suurtaajuusasteessa dual gate FET transistori. Herkkyys parempi kuin 1,5 mikrovolttia kohinasuhteen ollessa 26 dB. Stereoilmaisin FCC- normin mukainen ja tehty IC- mikropiirillä ilman keloja vaihelukittua vahvistinketjua käyttäen. Kanavaerottelu parempi kuin 25 dB. Stereolähetystä osoittava automaattisesti syttyvä merkkivaloteksti. Stereo/mono- näppäin yhdistettynä kanavien tasaussäätimeen. Kanavatasaussäätimen säätöalue 10 dB. Äänenvoimakkuussäätimeen on yhdistetty lineaarinäppäin, jolla fysiologinen toisto saadaan suoraviivaiseksi (Loudness- kytkentä). Basso ja diskantti erikseen säädettävissä 0- tason ylä- ja alapuolelle : Bassosäädin +15 dB...-15 dB (40 Hz), diskanttisäädin +13 dB...-13 dB (10 kHz). Ohjelmavalintanäppäimet Am- ja FM- alueita, levysoitinta ja nauhuria varten. AM- ja FM- alueilla jatkuva viritys ja kummallekin erilliset valaistut asteikot. Neljä esiviritettävää ulan pikavalintanäppäintä, joille oma valaistu mittariasteikko. Ulan automaattinen hienoviritys, joka haluttaessa poiskytkettävissä. Kohinasuodinnäppäin heikkokuntoisen äänilevyn aiheuttaman korkeaäänisen kohinan vaimentamiseksi. Kahdet kaiutinliitännät, joista toiset ambiofonisia lisäkaiuttimia varten. Kaiutinliitäntäimpedanssi 4 ohmia. Kuulokeliitäntä vahvistimen etuosassa, impedanssi 8...2000 ohmia. Painonäppäin kaiutin/kuulokekytkentää varten. Nauhuriliitäntä DIN- normin mukaisia kasetti- tai kelanauhureita varten. Antennin sisääntuloimpedanssi 60 ohmia. Käyttöjännite 220 V/50 Hz. Verkkovirtaa osoittava merkkivalo. Puolijohteita yhteensä 41 kpl, joista transistoreja 28, IC- mikropiirejä 6 ja diodeja 7 kpl. Stereolevysoittimena BSR P157. Levysoittimen himmeä akryylikansi kitkasaranoitu. Kotelo joko pähkinää tai palisanderia ja myös musta tai valkoinen, etuosa kaikissa mattamusta. Leveys 536 mm, korkeus kansineen 175 mm ja syvyys 353 mm.
Jag tog ett par bilder på innehållet när jag lagade skivspelaren, eller i alla fall fick den att fungera... Reglaget som lyfter tonarmen fungerar fortfarande inte och jag kommer inte åt att fixa det enkelt då mekanismen för detta verkar gömma sig i backeliten. De andra problemen som helt hindrade armens rörelse fixade jag, mekaniken hade (som alltid) kärvat ihop. Remmen var förvånansvärt nog i perfekt skick.
Här är en bild på nätdelen, den verkar vara i fint skick.

- En fin liten nätdel.jpg (353.22 KiB) Visad 17769 gånger
Här är en bild på det lilla lilla slusteget som ska ge "Viritinvahvistin täyttää hifi- normin DIN 45.500. Vahvistimen jatkuva siniteho 2x20 W, musiikkiteho n. 2x32 W." och även stödja "Quadro-Sound".

- Ett litet litet slutsteg.jpg (328.34 KiB) Visad 17769 gånger
Jag orkade inte koppla in en CD-spelare men med min dragspels-LP-testskiva så lät slutsteget bra. Radion behöver dock justeras (eller så hatar den min trådantenn), motagning fick jag men också gott om brus. Jag måste titta lite mer på skivspelaren vid tillfälle då den lyckades stuka nålen lite när den spelade innerspåret på min dragspelsskiva.
Visserligen kan det vara så enkelt att nålens upphängning helt enkelt är slut men eftersom jag endå har manualen för skivspelaren så ska jag se om jag missat något om jag någonsin får för mig att använda den igen. Jag nöjde mig med att balansera, och sen ställa 2g nåltryck och antiskatingen på 2 utan att ens titta i manualen.
I vilket fall så är jag nöjd med köpet, 50kr kan det lilla slutsteget och nätdelen vara värda och den förvånansvärt tunga skivtallriken kan nog anpassas för att passa på andra skivspelare om jag i framtiden känner att jag inte har plats för åbäket.
Slutligen en bild på HiFi *host, host* -systemet spelandes *host, host* musik.

- Luma High Fidelity 12 in action.jpg (376 KiB) Visad 17765 gånger
DVD-ai skrev:Äntligen !

CODY skrev:Tack för två underbara timmar!

petersteindl skrev: Ja, den här tråden är jättefin. Massor med fantastiska saker.
Det ska nog bli lite bättre fart på testandet igen om jag bara får tid över.