Ärade forum
Jag har nu uppnått den ärorika åldern av 25+. Teknologin tar sig snabbare fram, i den enligt mig ogästvänliga terrängen som teknikens landvinningar lämnar efter sig, än en till åren kommen akademiker inom humaniora och samhällsvetenskap. Imorse fick jag för första gången i mitt liv be ett bensinmacksbiträde att hjälpa mig byta ett par H4 lampor på en bil jag lånat. Jag kände mig dum och en smula gammal. Jag antar att det är demensen som kommer krypande.
Nu till mitt problem. Jag har länge lyckats trycka ut Spotify ur mina Carlssonburkar via min Pioneer SX -590 via en Airport Express och någon padda eller ifån. Nu går inte det längre. Paddan hittar inget. Jag misstänker starkt att det har att göra med att jag helt nyss fick en ny vit låda/mediaomvandlare som tar sin näring från spaghetti nedgrävd i jorden istället för från den gamla routern som ringde hem till sin planet via gamla fina kopparsnören som hängde på kreosotimpregnerade trästolpar genom min skog.
Hur ska jag göra för att Elvis från sin rymd ska kunna fortsätta sjunga i mina klenoder via denna gudomligt mystiska apparat som kallas Airport Express?
/Med vänlig hälsning, Anders