Sen slipade jag ner det så att inga glasfiberstrån skulle ligga och vibrera.
Sen penslade jag bara på ett lager polyester så att det skulle ta ihop.
Sen limmade jag fast botten.

Moderator: Redaktörer

lasselite skrev:Det är det säkert fler än jag som ser fram emot![]()
Jag har funderat på ett skelett, liknande ditt, som man fäster träribbor (21x21) på och sedan spacklar springorna med ett mörkt spackel. när man slipar bort spacklet kommer trät fram. Lackar eller oljar man på det tror jag man får en riktigt snygg högtalare.

lasselite skrev:Vertikalt menar jag. Skelettets välvda form tillsammans med de kvadratiska ribborna ger naturliga springor att fylla. Springorna kommer att bli olika breda och framhäva formen. I den bästa av världar kommer metoden motverka resonanser oxå...
Med en bandslip borde man kunna få hyfs på rundningen. Vi får väl se om jag får tummen ur någon gång
StefanA skrev:Haakan_W skrev:detta sätt är ju underbart om man bara har tillgång till en cnc-fräs
Men det är ju som att låta nån annan göra jobbet åt en! Det är inte riktig DIY!![]()

StefanA skrev:Haakan_W skrev:detta sätt är ju underbart om man bara har tillgång till en cnc-fräs
Men det är ju som att låta nån annan göra jobbet åt en! Det är inte riktig DIY!![]()
Frod skrev:StefanA skrev:Haakan_W skrev:detta sätt är ju underbart om man bara har tillgång till en cnc-fräs
Men om man byggt fräsen själv?
http://www.elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?t=8995&highlight=cnc

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster