Val av slutsteg: Bryston 4B SST vs Musical Fidelity M6 500i

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Vilket slutsteg ska jag välja?

Bryston 4B SST
3
16%
Musical Fidelity M6 500i
0
Inga röster
Behåll Rotel 1090
16
84%
Vet inte.
0
Inga röster

Antal röster : 19

flamur

Val av slutsteg: Bryston 4B SST vs Musical Fidelity M6 500i

Inläggav flamur » 2017-10-19 02:44

Jag går i tankarna att uppgradera mitt Rotel 1090 slutsteg och jämför just nu två slutsteg. De kommer få signalen från min Audiolab M-Dac+ (från min laptop med usb) och ska driva mina Canton reference 7 DC. Vilken kommer göra det bäst?

Specs(vad jag lyckats skrapa fram):

Bryston 4B SST
Signal / noise ratio: >110dB / >113dB (20Hz-20kHz)
THD: < 0.005% (20Hz-20kHz, 8 ohm)
Watt 8 ohm: 300/ch
Watt 4 ohm: 500/ch
Frekvensområde: <1Hz to >100kHz ("power bandwith")
Dämpningsfaktor: >500 (20Hz, 8 ohm)
Vikt (kg): 22
Strömkonsumtion: 170 W idle - 2100 W (4 ohm)

Musical Fidelity M6 500i
Signal / noise ratio: >100dB A-viktad
THD: <0.01% (20Hz to 20 kHz)
Watt 8 ohm: 500/ch
Watt 4 ohm: - (väldigt mycket?)
Frekvensområde: 10Hz-20kHz
Dämpningsfaktor: >250
Vikt (kg): 28
Strömkonsumtion: 150 W idle - 2000 W max

Eftersom jag inte kan provlyssna dessa, så kan jag endast utgå från tester och specsen. Det säger mig att Bryston kommer ge mindre brus och mindre dist, samt spela ett bredare frekvensomfång och erhålla en högre dämpningsfaktor (vilket jag är osäker på fördelen med, men har läst att det ska vara så högt som möjligt, rätta mig gärna).

Fördelen med M6an är att den har oändligt med kraft och kommer kunna driva vad som helst.

Jag har ett Rotel RB-1090b nu, men tänker att båda dessa kommer ge ett lyft för min anläggning. Vad tror ni om det?

Rotel RB-1090B
Signal / noise ratio: 125dB IHF A network(94dB A-viktad)
THD: <0.03% (20Hz-20kHz, 8ohm)
Watt 8 ohm: 380/ch
Watt 4 ohm: 700/ch
Frekvensområde: 10Hz-100kHz
Dämpningsfaktor: 1000 (20Hz-20kHz, 8ohm)
Vikt (kg): 38
Strömkonsumtion: 800 W

Tacksam för alla som hört dessa slutsteg och kan ge input på hur de låter :) Har någon jämfört dem vore det ju helt bortom denna värld så bra det vore.

Med vänlig hälsning,

Flamur
Musik: Audiolab M-DAC+ (USB); Film: Onkyo TX-RZ800; Slutsteg: Rotel RB-1090B; Hörlurar: iFi Micro iCAN + Oppo PM-1
Högtalare: F = Canton Ref 7 DC|C = Canton 858.2|S = Canton 820.2|Sub = Canton 850R

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Re: Val av slutsteg: Bryston 4B SST vs Musical Fidelity M6 5

Inläggav sprudel » 2017-10-19 07:32

Hur mycket gain har de olika stegen? Har för mig att Bryston ligger på 26, men de nyare har väl variabel gain?
Att jag frågar beror på att du ska driva stegen med en standalone-dac, alltså inget separat försteg och de svingar ofta för lite för att orka styra ut ett slutsteg. De skillnader du skulle kunna höra mellan slutstegen kan då ha sin orsak i just detta, och att upplevelsen av stegen kan bli en annan med ett dedikerat försteg.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
RMA

Inläggav RMA » 2017-10-19 08:23

Jag är osäker om om någon av kandidaterna är så mycket bättre än Roteln.
Musikal steget har jag aldrig hört, 1090 bara snabbt med Pi60 (vilket lät mycket bra).
4BSST har jag själv, den hade jag lite problem att matcha med olika Dacar då jag tyckte det blev lite hårt ljud.
Testade just Audiolab vilket blev lite hårt i mina öron, bäst fungerade Pioneer DV668 och Brystons egna Dacar.
Med rätt Dac är 4BSST väldigt bra dock.
Har du råd att gå upp till 4BSST2 eller 4B3 så skulle jag rekommendera det.
SST2 har jag aldrig hört men 4B3 har jag och den är mycket mjukare och öppnare i ljudet, SST2 ska väl ligga mitt emellan 4BSST och 4B3 ljudmässigt.
SST2 har ett nytt utgångs steg och B3 har även nytt ingångs steg.
Rekommenderar ett ordentligt försteg, stor skillnad! Jag gillar Holographic Pre25 men Bryston är bättre.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2017-10-19 08:47

SNR på 1090 verkar ju outstanding mot övriga. Dämpfaktorn verkar lite svag på MF om det spelar någon roll för en. Bryston verkar bäst om man tänker driva basar i infra-området.

1090 är snyggast med sina fejkflänsar. 8)
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
Emanuelgbg

Inläggav Emanuelgbg » 2017-10-19 10:08

Nja, SNR a-viktad verkar ju faktiskt bättre på MF än Rotel

MF M6 500i är väl annars en integrerad förstärkare och de andra slutsteg?

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2017-10-19 10:45

Flamur, du har ju en till tråd som är väldigt lik denna; "Kan man jämföra watt mellan slutsteg":

viewtopic.php?f=10&t=66353

Vad är syftet med denna tråd? Jag uppfattar den som inte så stor skillnad mot den förra. Det fortsätter i samma stil.

Jag skulle vilja få dig att börja tänka lite själv genom att ställa följande frågor:

1) Vad får dig att tro att olika tillverkare som uppger tekniska data använder sig av exakt likadana mätmetoder?

2) Frekvensomfång/frekvensområde/likn. Vad tror du siffrorna betyder?

3) Effekt. Vet du om du behöver mer uteffekt än du har idag?

4) På vilket sätt tror du att tekniska data korrelerar med hur en förstärkare låter?

Jag undrar över din "oro" för att du tror att du vill byta till en annan förstärkare.

5) Vet du om du behöver mer uteffekt?

6) Tror du att du behöver ett annat frekvensomfång hos din förstärkare?

7) Tror du att du behöver lägre distorsion?

8) I så fall, vilken typ av distorsion vill du ha lägre?

9) Vet du vad distorsion är för något?

9,5) Vad känner du till om olika sätt att mäta distorsion?

10) För att utvärdera distorsionsegenskaper, vilken mätmetod är du då mest intresserad av att veta förstärkarens tekniska data?

11) Dämpfaktor. Vet du vad det är? Om jag säger 20, är det i dina ögon bra eller dåligt?

12) Signal/brusförhållande. Känner du till något som kallas för vägningskurvor, vad det är för något? "Brus", vad tror du att brus är för något? Kan brus låta olika kanske?

Etc. fler frågor, men nu blir det nog information-overload för dig annars, gissar jag.

Som du kanske ser här, egentligen vill jag få dig att börja tänka själv och du själv börjar utvärdera dina behov och utvidga din kunskapsnivå. Jag tror inte att hsapla ur sig en massa ofullständiga tekniska data och be om vad andra säger sig tro "låta bäst" utifrån detta, är någon framkomlig väg för dig. Risken är bara att du spenderar många pengar på att byta grejor utan att egentligen veta varför du gjort detta. Möjligen att du tror dig veta något som du frågat andra och trott på ett smmelsurium av olika svar som du sedan filtrerat fram en "sanning" i ditt medvetande. Nej, enligt mig är inte detta någon bra urvalsmetod. Det är bättre att du lär dig vad olika mätdata betyder, och sedan lär dig hur dessa kan länkas till hur en apparat återger ljud, hur hörselns uppfattningsförmåga fungerar, eller om de möjligen inte har någon nämvärd betydelse för hörbarhet, och så vidare. Detta kan ta många år. Jag vet folk som läste tekniska data i Stereo-HiFi-handboken på 70-talet som fortfarande inte har fattat. För din egen skull, låt det inte ta femtio år och börja lär dig istället! :wink:
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2017-10-19 10:54

RMA skrev:Jag är osäker om om någon av kandidaterna är så mycket bättre än Roteln.
Musikal steget har jag aldrig hört, 1090 bara snabbt med Pi60 (vilket lät mycket bra).
4BSST har jag själv, den hade jag lite problem att matcha med olika Dacar då jag tyckte det blev lite hårt ljud.
Testade just Audiolab vilket blev lite hårt i mina öron, bäst fungerade Pioneer DV668 och Brystons egna Dacar.
SST2 har jag aldrig hört men 4B3 har jag och den är mycket mjukare och öppnare i ljudet, SST2 ska väl ligga mitt emellan 4BSST och 4B3 ljudmässigt.
Rekommenderar ett ordentligt försteg, stor skillnad! Jag gillar Holographic Pre25 men Bryston är bättre.

Hur mycket skiljer det i pris på sst och sst2?
Annars är det ett bra inlägg som försöker besvara TS frågor. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2017-10-19 11:01

Om du inte är orolig för att 1090:an skall rasa så skulle jag behålla den. Jag har svårt att tänka mig att det skulle bli så stor skillnad.

Det enda aber jag kan se är att MF är ospecad för 4 ohm. Det skulle kunna betyda att det finns skyddskretsar som går in om högtalarimpedansen blir låg. Har du kollat upp det?

Det har ju också att göra med hur starkt du spelar och hur mycket effekt du toppar med. Har du kollat upp det?
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2017-10-19 11:09

flamur skrev:Jag går i tankarna att uppgradera mitt Rotel 1090 slutsteg och jämför just nu två slutsteg. De kommer få signalen från min Audiolab M-Dac+ (från min laptop med usb) och ska driva mina Canton reference 7 DC. Vilken kommer göra det bäst?

Vilken förändring förväntar du dig eller vad vill du ska ändras? Att byta ut ett erkänt välljudande slutsteg till ett annat känns som fel väg. Effekt i överflöd verkar du ju redan ha. Den befintliga anläggningens svagaste del skulle jag tro är högtalarna. Det kan också vara idé att se över lyssningsrummets akustik.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2017-10-19 11:36

sprudel skrev:
RMA skrev:Jag är osäker om om någon av kandidaterna är så mycket bättre än Roteln.

Hur mycket skiljer det i pris på sst och sst2?
Annars är det ett bra inlägg som försöker besvara TS frågor. :)

+1
Ps. Mina egna tankar är av det man läst så skulle jag inte valt MF utan gått på Bryston. Och samtidigt så förstår jag inte varför du behöver ännu mer kräm, så effekt krävande är inte de högtalarna du har utan mer ljudlig kvalite i så fall med lite mindre Bryston slutsteg. Och RMA skrev så lägg pengar på ett bra försteg, du kommer få ett större lyft där en med slutstegs byte i detta fallet. Jag har aldrig genom åren hört någon CD-spelare eller Dac med inbyggt försteg låta bättre än ett bra försteg.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
RMA

Inläggav RMA » 2017-10-19 13:37

Skulle inte heller rekommendera att byta slutsteg i första hand utan hellre då försteg och ev högtalare.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2017-10-19 13:52

RMA skrev:Skulle inte heller rekommendera att byta slutsteg i första hand utan hellre då försteg och ev högtalare.

Det är min bestämda uppfattning också. Finns mycket mer att göra med högtalare och försteg. Sitter man med ett 1090 kan man sitta nöjd länge, därefter är det mer feel-good man är ute efter.

M.Twain

© 2012 Nelson Pass

flamur

Inläggav flamur » 2017-10-19 16:07

Tack för alla svar. Jag får tänka om i min uppgradering och börja med högtalare och "källa" (dac/försteg) istället för slutsteg. Mycket stort tack för er input.

Jag vill egentligen åt mer bas, så det kan ju helt klart vara så att mina Canton inte leverar det helt enkelt. Dem har ju endast 2st 7tums basar. Sneglar nu på ett par REVEL f208 och tänker att de två 8or som den har borde ge ett ganska bra lyft för basen.
Musik: Audiolab M-DAC+ (USB); Film: Onkyo TX-RZ800; Slutsteg: Rotel RB-1090B; Hörlurar: iFi Micro iCAN + Oppo PM-1
Högtalare: F = Canton Ref 7 DC|C = Canton 858.2|S = Canton 820.2|Sub = Canton 850R

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2017-10-19 16:27

Vill du ha starkare bas eller djupare bas? Stor skillnad. Starkare bas i förhållande till andra frekvenser kan du erhålla med en tonkontroll. Djupare bas är det inte säkert att du får bara för att baselementen är större. Det du först bör experimentera med är dina befintliga högtalares placering i förhållande till andra väggar och var du har din lyssningsplats placerad. Detta är avgörande för hur basen kommer att uppfattas i ett rum. Sedan är det mer saker som rummets dimensioner som gör att du på vissa platser får överdrivet mycket bas, ojämn frekvensåtergivning, och/eller svag basåtergivning.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

flamur

Inläggav flamur » 2017-10-19 16:39

Johan_Lindroos skrev:Vill du ha starkare bas eller djupare bas? Stor skillnad. Starkare bas i förhållande till andra frekvenser kan du erhålla med en tonkontroll. Djupare bas är det inte säkert att du får bara för att baselementen är större. Det du först bör experimentera med är dina befintliga högtalares placering i förhållande till andra väggar och var du har din lyssningsplats placerad. Detta är avgörande för hur basen kommer att uppfattas i ett rum. Sedan är det mer saker som rummets dimensioner som gör att du på vissa platser får överdrivet mycket bas, ojämn frekvensåtergivning, och/eller svag basåtergivning.

Jag skulle vilja ha både starkare och djupare bas :)

Jag har inte så många alternativ för hur dem kan vara placerade, men där dem står ger skapligt bra ljudbild i soffan där man ska ha bioupplevelsen. Mest bas hittar man om man sitter på armstöden på soffan (jag har vandrat runt och letat basplatser i hela rummet). Dessutom är det väldigt bra bas i hallöppningen ut från vardagsrummet :) Men det är praktiskt omöjligt att ändra runt för mycket. Jag har testat att ha dem nära väggen och lite längre ifrån, men upplever ingen egentlig skillnad faktiskt.

Kan även tillägga att bredden mellan högtalarna är bestämda av min projektorduk :) Så finns som sagt inte så mycket att göra, mer än vinkel av högtalare i relation till soffan/lyssnningplats och hur långt ifrån väggen dem står.

Användarvisningsbild
RMA

Inläggav RMA » 2017-10-19 16:51

Kan du tänka dig basmoduler? Helst inga subwoofers då utan passiva med separat slutsteg och filter.
Helst 2 eller fler.
Då får du mycket större frihet att placera front högtalarna och lyssnings positionen, och därefter justera in bästa bas respons i rummet.
Skaffar du riktigt bra grejor från början kan du ju exprimentera med nya frontar framöver, då kan det räcka med små 2 vägare av riktigt fin kvalite.
Och basriggen klarar kvalitets kraven.

flamur

Inläggav flamur » 2017-10-19 16:57

RMA skrev:Kan du tänka dig basmoduler? Helst inga subwoofers då utan passiva med separat slutsteg och filter.
Helst 2 eller fler.
Då får du mycket större frihet att placera front högtalarna och lyssnings positionen, och därefter justera in bästa bas respons i rummet.
Skaffar du riktigt bra grejor från början kan du ju exprimentera med nya frontar framöver, då kan det räcka med små 2 vägare av riktigt fin kvalite.
Och basriggen klarar kvalitets kraven.

Helst klarar jag mig ifrån det. Jag bor i en lägenhet på 56kvadrat, med ett vanligt/litet vardagsrum. Så har redan fullt som det är nu tyvärr. Jag vill inte ha annat än 5.1 i min lägenhet (hade jag råd, kanske atmos dock..). Men tack för tipset för en smart lösning annars.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2017-10-19 17:01

Ja, en känsla jag får av allt läsande här är att om man har höga anspråk och inte tur med rummet så får man snegla på basmoduler. Jag tror inte att det går att komma förbi faktiskt.

(Edit men jag är nyfiken på hur långt man kan komma med små basar. Det är antagligen svårt, med tanke på hur sällan det talas om här, men jag vill tro att det skulle kunna fungera, särskilt om man inte behöver spela så himla starkt. Precis som du säger kan det för många vara ganska otänkbart att ta in två eller ännu fler ganska stora lådor. Samtidigt som fördelen med utspridd bas är erkänd.)
Don’t just do something, sit there.

Kraniet

Inläggav Kraniet » 2017-10-19 18:11

1090 och Bryston har väl testats av LTS? MF har inte å den blir ju lite av ett vildkort

1090 ansågs i test vara näst intill ohörbart medan Bryston inte var detekterbart i F/E-testet.
Jag ser liten anledning att byta förstärkare av rent tekniska skäl. Men om det är för att det är kul att byta så är det ju en annan sak. Men är det värt pengarna? De pengarna skulle nog göra mer nytta om de investerades i akustikåtgärder i rummet, eller kanske på andra högtalare eller liknande. Jag kan tänka mig att det finns många åtgärder att göra innan ett 1090 blir en begränsning i ett system.

Men det är ju förstås spekulation från min sida då jag inte äger något av slutstegen och endast hört 1090 av de tre. Men utifrån de tester som gjorts och vad som sagts här på forumet tror jag mig ändå ha en rätts klar uppfattning om hur det ligger till.
För min egen del hade jag gärna haft Bryston om jag hade pengarna. Men annars hade jag gärna haft ett 1090 om jag haft de pengarna. :D
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
RMA

Inläggav RMA » 2017-10-19 22:31

darkg skrev:Ja, en känsla jag får av allt läsande här är att om man har höga anspråk och inte tur med rummet så får man snegla på basmoduler. Jag tror inte att det går att komma förbi faktiskt.

(Edit men jag är nyfiken på hur långt man kan komma med små basar. Det är antagligen svårt, med tanke på hur sällan det talas om här, men jag vill tro att det skulle kunna fungera, särskilt om man inte behöver spela så himla starkt. Precis som du säger kan det för många vara ganska otänkbart att ta in två eller ännu fler ganska stora lådor. Samtidigt som fördelen med utspridd bas är erkänd.)

Håller med, fler små kvalitets basar som kan vara gömda i möbler eller funka som pedistaler m.m.
Osynligt men bra.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2017-10-19 22:47

Nattlorden skrev:SNR på 1090 verkar ju outstanding mot övriga.
Hur kan du dra den slutssatsen när det inte står mot vilken referens den är mätt (full output?)? Och ibland inte med vilken bandbredd det mätts.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2017-10-19 22:48

Som jag ser det med det du har av en kombi av hembio/Hifi anläggning och om du inte vill lägga jätte mycket av pengar som det kommer kosta att byta frontar och center till något klart bättre så ska du överväga någon av SVS nya modeller https://www.hembiobutiken.se/produkter/ ... &istart=13
https://www.svsound.com/pages/16-ultra-series och ett bra försteg med ht-bypass ingång så du enkelt med en knapptryckning kan använda Onkyon vid filmtittande. De här två nya modellerna ska spela i en klart högre division än tidigare modeller och jag läste en test i Hemmabiotidningen där de var lyriska över prestandan/finesser. Jag tror att dessa två är i stort sett de enda som kan konkurrera med Velodynes DD+-serie (som kostar klart mer) Och jag har lyssnat på Velodyne DD18, den bästa sub jag hört, var magisk bra. Hade jag själv haft gott om pengar så skulle jag köpt någon av dessa SVS direkt.

flamur

Inläggav flamur » 2017-10-19 23:50

FBK skrev:Som jag ser det med det du har av en kombi av hembio/Hifi anläggning och om du inte vill lägga jätte mycket av pengar som det kommer kosta att byta frontar och center till något klart bättre så ska du överväga någon av SVS nya modeller https://www.hembiobutiken.se/produkter/ ... &istart=13
https://www.svsound.com/pages/16-ultra-series och ett bra försteg med ht-bypass ingång så du enkelt med en knapptryckning kan använda Onkyon vid filmtittande. De här två nya modellerna ska spela i en klart högre division än tidigare modeller och jag läste en test i Hemmabiotidningen där de var lyriska över prestandan/finesser. Jag tror att dessa två är i stort sett de enda som kan konkurrera med Velodynes DD+-serie (som kostar klart mer) Och jag har lyssnat på Velodyne DD18, den bästa sub jag hört, var magisk bra. Hade jag själv haft gott om pengar så skulle jag köpt någon av dessa SVS direkt.

Det stämmer bra att det är en kombo :) Att köpa ny subwoofer, eller fler, kommer nog bli bland det sista jag uppgraderar faktiskt. Jag har en av dessa nämligen: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=736392 och är supernöjd med den. Dock är inte grannarna nöjda med den :)

Jag har läst igenom alla svar (samt rösterna) och landat i att behålla Rotelsteget och istället börja pilla med akustiken i rummet istället, så just nu håller jag på att leta dämpare och tjocka gardiner. Har ett väldigt ekande rum just nu, där man hör eko bara av att klappa handen en gång. Så finns nog mycket att förbättra där faktiskt. Lär dyka upp en tråd om frågor angående det snart :roll: Tack alla för att ni orkar besvara mina väldigt basala frågor :oops:

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2017-10-20 00:29

Är akustiken så så bör du främst göra något åt det. Men du kommer inte få mer djupbas eller tryck i den men ett helt annat lugn i ljudet med bättre akustik. Kala rum är rena döden för att i huvud taget få till vettigt ljud.
Varför jag nämnde SVS subbarna är för de lär spela i en högre division än din Canton, då de har inbyggd rumskalibrering som gör att det blir mycket bättre basåtergivning både i dina öron och för dina grannar.
Så akustik och bra försteg är kloka uppgraderingar i första hand.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2017-10-20 07:22

Fast jag tror inte byte av DAC/försteg (som ju i detta fall inte är något bottenskrap) kommer ändra på så mycket när rum och högtalare verkar vara flaskhalsen. Är rummet så dåligt som det beskrivs är det ju där man börjar. Om det är bas som saknas är det högtalarna som behöver vara annorlunda.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2017-10-22 08:29

Om du får ordning på basen rent akutiskt så kommer också artikulationen i basen att ge en större upplevelse av "tryck" i transienter och anslag.
Dock så minskar oftast upplevelsen av "tryckkammare" med bättre kvalitet på basen, så gillar man det så får man stå ut med odefinierad gröt... :)

Jag rekommenderar att se över akutisken och högtalare för att lösa detta, elektroniken är helt fel väg att och Rotel 1090 är absolut bra nog för jobbet och bidrar på intet sätt till din problem. :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Återgå till Köpråd