Är man bara tillräckligt arg så löser sig saker snabbare har jag förstått... så nu kom ju en stor del av mina skivor:
Koop - Waltz for Koop
Kul svensk elektronika från superstudio grå. Synd att jag har så ont i huvudet så jag inte orkade lyssna så länge på något alls, finns potential i framförallt titelspåret och låten
Summer Sun.
Nils Petter Molvaer - Er
Faktiskt väldigt trevlig elektronika/jazz. Köptes efter att ett par låtar spelats på det underbart trevliga programmet Delta (nuförtiden Kalejdoskop) på SR P2. Detta kan växa hur mycket som helst känns det som.
Frank Sinatra - Watertown
Verkar vara helt fel mot vad jag gillar hos Sinatra, men vem vem.. det är ju lite Tom Waits möter Zappa känsla om jag ska vara ärlig..
Frank Sinatra - My Way
En klassiker i samlingen. Några riktigt bra spår och några sådär.
Din´t we är ju skitfin,
Mrs. Robinson är det inte..
Igor Stravinsky - the Firebird
En klassiker! Kanske den sista eldfågel-inspelningen jag köper om jag ska vara ärlig! Denna rackare är härlig, digitalt inspelad 1978 med Robert Shaw som pinnviftare. Enda neggativa är att hela suiten är i en låt, så man måste sitta och spola fram till 9.00 minuter hela tiden..
Pino Minafra - Terrona
Tänk er en Mike Patton i 70 års åldern... då har ni ganska exakt denna skiva. Utbrotten i musiken är väldigt roliga men framförallt anser jag det vara väldigt inspirerande med hela orkestrar som flippar -tillsammans.
Pepe Deluxé - BEATitude
En cool elektronisk platta.. kommer ta lite tid att svälja antar jag, men den verkar lovande. Jag gillar när det inte är helt enformigt på skivor, här är det inte lika en enda stund!
Georg Gulyás - Plays music from Latin America and Spain
Något jag gärna samlar på mig är plattor av Bertil Alfving, denna är extra rolig eftersom det är min första platta inom genrén "spansk-gitarorienterad-klassisk" så.. jag vet inte vad jag ska säga ännu förutom att han verkar kunna spela iaf.
Tja, nu blir det fan inga plattor på ett tag..!
/J