FBK skrev:Laila skrev:Själver så kör jag med 1 Fot av "Mogami W2528 Molded Gold Connectors" mellan
SUT å RIAA* . . . typ. Finns att köpa från: https://www.kabusa.com/frameset.htm?/
* Där det är viktigt med låg kapacitans för undvikande av onödigt mycket diskantfall,
samt i mitt fall, en mjuk å smidig kabel. RG62 är lite för osmidig . . .
Då tycker jag att du ska testa någon lite mer gedigen kabel. Finns säkert någon mer smidig än RG62 (finns några förslag ?)som någon på forumet har DIY ihop som kan tänkas säljas för en liten slant. Nagrefs kablar som han sålde var det RG62 eller något annnat ? De var inte smidiga så det är inte första valet.
Ps. själv så har jag börjar samla på mig sedan länge olika bra kontakter för ett specifikt inköp av kabel som jag vill testa, kommer bara inte ihåg vart på burken jag sparat länken till kabeln som jag tänkte testa, men någon gång ska det bli av är det tänkt. Kör för tillfället mestadels med kablar som jag fick av Knoppen som jag döpte till Knoppen-Cable.(Finns en tråd på Hififorum.nu om dem, och även här. Är den lila varianten. ww.faktiskt.se/phpBB3/viewtopic.php?f=16&t=3218&start=210 Har någon bra kontakter liggande som de vill sälja och samtidigt kan tänka sig att löda åt dig så kan du få ett par längder av mig då jag har lite kabel över.Kan skicka till den som erbjuder sig att löda åt dig. Pm:a om du är intresserad.
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar . . . upplys mig gärna om varför Mogami:n
inte skulle duga . . . typ ?
Fyi så var inte Nagrefs RG62* så himla osmidig . . . bara dä att just den kabeln numera
är svår att få tag på.
*Det var/är en tunnare variant än den kabel som man kan köpa på t.ex Elfa.