Det är kul att så många möjligheter finns numera
Moderator: Redaktörer
music4ever skrev:Hur funkar appen till Yamahan? Jag har sonos och har appen på min padda. Vi den kan jag via en sökning söka igenom spotify/Tidal, NAS, Soundcloud, etc. Funkar det samma med Yamaha? Eller måste man söka efter "Pink floyd" i varje enskilda del?
Stefan66 skrev:Jag beställde en Yamaha NP-S303 för en liten stund sedan. Den bör väl dyka upp under kommande år. 3411 kronor på Hembiobutiken om man blev medlem annars 3790 kronor. Kan vara en lagom mjukstart på det digitala musikäventyret. En bra bit under budget så nu räcker det till ett par burkar färg till här hemma. Gamla hus.....
Tangband skrev:music4ever skrev:Hur funkar appen till Yamahan? Jag har sonos och har appen på min padda. Vi den kan jag via en sökning söka igenom spotify/Tidal, NAS, Soundcloud, etc. Funkar det samma med Yamaha? Eller måste man söka efter "Pink floyd" i varje enskilda del?
Musiccast fungerar precis som du ser på bilderna jag tog ovan.
Om du menar att jag söker tex Jackson Brown med låten Sergio Leone ( kanonlåt ) och att den skulle dyka upp som ett smörgåsbord både från TIDAL, spotify och NAS som valbara alternativ samtidigt på skärmen så fungerar det inte. Man måste välja ett alternativ, TIDAL , spotify eller NAS och sedan söka där. Om det är en nackdel eller ej beror på hur du använder apparaten.
Fördelen med musiccast är att det klarar 24 bit 194 khz . Yamaha wxc 50 låter även något bättre än Sonos connect i basregistret enligt LTS.
Harryup skrev:Tangband skrev:Harryup skrev:Testade LTS nån annan streamer också? T.ex. Auralic Mini?
/Harryup
Sonos connect har de testat samt oppo sonica. Den senare kunde detekteras men de skriver att en firmwareuppgradering kanske kan göra den bättre. Sonos kunde detekteras på viss material i basområdet men överlag lät den väldigt bra.
Har en Sonos connect själv, använder den till Spotify i trädgården normalt sett. Trevlig hantering trist hårdvara. Max 65000 låtar och 16/44 om man kör Sonos programvara. Går att köra direkt ifrån Spotify. Tycker den låter väldigt snällt och passar för bakgrundsmusik.
/Harryup
Tangband skrev:Om jag inte tar helt fel finns det heller inga begränsningar med Linn och Naims grejor.
Bill50x skrev:Tangband skrev:Om jag inte tar helt fel finns det heller inga begränsningar med Linn och Naims grejor.
Finns väl ingen begränsning med SB heller. Har typ +275 tusen låtar på servern och det hanterar i alla fall SB - om inte galant men det går (långsamt att indexera om).
/ B
Harryup skrev:Personligen använder jag inte Sonosappen för att spela musik utan spelar direkt ifrån Roon eftersom det finns stöd för det där. Även Spotify har stöd för att spela direkt.
Tangband skrev:Harryup skrev:Personligen använder jag inte Sonosappen för att spela musik utan spelar direkt ifrån Roon eftersom det finns stöd för det där. Även Spotify har stöd för att spela direkt.
Man kan använda ROON till Yamaha wxc 50 men då måste man använda AirPlay och blir begränsad till cd- kvalitet.ROON fungerar säkert bra med mycket metadata om artisten /musiken.
Men 119 dollar per år ?
Jag blev förvånad hur kostsamt det är att köra licensierad ROON.
Masen skrev:Har en Yamaha N602 och WD mycloud server/hårddisk.
Har testa att lägga in lite filer från CD-skivor på den, importerade i iTunes och får inte riktigt koll på vad som är bäst!?
Får inte med bilderna...
Är det OK kvalitetsmässigt att rippa /importera och använda iTunes? Kör med iMac.
Vilket importformat i i så fall? För bästa (hörbara) kvalitet
Hur lägga in filerna på Servern så att man får med hela strukturen med bilder och allt.
Jag har en mapp med bara importerade CD nu i iTunes, men vete sjutton hur jag fick till den
Alltså enklase vägen från CD till Server.
Harryup skrev:Tangband skrev:Harryup skrev:Personligen använder jag inte Sonosappen för att spela musik utan spelar direkt ifrån Roon eftersom det finns stöd för det där. Även Spotify har stöd för att spela direkt.
Man kan använda ROON till Yamaha wxc 50 men då måste man använda AirPlay och blir begränsad till cd- kvalitet.ROON fungerar säkert bra med mycket metadata om artisten /musiken.
Men 119 dollar per år ?
Jag blev förvånad hur kostsamt det är att köra licensierad ROON.
Eftersom folk i princip har slutat att köpa skivor så ser jag det som en väldigt blygsam summa för att få ordning på sin hårddisk och dessutom så ser Tidal ut som att den är samma skivsamling som sin egen. Betalar man för Roon under 4 år är det samma som att man har betalt ett livstidsabonnemang. Roon är mycket mer än bara en uppspelare och ser över ens samling med massor med "redaktionell information". Sen supportar den t.ex. Squeezebox, Sonos och en mängd andra flerrumslösningar också förutom många mediaspelare direkt. Kan även uppsampla till DSD om man känner sig lockad av det och har en utmärkt support. Personligen ser jag ett mervärde i allt det som motsvarar att man betalar för nyttjandet.
/Harryup
RogerGustavsson skrev:Harryup, hade du inte något svenskt försteg/dsp?
Harryup skrev:RogerGustavsson skrev:Harryup, hade du inte något svenskt försteg/dsp?
Japp en Wavelet ifrån http://bohmeraudio.se
/Harryup
Frisk skrev:Tycker den ser mycket trevlig ut! Så trevlig att jag övertygat sambon att vi behöver en WXA-50 till pi60s i vardagsrummet... blev en gemensam julklapp även om inte beställningen gått iväg än...
Någon som har något att säga om denna? Förutsätter att slutsteget är tillräckligt bra att ha i ett icke akustikbehandlat vardagsrum?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster