Holographic Audio Interconnect

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Re: Holographic Audio Interconnect

Inläggav jonasp » 2018-03-06 17:44

AndreasArvidsson skrev:
jonasp skrev:Jaha, är det någon som köpt sladden då. Är den fin liksom. Nä, jag orkar inte läsa riktigt hela tråden.

Ja den är mycket vacker. Tom frugan i köket tyckte så! 8)

Bra där!
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2018-03-06 17:55

Hade jag haft en tjockare plånbok så hade jag köpt kabeln enbart för att testa och skrivit en recension här, så hade allt som inte kostar över 200kr något att irritera sig ännu mer på. För tänk om kabelstumpen är riktigt bra på riktigt 8)
Får hoppas den dyker upp i Hifi&Musik och får massor av beröm.
Senast redigerad av distad 2018-03-06 18:00, redigerad totalt 1 gång.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

RogerJoensson

Inläggav RogerJoensson » 2018-03-06 17:58

FBK skrev:Hade jag haft en tjockare plånbok så hade jag köpt kabeln enbart för att testa och skrivit en recension här, så hade allt som inte kostar över 200kr gratis något att irritera sig ännu mer på. För tänk om kabelstumpen är riktigt bra på riktigt 8)

Ingen här har väl påstått att de tror att kabeln inte skulle vara riktigt bra på riktigt?
-På självvald "semester".

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2018-03-06 17:59

FBK skrev:Hade jag haft en tjockare plånbok så hade jag köpt kabeln enbart för att testa och skrivit en recension här, så hade allt som inte kostar över 200kr gratis något att irritera sig ännu mer på. För tänk om kabelstumpen är riktigt bra på riktigt 8)
Får hoppas den dyker upp i Hifi&Musik och får massor av beröm.

FBK, jag tror kabeln är bra på riktigt!!! Har stort förtroende för Lasse. Dessutom är det en trevlig grabb. Dvs en jag gärna gör affärer med. Vore självfallet skoj om H&M diggar snabeln.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2018-03-06 18:06

RogerJoensson skrev:

Ingen här har väl påstått att de tror att kabeln inte skulle vara riktigt bra på riktigt?

Vad är det då som är så upprörande? Att den kostar 1995kr är det upprörande? Är väl inget konstigt om dem är ihopknåpade i Svedala, det kostar mer än en skål ris här att ha någon som sitter och bygger kabel hela dagarna. Har inte orkat läsa igenom hela tråden, men av vad jag förstått så är det bra kontakter också på den. Om ni bara visste hur mycket kablar som säljs för både lägre summor och mer som har dåliga kontakter.

Användarvisningsbild
Bagaget

Inläggav Bagaget » 2018-03-06 18:56

FBK skrev:
RogerJoensson skrev:

Vad är det då som är så upprörande? Att den kostar 1995kr är det upprörande? Är väl inget konstigt om dem är ihopknåpade i Svedala, det kostar mer än en skål ris här att ha någon som sitter och bygger kabel hela dagarna. Har inte orkat läsa igenom hela tråden, men av vad jag förstått så är det bra kontakter också på den. Om ni bara visste hur mycket kablar som säljs för både lägre summor och mer som har dåliga kontakter.

Inte ens priset verkar vara något folk invänder mot - det är helt enkelt reklamtexten som, utan att ljuga(?), kan få folk att tro att de har större behov av sladden än vad de kanske har med beaktande av deras utrustning och kabellängder...

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2018-03-06 19:02

Är det nån som är så särskilt upprörd eller är detta en storm i ett vattenglas? Egentligen?

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2018-03-06 19:04

Folk verkar ha lite synpunkter som vanligt på någon reklamtext. Men ingen är väl upprörd?
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2018-03-06 19:26

jonasp skrev:Är det nån som är så särskilt upprörd eller är detta en storm i ett vattenglas? Egentligen?

Nej, alltså jag har flera gånger under den här trådens livslängd tyckt att det är lite synd att just HA står som rubrik. Kabeln är visserligen i mina ögon tio gånger så dyr som den borde vara om man bara ser till dess funktion och om man begränsar sig till vanliga sunda utimpedanser (sådana som HA själva har), men jag kan se att det finns andra aspekter som utseende och känsla och kanske viss positiv placebo som ändå motiverar priset.

HA är på intet sätt extrem i dyrhet, det finns andra exempel på hur prissättningen är helt samvetslös och där den bara handlar om att få folk att köpa kablarna för status och självhävdelse, för att visa att man har råd. Och där någonstans finns det något som väcker obehag hos mig och då vill jag reda ut vad som egentligen är vettigt ur ett rent fysikaliskt/ljudmässigt perspektiv.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2018-03-06 19:29

FBK skrev:För tänk om kabelstumpen är riktigt bra på riktigt 8)

Ja det är den säkert. Precis lika bra som alla andra kablar som är bra på riktigt.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2018-03-06 20:14

Nej, inte precis lika.

Den skiljer sig, mig veterligt från alla andrakablar. Det är ju enligt HA just för att möjligheten fanns att göra något som inte är som allt annat, som han fattade beslutet att göra den.

Jag känner inte till någon annan kabel som är precis likadan.

Och jag delar HAs uppfattning, vill till och med gå så långt som att säga att om allting är lika så räcker en. :)

RogerJoensson skrev:
AndreasArvidsson skrev:Absolut är det en feelgood produkt. En produkt som är onödigt bra många fall, men det gör väl inget om något är för bra?
Beskrivningen är ju över ett problematiska fall där denna kabel behövs. Att det sedan inte står "Har du inte dessa problem så behöver du inte vår kabel" är väl uppenbart. Har du sett någon producent som försöker avråda ifrån sina egna produkter?

Att berätta hela sanningen är inte att avråda från sina produkter. Det finns massor av producenter som inte förvränger fakta på det sättet. Detta är jämförbart med att ljuga med statistik, där man med selektiva urval ur datan kan framställa en kraftigt förvrängd bild av verkligheten. Här gör man det med en lång informativ text, som saknar relevant information för vad som gäller i de allra flesta fallen.

Jämförbart med att ljuga, och förvränga... jasså du...

Om du uppfattar att det saknas relevant information så beror det på att du inte läst det HA skrivit. Allt finns där, inklusive möjlighet för den som vill att beräkna varje specifikt fall.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2018-03-06 20:23

Svante skrev:
jonasp skrev:Är det nån som är så särskilt upprörd eller är detta en storm i ett vattenglas? Egentligen?

Nej, alltså jag har flera gånger under den här trådens livslängd tyckt att det är lite synd att just HA står som rubrik. Kabeln är visserligen i mina ögon tio gånger så dyr som den borde vara om man bara ser till dess funktion och om man begränsar sig till vanliga sunda utimpedanser (sådana som HA själva har), men jag kan se att det finns andra aspekter som utseende och känsla och kanske viss positiv placebo som ändå motiverar priset.

Ja, håller med att Holographic får onödig negativ uppmärksamhet här. Däremot håller jag inte med om det där med 10 ggr för dyr. Den är ju gjord i små serier i Sverige. Med dyra kontaktdon. Vad vi tycker är dyrt - alltså i förhållande till vad vi vill betala - är ju så extremt subjektivt.

Några exempel: det finns de som tycker 2000 kr är för mycket för ett par högtalare. Andra tycker kanske det tiodubbla är för mycket. En hel del på det här forumet har lagt upp i runda tal 100000 på högtalarna. Kablar är ju givetvis annorlunda - de har ju mycket, mycket mindre påverkan - men faktum kvarstår, var och en måste avgöra vad de vill betala. Här är ju inte hifi unikt på något sätt. Jag menar, en normal bil kan väl kosta 200-300 tkr, utan att vara något märkvärdigt. För någon månad sedan tipsade jag en bekant om en begagnad bil (för runt 50000kr) - varpå han svarade "Va!? Så mycket lägger jag inte på en bil!".

Det går helt enkelt inte att argumentera "vad det ska" kosta. Att sedan tårna kryllar sig av obehag när någon säger att den rosa biltemakabeln ger en bollformad ljudbild är en annan sak.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2018-03-06 20:24

Håller med om det där, in till minsta interpunktionstecken!

Nu blev jag sugen på att beställa en HA-kabel! 8O

Högtalarna (tillsammans, 15 st, snart 19...) kostar ju faktiskt över 100 papp...

- - -

mrGaskill skrev:Folk verkar ha lite synpunkter som vanligt på någon reklamtext. Men ingen är väl upprörd?

Tre personer som skrivit i tråden är uppenbart upprörda. Och de skriver saker som är skapligt grova beskyllningar riktade mot HA.

DET gör mig skapligt upprörd! :)

Texten som HA skriver upprör mig föga dock. Men Inte många är så lite förtjänta av beskyllningar och otack som just HA. Tycker det är rent förj-igt att en av de seriösaste och ärligaste aktörerna i branschen blir behandlad på det viset som skett i den här tråden.

Vh, iö

RogerJoensson

Inläggav RogerJoensson » 2018-03-06 20:38

IngOehman skrev:Jämförbart med att ljuga, och förvränga... jasså du...

Om du uppfattar att det saknas relevant information så beror det på att du inte läst det HA skrivit. Allt finns där, inklusive möjlighet för den som vill att beräkna varje specifikt fall.

Jo jag har läst och jag har svarat upprepat på vad jag tycker saknas och varför. Du vet naturligtvis det, men låtsas något annat. Jag skiter i att försöka förklara igen och försvara mig denna gången för det leder ingenstans.

Kanske du kunde ägna en stund på att svara på det du valt att inte svara på (istället för att komma dragandes med redan besvarade uppepningar och försöka framställa att något sagts som inte har sagts)?

T ex varför det är humbug att argumentera om skin-effekt, men inte tvärimpedansdistortion?

RogerJoensson

Inläggav RogerJoensson » 2018-03-06 20:41

IngOehman skrev:
mrGaskill skrev:Folk verkar ha lite synpunkter som vanligt på någon reklamtext. Men ingen är väl upprörd?

Tre personer som skrivit i tråden är uppenbart upprörda. Och de skriver saker som är skapligt grova beskyllningar riktade mot HA.

DET gör mig skapligt upprörd! :)

Jag tror att det som gör dig mest upprörd är nerven vissa inlägg träffar och de har inte så mycket med HA att göra. Det är faktiskt synd att de kommer i kläm.

Jo, jag önskar också att den här diskussionen hade legat i en annan tråd.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2018-03-06 20:59

Varför tro saker?

Jag blir uppröd när folk beter sig som i tråden, och när folk är elaka mot djur. Det finns ingenting konstigt med det. Det konstiga är hur folk beter sig mot oförtjänta/oskyldiga mottagare av skiten.

FBK skrev:
RogerJoensson skrev:

Håller med dig, fullständigt!

Vill dock lägga till att angrepp på och beskyllningar (om t ex oärlighet) riktade mot en person som agerat 100% ärligt, oundvikligen blir ett angrepp även på personens produkter.

- - -

Sen handlar det ju om mera än handbyggdhet om man talar kostnad. Detta är inte bara en kabel som byggs ihop för hand i Sverige, det är också en produkt där utvecklingskostnaderna fördelade på antal kablar som troligen kommer att säljas är MYCKET stor. Man kan inte utveckla en kabel från noll och få en tillverkare att göra 100 meter kabel för en struntsumma. Så utöver startkostnader så lär också finnas även en investering i lager som får ekonomer att rysa...

Så i min värld är kabeln inte rimligt prissatt utan rent av billig.

Jag gör själv en kabel (som jag rekommenderar alla utan specifika kabelbehov att avstå ifrån att köpa) som även den förvisso kräver handbyggnation men utgår ifrån en köpbar kabel, alltså en som tillverkas i stora serier (för annat än audio) så den blir överkomlig. Ändå hamnar rena materialkostnaden på över 600:- (kabel, ferriter, kontakter, transporter), och kostnaden för montering är några hundra. Jag säljer den för 1000:- och det är ju ingen bra affär, så att rekommendera folk att inte köpa den är lätt*. :)

Men HAs kabel är inte bara tjusigare och har väsentligt lägre kapacitans, det är dessutom en helt specialgjord kabel! Är förvånad över att den är så billig.

Vh, iö

- - - - -

*Skall väl även nämna att det finns sällsynta fall då jag rekommenderar min kabel också, nämligen de fall som är skälet till att jag gör det - framförallt fall där radioinstrålning är ett faktiskt problem. Använder den även som högtalarkabel i elöverkänslighetssammanhang. Den läcker ju extremt lite även utåt.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2018-03-06 21:18

RogerJoensson skrev:
IngOehman skrev:Jämförbart med att ljuga, och förvränga... jasså du...

Jo jag har läst och jag har svarat upprepat på vad jag tycker saknas och varför. Du vet naturligtvis det, men låtsas något annat. Jag skiter i att försöka förklara igen och försvara mig denna gången för det leder ingenstans.

Kanske du kunde ägna en stund på att svara på det du valt att inte svara på (istället för att komma dragandes med redan besvarade uppepningar och försöka framställa att något sagts som inte har sagts)?

T ex varför det är humbug att argumentera om skin-effekt, men inte tvärimpedansdistortion?

När du ställer frågor om sådant, och jag svarar på frågan (om och om igen dessutom!), är det trist att se att du påstår att jag inte gjort det. Väldigt trist.

Om du inte nöjer dig med svaret så ställ följdfrågor. Men att påstå att jag inte svarat är ju ren lögn.

Igen:

Jag känner inte till NÅGOT som tyder på att skineffekten har någon signifikant betydelse i audiosammanhang,varken någon klinisk studie (blind lyssning av något slag) eller den teoretiska förklangingsmodellen.

Jag känner inte till någon ANNAN förklaring till de blindtestdetektioner av flerkardeliga kablar som jag (och andra) har fått, än tvärimpedansmodulation. Dessutom är de sätt som folk beskrivit flerkardeligheternas påverkan överensstämmande med det artefakter som lättare går att höra om man beväpnar öronen med extrem förstärkning av felen*.

Vh, iö

- - - - -

*Spelar in signalen över kabeln istället för över högtalareterminalen, anbringar eq och släcker därefter ut själva musiksignalen med hjälp av cancellation.

PS. För att vara VÄLDIGT tydlig - jag säger INTE att hörbara effekterna av flerkardelighet är stora, tvärtom är de små. Jag säger rent av att de flesta nog har mycket svårt att höra dem.
Senast redigerad av IngOehman 2018-03-06 21:30, redigerad totalt 1 gång.

RogerJoensson

Inläggav RogerJoensson » 2018-03-06 21:30

Du lyckades alltså upprepa dig med en lång utläggning igen, utan att svara på frågan...

Då gör jag ett nytt försök:
-Varför kopplar du det ena till humbug, men inte det andra? Eller är kanske båda alternativen (skin-effekt resp tvärimpedansdistortion). att betrakta som humbug?
Senast redigerad av RogerJoensson 2018-03-06 21:30, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2018-03-06 21:30

IngOehman skrev:Varför tro saker?

Jag blir uppröd när folk beter sig som i tråden, och när folk är elaka mot djur. Det finns ingenting konstigt med det. Det konstiga är hur folk beter sig mot oförtjänta/oskyldiga mottagare av skiten.

FBK skrev:
RogerJoensson skrev:Ingen här har väl påstått att de tror att kabeln inte skulle vara riktigt bra på riktigt?

Håller med dig, fullständigt!

Vill dock lägga till att angrepp på och beskyllningar (om t ex oärlighet) riktade mot en person som agerat 100% ärligt, oundvikligen blir ett angrepp även på personens produkter.

- - -

Sen handlar det ju om mera än handbyggdhet om man talar kostnad. Detta är inte bara en kabel som byggs ihop för hand i Sverige, det är också en produkt där utvecklingskostnaderna fördelade på antal kablar som troligen kommer att säljas är MYCKET stor. Man kan inte utveckla en kabel från noll och få en tillverkare att göra 100 meter kabel för en struntsumma. Så utöver startkostnader så lär också finnas även en investering i lager som får ekonomer att rysa...

Så i min värld är kabeln inte rimligt prissatt utan rent av billig.

Jag gör själv en kabel (som jag rekommenderar alla utan specifika kabelbehov att avstå ifrån att köpa) som även den förvisso kräver handbyggnation men utgår ifrån en köpbar kabel, alltså en som tillverkas i stora serier (för annat än audio) så den blir överkomlig. Ändå hamnar rena materialkostnaden på över 600:- (kabel, ferriter, kontakter, transporter), och kostnaden för montering är några hundra. Jag säljer den för 1000:- och det är ju ingen bra affär, så att rekommendera folk att inte köpa den är lätt*. :)

Men HAs kabel är inte bara tjusigare och har väsentligt lägre kapacitans, det är dessutom en helt specialgjord kabel! Är förvånad över att den är så billig.

Vh, iö

- - - - -

*Skall väl även nämna att det finns sällsynta fall då jag rekommenderar min kabel också, nämligen de fall som är skälet till att jag gör det - framförallt fall där radioinstrålning är ett faktiskt problem. Använder den även som högtalarkabel i elöverkänslighetssammanhang. Den läcker ju extremt lite även utåt.

Instämmer verkligen i att den är inte dyr. Vi pratar inte någon stor kabeltillverkare här. Liten tillverkare,ihopknåpade i Svedala, bra kontakter = bara en massa plus. Tror detta är en storm i ett vattenglas ifrån några få egentligen.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2018-03-06 21:31

Ja. Kan bara hålla med.

Vh, iö

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2018-03-06 21:35

RogerJoensson skrev:Du lyckades alltså upprepa dig med en lång utläggning igen, utan att svara på frågan...

-Varför kopplar du det ena till humbug, men inte det andra? Eller är kanske båda alternativen (skin-effekt resp tvärimpedansdistortion). att betrakta som humbug?

DÄRFÖR ATT DE SOM TALAR OM SKINEFFEKT HAR GJORT DET SOM ARGUMENT FÖR FLERKARDELIGHET, DE KOMMER MED FALSKA PÅSTÅENDEN - OM ATT FLERKARDELIGHET SKULLE ELIMINERA SKINEFFEKTEN!!!

DET ÄR LÖGN!

Hur kan det vara svårt att förstå? 8O

Vh, iö

RogerJoensson

Inläggav RogerJoensson » 2018-03-06 21:46

IngOehman skrev:
RogerJoensson skrev:Du lyckades alltså upprepa dig med en lång utläggning igen, utan att svara på frågan...

DÄRFÖR ATT DE SOM TALAR OM SKINEFFEKT HAR GJORT DET SOM ARGUMENT FÖR FLERKARDELIGHET, DE KOMMER MED FALSKA PÅSTÅENDEN - OM ATT FLERKARDELIGHET SKULLE ELIMINERA SKINEFFEKTEN!!!

DET ÄR LÖGN!

Hur kan det vara svårt att förstå? 8O

Vh, iö

Men det är väl inte vad som skrevs i artikeln jag hänvisade till? Det hänvisades ju till att effekten var så liten att det var ett ickeproblem och därför humbug...(?)

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2018-03-06 21:48

Ok, STOPP och belägg där tack! Jag tror inte ni kommer längre. Och Roger, var snäll och tala inte om för Ingvar vad han låtsas om eller inte.

Generellt: det går inte att avkräva svar från en annan medlem. Har ni en avvikande uppfattning, argumentera för er egen syn istället.

Tack för ordet.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2018-03-06 22:03

Jag gillar verkligen Roger, inte minst som person, och jag respekterar honom även mycket som både konstrutör och som allmänt tekniskt kunnig och förnuftig person.

Jag tror det måste vara något som blir superfel när diskussionen sker här på faktiskt. Jag säger alltid min ärliga mening - Alla de diskussioner vi haft är inget undantag, jag kan helt enkelt inte annat, saknar PK-förmåga. Men jag har aldrig när vi talat med varandra på riktigt, sett att det lett till reaktioner liknande de jag sett i tråden.

Kanske är problemet att man när något man skrivit läses, utgår ifrån att den som läser det ser hela sammanhanget - har läst ALLT det som man skrivit? I en normal live-diskussion är ju så fallet, men i en tråd kan den som reagerar på några ord, ha missat en massa ord som behövs för att få rätt bild.

Så jag tror jag ringer honom istället.

Jag kan bara tala för mig själv, men jag tycker alltid att det är trevligt att ha med Roger att göra live. Supertrevligt till och med. Han gör världen bättre, och är även en person som verkligen har åsikter om saker när de är fel, och sådant värderar jag högt! Den som inte har åsikter om något har jag oftast svårare att finna inspiration att tala med.

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2018-03-06 22:10, redigerad totalt 1 gång.

RogerJoensson

Inläggav RogerJoensson » 2018-03-06 22:05

Jonasp. Om någon inte vill svara så är det en poäng att berätta det, Min egen syn på saken har jag redan redovisat.
Jag accepterar dock uppmaningen och ska inte dra det längre, förutsatt att jag slipper vidare angrepp.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2018-03-06 22:10

IngOehman skrev:Jag gillar verkligen Roger, inte minst som person, och jag respekterar honom även mycket som både konstrutör och som allmänt tekniskt kunnig och förnuftig person.

Jag tror det måste vara något som blir superfel när diskussionen sker här på faktiskt. Jag säger alltid min ärliga mening - Alla de diskussioner vi haft är inget undantag, jag kan helt enkelt inte annat, saknar PK-förmåga. Men jag har aldrig när vi talat med varandra på riktigt, sett att det lett till reaktioner liknande de jag sett i tråden.

Så jag tror jag ringer honom istället. Jag kan bara tala för mig själv, men jag tycker alltid att det är trevligt att ha med Roger att göra live. Han gör världen bättre, och är även en person som verkligen har åsikter om saker när de är fel, och sådant värderar jag högt!

Vh, iö

Lysande! Många forumtvister skulle må bra av ett telefonsamtal eller att dryftas vid en GÖS-träff :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2018-03-06 22:12

Tack Roger! Och jag håller med kg.

Ha en trevlig kväll!

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2018-03-06 22:17

Jag vill svara, ville svara. Men att få skit för det/få svaret underkänt var inte så kul.

Vh, iö

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2018-03-06 23:32

Om faktiskt ändå kunde fixas till så man får i varje fall rimlig tid att rätta till inlägg som blivit obegripliga!!!

Det ovanstående var alltså ett svar på detta:

RogerJoensson skrev:Jonasp. Om någon inte vill svara så är det en poäng att berätta det, Min egen syn på saken har jag redan redovisat.
Jag accepterar dock uppmaningen och ska inte dra det längre, förutsatt att jag slipper vidare angrepp.

Jag både ville svara och jag svarade. Och sen svarade jag igen, och igen. Och jag förstår fortfarande inte vad det är som inte duger med mitt svar.

Vill hellre se följdfrågor än påstående om att jag "inte vill svara", när svara är det jag har gjort.

Vh, iö

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2018-03-06 23:49

IngOehman skrev:Nej, inte precis lika.

Den skiljer sig, mig veterligt från alla andrakablar. Det är ju enligt HA just för att möjligheten fanns att göra något som inte är som allt annat, som han fattade beslutet att göra den.

Jag känner inte till någon annan kabel som är precis likadan.

Nu förvränger du det jag skrev.

Svante skrev:Ja det är den säkert. Precis lika bra som alla andra kablar som är bra på riktigt.

Jag skrev inte precis likadan, jag skrev precis lika bra. För de allra flesta förbindelser med 0,6 meter kabel och bra drivning (som med HAs försteg) så finns det massor av kablar som är tillräckligt bra, och bättre än så blir det inte. Alltså finns det massor av kablar som är precis lika bra.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi