Svante skrev:paa skrev:Och iö får väl inte skriva något i MoLT längre?
Det finns vanliga redaktionella förutsättningar för att skriva i Molt som gäller alla som skriver där. Det finns inget personbundet i de förutsättningarna. Så jo, Ingvar får skriva i Molt, det är en tråkig missuppfattning att han inte skulle få det.
Värsta struntpratet jag sett på länge. Det du kallar "vanliga redaktionella förutsättningar" är att Pekka godtyckligt bestämmer om en text behöver skrivas om för att få publiceras, och de jag talat med av andra skribenter säger sig i princip slippa bli redigerade, medan det jag skrev, skrevs om så det blev helt idiotiskt och inte längre var något jag kunde stå för.
Det du kallar "vanliga redaktionella förutsättningar" var inte ett regelsystem, utan godtycklig mobbing för att bli av med EN specifik skribent. Det har gått MYCKET långt när det känns viktigare att göra sig av med undertecknad, än att hylla de HiFI-personligheter som gick bort året ifråga. Hur i h-e fungerar man i huvudet när man refuserar nekrologer som hyllar bortgångna HiFi-hjältar som Bosse Hansson och Tommy Jenving? Hur kan det vara viktigare att få bort mig ur tidskriften än att hylla Bosse och Tommy för deras livsverk???
- - -
Speciellt konstig är ju inte din inställning då du, en efter en, har demonterat alla de saker jag byggde upp för att säkerställa vetenskaplighet inom LTS, samt att alla artiklar i MoLt kommer till läsaren
såsom författaren vill ha dem.
På min tid var alla blindtester organiserade för att lyssnarna skulle kunna prestera maximalt bra, jag såg även till så att de med bästa öronen deltog i lyssningarna. Idag hör ni knappt några skillnader på någonting - allt ni testar är jättebra...
På min tid var redaktören rådgivande och författaren bestämde, lite som en som läkare hjälper till - men patienten bestämmer. Att det är skribenten som står för respektive artikel var liksom fundamentalt.
Det är så jag som medlem vill att det skall vara när jag läser en tidskrift, inte att en redaktör har skrivit om artiklar så de inte förmedlar det skribenten skrivit. Nu kanske det inte är ett så stort problem om andra skribenter slipper redigeras sönder, men principiellt är det mycket illa med en princip som förstår information på vägen till läsaren.
När jag blev uppringd av en majoritet av styrelsens medlemmar, som berättade att du hade meddelat att du krävde att jag skulle försvinna i styrelsen för att du skulle fortsätta bidra, så punkterade du all min entusiasm, det fick det vara nog! Jag vill ju inte stå i vägen för dina ambitioner.
Jag hade dock själv den motsatta inställningen - jag hade din inblandning och medverkan som en viktig faktor för att tycka att det var kul att själv vara med. Då tar det rätt så hårt att höra att du kräver min eliminering, och att du åstadkommer det genom att berätta det för andra, som ringer mig. Pekka lär ska ha haft samma krav.
Mysiga killar, ni två.
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).