Vilka hifi-butiker (eller relaterade) är de bästa?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-01-05 17:10

Nåt sånt här kanske?.....
Bild
Ta inte livet för seriöst du kommer ändå aldrig ur det levande

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2006-01-05 22:43

IngOehman skrev:Tre hifi-butiker där jag nästan alltid har blivit mycket trevligt bemött är Reference Audio på söder, Veteran HiFi i vasastaden och HiFi Art/Boys Toys på östermalm.

Men av alla butiker som funnits finns det en, för mig, som tagit alla rekord i trevlighet, nämligen Tesserakt!*

Alla här kanske inte minns den, men den drevs under en tid av den helt igenom trevlige och entusiastiske Anders Edenholm (och en sot hette Leif men hans efternamn ahr jag nog aldrig kunnat). Verksamheten var den mest underliga man kan tänka sig - import av franska "extrem-gör-det-själv-hifi-byggsatser"!

Det var mycket mer än en butik, för det blev en mötesplats för hifi-människor! Dit kunde man åka när som helst och bara prata hifi med en massa kul typer som också råkat hamna där. Nästan varje gång gick det dessutom att hitta någon kul skiva som man ville köpa.

Om det var ett Mekka eller en oas vet jag inte, men det är få saker jag saknar mer än den lilla butiken Tesserakt och för all del även personen Anders Edenholm (som bor i England sedan många år tillbaka).

Vh, iö

- - - - - -

*En tesserakt är en geometrisk form som kan sägas vara en fläkt fyrdimensionell illustration. Tittar man på den noga, och koncentrerar sig, så kan man faktiskt konvertera till fyrdimensionalitet, och förstå universums eventuella konstruktion! (Ändlöshet trots begränsad volym.)

Helt riktigt utomordentligt trevliga människor. Anders och Leif (Johansson?) bodde under en tid i min hemstad Nässjö. Jag lärde känna dem genom projektet av Kanedas förförstärkare som jag byggde tillsammans med La Petite Audiophile (en högtalare med en FE103Sigma som enda element). Varje månadspeng spenderades i Anders källare i Nässjö och jag kom efteråt hem med ett par motstånd och några matchade trissor. Tesserakt Media Förlag (vill jag minnas hela namnet var) låg längst upp på Hägerstensåsen, dvs om jag inte minns fel, dit de flyttade från Nässjö sent 80-tal eller i början av 90-talet.

Precis som du säger var det verkligen ett genomtrevligt ställe. De spelade med glädje skivor från Charlin med flera bolag där en av de populäraste var Vepres Monastiquez Russes på Charlin var flitigt nyttjad demo för sina kyrkklockors och munksångs fantastiska klang.

De sålde bla Mini-audiofilen (La Petite Audiophile), mini-Onken, Onken, Monstret, Hiraga Prepre, Hiraga pre, Kaneda 20 W, rörförsteg, Le Dauphine (?) ädelträhorn, den där Technicsdiskanten (T5000?), Hiraga Lectron JH50 och en himla massa trevliga skivor. Jag spelar fortfarande regelbundet min Exsultate Jubilate med Emma Kirkby på l'Oiseau Lyrée som jag hörde första gången där. Vidare hade Anders ett flertal Furtwänglerdirigerade monoinspelningar från svunnen tid som lät riktigt bra tyckte jag.

Det var såvitt jag minns Tesserakt Media Förlag som gav ut Rörförstärkarboken som fortfarande säljs per annons i HF&Musik med jämna mellanrum.

Sorry för OT...

Ytterligare OT-anekdot
En natt vaknade Anders (som sov i källaren på butiken) av ett himla liv och det visade sig att någon brutit sig in i källaren och var på väg upp i butiken. Anders gav sig efter och mötte då tjuven i trappan där denna kom med två stycken baselement. Tjuven vände i trappan och sprang raskt upp igen, kastade ett element genom skyltfönstret och försvann själv ut därigenom. Så går det när hifi-beroende människor inte har råd att betala sina Altec-element själva och dessutom är ohederliga...

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2006-01-05 22:54

UrSv skrev:Det var såvitt jag minns Tesserakt Media Förlag som gav ut Rörförstärkarboken som fortfarande säljs per annons i HF&Musik med jämna mellanrum.

Tidningen High Fidelity brukar sälja den på mässor i sin monter. Har ett ex men minns tusanimig inte hur jag köpte den. Så kan det gå med åren...
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2006-01-05 23:08

Naqref™ skrev:
UrSv skrev:Det var såvitt jag minns Tesserakt Media Förlag som gav ut Rörförstärkarboken som fortfarande säljs per annons i HF&Musik med jämna mellanrum.

Tidningen High Fidelity brukar sälja den på mässor i sin monter. Har ett ex men minns tusanimig inte hur jag köpte den. Så kan det gå med åren...

Förlaget High Fidelity köpte visst upp hela lagret av rörböckerna.

Tror Anders har översatt Hiragas högtalarbok från franskan också, men ligger på manuskripten (eller om nån annan har rätten nu.) Den blev nästan tryckt, tror den t.om fanns i Elfakatalogen, men hann inte ut innan det tog det tvärt slut med Tesserakt Media Förlag av någon anledning.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2006-01-05 23:19

paa skrev:Tror Anders har översatt Hiragas högtalarbok från franskan också, men ligger på manuskripten (eller om nån annan har rätten nu.) Den blev nästan tryckt, tror den t.om fanns i Elfakatalogen, men hann inte ut innan det tog det tvärt slut med Tesserakt Media Förlag av någon anledning.

Synd. Den hade jag köpt direkt (även om jag misstänker att jag inte kommer att hålla med om så mycket så var rörboken så underhållande på sitt sätt att den säkert hade varit läsvärd ändå).
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2006-01-06 00:35

Tror tyvärr att deras verksamhet var en aning för smal för att skära guld med. Om jag inte minns fel var dessutom Rörförstärkarboken, som jag för övrigt köpte av dem, ett ganska stort finansiellt åtagande vilket nog var en stor anledning till att de inte kunde fortsätta. Synd.

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2006-01-06 03:04

Tesserakt ja, läs tidskriften audio video för alla hiraga, triangle och miniaudiofil projekt, det var en utlöpare från EV om jag inte minns helt fel.

Användarvisningsbild
majjen04

Re: Vilka hifi-butiker (eller relaterade) är de bästa?

Inläggav majjen04 » 2006-01-06 13:48

IngOehman skrev:Hej alla. I denna tråd är det meningen att man skall säga bra saker om olika hifi-butiker.

Grundprincipen är att man inte får säga något dåligt om en butik som första inlägg om butiken. En butik som någon sagt något bra om får man dock inlägga invändningar emot, om man har dåliga erfarenheter.

Hej IngÖ!

Jag tycker bäst om följande butiker:

Lefflers i Linköping

Best Sound Stockholm

High Fidelity Stockholm

Esoterisk Hifi Uppsala

Ultimate Sound & Musik Vimmerby

Vinylbutiken Stockholm

Jag försöker att främst handla i dessa butiker, då de flesta av dem har bra "prylar" samt kunnig personal.

En annan viktig orsak är att jag slipper halka på någon xxxx, där!
Mvh
Kenth

Modererat pga att en användare kände sig personligt påhoppad. /V8 2006-02-22

Användarvisningsbild
Bernt_inaktiv

Inläggav Bernt_inaktiv » 2006-01-06 13:56

Det var mycket mer än en butik, för det blev en mötesplats för hifi-människor! Dit kunde man åka när som helst och bara prata hifi med en massa kul typer som också råkat hamna där.
Mårten Center i Göteborg håller på att utvecklas lite åt det hållet, det är trevligt tycker jag. Det är ju dessutom Leif Olofssons bostad.
Utnämnd till kräk och viktigpetter men bryr mig inte.

Admin och DIY-mod www.hififorum.nu

använder INTE ignorescript.

Användarvisningsbild
regent8

Inläggav regent8 » 2006-01-15 10:18

Underlaget bör breddas. Vårt land är stort.

Jämtljud i Östersund håller klass. Han kan sina saker och du får vandra ostört bland kvalitetsgrejor (Bladelius etc).

Jag gillar när det finns historia med - t.ex. Vad en HK 730 går för.
De inlägg ni gör på dessa sidor är guld värda (ibland- pajer flyger lite för ofta)

HifiArt i Sthlm visste t.e.x att Audio Pro 2.25 blev av Konsumentverket rekade som alldeles utmärkta, bästa köp på 70-talet (tror jag) . Mycket beroende på att de hade Audio Pro A4.14 som referens.
Båda högtalarna var knappt Ok tycker jag nu, men inte då.

Ljudmakarn är OK. Var det även när de låg på Norrlandsgatan (var det väl?)

Minns att en gång i tiden var det en positiv upplevelse att lyssna på ett par Rauna hos Sontec, samt den diskussion som pågick.

Användarvisningsbild
Timbre

Inläggav Timbre » 2006-01-15 17:07

regent8 skrev:Underlaget bör breddas. Vårt land är stort.

Balance i Jönköping. Ett trevligt bemötande väger tungt.

Användarvisningsbild
guldfisk

Inläggav guldfisk » 2006-01-15 17:27

Mälardalens ljudinredning i Västerås ska ha en eloge för att de försöker blanda hifi- och möbelförsäljning, även om konceptet tål finslipning. Den sant italienska pizzerian med vedeldad stenugn bredvid gör ett besök än mer lockande.

---

Ljudmakarn låg tydligen på Norrlandsgatan när de startade 1973 och flyttade sedan via Östermalm och Vasastan till Drottninggatan 1988.

Nu finns Pause Ljud & Bild, som tidigare hette Ljudbutiken, på Norrlandsgatan (samt Sveavägen/Hötorghusen).
...perspektiv...

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-01-15 18:07

Den bästa butiken, när man ser till personalen, är dock LW ljudteknik! :P

Undrar om det finns någon som varit där som inte håller med?

Robban Wikström måste vara hifi-branschens absolut mest genomsympastiska människa. Dessutom är han kunnig.

Driver utöver butiken den egna service-verkstaden och har dessutom konstruerat och byggt en mångfald proffsutrustning för inspelningsindustin, bl a ett gammat mixerbord som Hepstars spelat både live- och in genom. :o

Inte nog med det, han rattar PA också, och förmå åstadkomma unikt välljudande resultat varän han hamnar.

Glömde säga att han är musiker också.

Det som gör honom allra bäst är dock hans personlighet. Han är något så unikt som en person som kan vara kritisk och glad på samma gång, erfaren och vis nog att kunna skratta åt även det värsta vansinnet. Och han talar alltid sanning, och säger dessutom märkvärdigt ofta det han tycker, men trampar trots det nästan ALDRIG någon på tårna. Dessutom är han SciFi-galning. Jag misstänker att han faktiskt saknar förmågan att ljuga, men kanske är han bara ointresserad av att göra det.

Kort sagt en person som avstår de enkla tumregel-sanningarna, till förmån för de komplicerade sanna sanningarna. My kind of guy helt enkelt!

Leve LW-ljudteknik!

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Sanoj

Inläggav Sanoj » 2006-01-15 18:16

Öhman, redan tillbaka :?:

// Jonas

.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-01-15 18:24

Sanoj:

tillbaka till ämnet.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
regent8

Inläggav regent8 » 2006-01-15 19:10

guldfisk skrev:Ljudmakarn låg tydligen på Norrlandsgatan när de startade 1973 och flyttade sedan via Östermalm och Vasastan till Drottninggatan 1988.

Nu finns Pause Ljud & Bild, som tidigare hette Ljudbutiken, på Norrlandsgatan (samt Sveavägen/Hötorghusen).

Japp så var det.
Kan berätta att jag innan årsskiftet besökte Panasonic i Ringen.
- Trevlig men det är bara Panasonic som gäller där (förståerligt nog).
Skulle främst titta in bildskärm/TV.

Best Sound - nytt ägarskap. 3vlig personal men jag hade för lite tid för att kunna säga bu eller bä. Ringde dock sedan om en produkt som de hade den goda smaken att säga - den är slut för tillfället. Fick ett direktnummer till Lars Bengtsson (hade nämligen svårt att komma fram på deras officiella nummer - juletider!) för att prova där. Det kallar jag service!

Lars Bengtsson - är kanske bra (köpte min Technics SU-9070 där för 20 år sedan - använder den än idag. Var tänkt att brukas för MC pick-up men det blev aldrig någon) men de har jag aldrig fått möta - för många före i butiken!

Ljudmakarn - Helt OK. Jag hade bråttom men fick låna hem en högtalauppsättning (om allt var i mint-kondition när det kom tillbaka - tom virningarna rund sladdar skulle vara på plats). Att allt är som när jag fick låna det ser jag som en självklarhet. Bra personal mötte jag, tom som kunde språka trevligt med min dotter på 5år.

Refence Audio - Bra kille som jag mötte. Han visade på nya infinity högtalare (de som skall ersätta Kappa). De lät sådär (svårt för honom att göra ngt åt). Det gjorde även KEF systemen han demade. Var dit senare och då ville jag lyssna på ett helt annat system (tyvärr felkopplat och en expedit kunde inte koppla så jag fick vänta) Någon som kanske var extrainkallad under helgrushen?

audio concept- Har alltid varit bra de ggr jag varit där. Ngt långsam... Damen något oklar över vad det är för grejor.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-02-04 02:16

Vad är Ringen?

Är det där i korsningen Götgatan och Ringvägen?

Vh, iö

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2006-02-04 12:26

Var på radiolagret i går och måste tyvärr ta bort min listning av denna butik som ett säkert kort, de varkar helt ha gett upp och maken till svammel var det länge sen jag hörde (då jag överhörde en konversation). Att döma av det ytterst klena sortiment de nu har kvar (samt av försäljningsannonsen i GP för ett tag sen) så lär vi knappast se denna butik överleva sommaren? :(

Användarvisningsbild
Baltazar

Inläggav Baltazar » 2006-02-04 12:41

IngOehman skrev:Vad är Ringen?

Är det där i korsningen Götgatan och Ringvägen?

Vh, iö

Ja, precis. Ringen köpcentrum tror jag det heter.
Butiken heter iaf söders Ljud & Bild och har mest Panasonic men även Infinity och JBL-högtalare tidigare.

Mvh

Christian

Användarvisningsbild
x-43

Inläggav x-43 » 2006-02-04 22:06

Delad första plats

1. Best Sound, Odenplan

Bengt e nog den mest serviceinriktade person jag mött i ngn butik alla kategorier! Kanon säger jag bara!

1. Ino Audio, Lahäll

Ingvar ja du e samma klass som Bengt samt din metod av demo av hifi e nog den bästa tycker jag!

2. Sedan kommer Kenta på Hifi Art har skänkt mig fransk CD glädje!

3. Hifiklubben, Sthlm

4. Reference Audio, Götgatan Sthlm

5. Sontec, Odengatan Sthlm

Sämst av alla är Lars Bengtson där jag blivit riktigt illa bemött! Men det var nog inte butikens fel utan den Jubelideot till försäljare som var helt Kocko! Hör här bara!

Jag kommer in för att provlyssna en SACD-spelare och han säger kom tillbaka när du läst den här broscyren! Jag sa tack och ajö och kommer aldrig sätta min fot där igen!!!!!!

Men Men nu skulle man inte kritisera men jag var tvungen!

Mvh Jon A :D :D :D :)
Senast redigerad av x-43 2006-02-06 17:51, redigerad totalt 1 gång.

ekeponken

Inläggav ekeponken » 2006-02-06 01:36

Känner att jag här kan ge eloge till flera butiker i Göteborg. Vi börjar med:

Ågrens HiFi: De hade inne ett par begagnade QLN Signatur. Jag kom dit typ 17:40 för jag skulle ju bara titta..Klockan 19 gick jag, de skulle ha stängt vid 18, men tydligen väntade butiksinnehavaren på någon så det var ingen fara att vara kvar. Väldigt hyggligt tycker jag.

Radiolagret: Har flera gånger kommit in och snackat med någon av bröderna. Har fått väldigt bra bemötande och det kändes absolut inte som att de bara vill sälja produkter. Faktum är att jag hade svårt att få provlyssna (det är ju alltid kul att fantisera och jag var egentligen inte beredd att köpa något) de ville bestämt att jag allra helst tog hem grejerna och lyssnade i lugn och ro.

Mårten design: Här kommer jag, en utfattig student, och vill lyssna på drömhögtalare för himmelshöga summor som det inte finns en chans i världen att jag kan köpa som student. Vad får jag? Cirka 1.5 timme med konstruktören himself. Som avslutning fick jag lyssna på hans bästa högtalare (makalöst rent ljud) kollade prislappen på internet när jag kom hem och höll på att trilla av stolen. (kommer inte ihåg exakt nu, men tror det är 300.000)

Vilka rättigheter har man som kund gentemot försäljaren?
Är det "rätt" att lyssna på en produkt och ta upp tid fastän man egentligen inte har råd med den produkten?
Är det inte en form av självplågeri att utsätta sig för välljud från en anläggning som man aldrig kommer ha råd med?
Det mesta man lyssnar på efteråt kommer ju troligen inte kunna matcha upplevelsen med den dyra anläggningen

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-02-06 01:55

Tänkte inte ens på Mårten Design som en butik, men jag kan bara hålla med!

Jag och ett gäng mer eller mindre odrägliga LTS:are drösade in hos dem för en tid sedan - och blev kungligt bemötta! Verkligt trevliga bröder det där. De får en att känna att hifi är något fint och sympatiskt att hålla på dem - att det är en trevlig bransch utan otäcka taggar! Det är trevlig med tanke på att man andra dagar ibland ju stöter på de där taggarna, eller att de ibland till och med tränger sig på helt oinbjudna...

Om alla vore lika sympatiska som Mårten Design-bröderna vore världen bättre.

Vh, iö

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2006-02-06 14:36

Jon, varför ser ditt inlägg så märkligt ut? :? "javascript" hit och dit.
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
x-43

Inläggav x-43 » 2006-02-06 17:45

jag tror jag gjorde fel helt enkelt!! :)

Nu vet jag jag "drog" in smilein istället för att trycka på den!

hehe :lol:

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2006-02-06 18:56

Har inte varit på så många hifibutiker. Men Hifiskåne tycker jag har bra personal och det känns trivsamt. Fast jag råkade smälla säkringarna på min Arcam så blev jag inte hånad.

Men en gång på slutet av 80 talet, ja det var i den vevan Pioneer lancerade sin nya produkt den inspelbara cdspelaren som kostade 15000 kr. Jag var därinne och tittade och genast kom det en surförsäljare och frågade om jag hade råd med en sådan fin produkt som är riktigt high End (jag visste inte bättre och trodde det var gudomlig highEnd). Nej, svarade jag. Då ber jag dig att stiga ut ur butiken, sa försäljaren. Vi säljer endast till de som har råd och kunskap.

Nåt i den stilen sa han till mig. Då precis som nu så bråkar ju jag aldrig med någon (händer ibland) och då var jag ännu blygare. Men det kändes olustigt.

Kommer inte ihåg var det var i Malmö, men på något konstigt vis dyker Djäknegatan upp. Men det stämmer nog inte
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
enJohn

Inläggav enJohn » 2006-02-06 22:00

Vill bara dela med mig av en positiv erfarenhet, i all enkelhet:

Fick en dvd-spelare i present i fjol vår, en Philips DVP-762. Har inte använt den så mycket men blev i höst mäkta irriterad över att den inte kan snabbspola på ett vettigt sätt, varken fram eller tillbaka. Kollade med Philips support som sa att spelaren var felaktig.

Eftersom jag fått den i present så är det inte så himla enkelt att byta, speciellt inte som personen jag fick den av bor utomlands och är lite svår att nå. Trodde först att den var köpt på Lars Bengtssons och kontaktade dem. Där sa dom att jag måste ha kvittot (så klart) men att jag bara behövde komma in med det så fick jag en ny spelare direkt, för att inte behöva vara utan. Philips servar inte billiga dvd-spelare, sa dom. Bara att få en ny, snabbt och enkelt.

När jag nu fick tag i kvittot så visade det sig att det inte var Lars Bengtsson, utan OnOff. "Lämna in spelare så skickar vi den på service" sa OnOff. Jaha. Hur länge då kan man undra. Och till vilken nytta? Finns viss risk att jag får tillbaka den med meddelandet "inget fel", om man ska vara lite fördomsfull.

EDIT: Jaha, mina fördomar kom på skam! :oops: Fick pengarna tillbaka från OnOff utan alltför mycket krångel. 8) Slut edit.

Annars så gillade jag starkt Stensound i Umeå. En sån där handlare som drog fram den roligaste hifin när man tittade in (fattig student som man var) och fick veta både det ena och det andra om det mesta. Här lärde jag mig vad en entusiast var och hur en sån skiljer sig mot en försäljare. Träffade för övrigt Stensson får nåt år sedan. Han var fortfarande entisusiasmerande.

OT 1:
Men Mats, den där säljaren borde ju bli utsatt för nåt smärtsamt! 8O :? :evil:

OT 2:
Vissa Philips dvd-spelare ska visst ha liknande innanmäte som vissa Pioneer-spelare, enligt vissa recensenter. Philips DVP 720 skulle tydligen ha mycket gemensamt med Pioneer 575. Nån ur intresseklubben som vet nåt om detta?

/en john som inte kan spola
Senast redigerad av enJohn 2006-02-11 15:48, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-02-11 01:28

mats skrev:Har inte varit på så många hifibutiker. Men Hifiskåne tycker jag har bra personal och det känns trivsamt. Fast jag råkade smälla säkringarna på min Arcam så blev jag inte hånad.

Men en gång på slutet av 80 talet, ja det var i den vevan Pioneer lancerade sin nya produkt den inspelbara cdspelaren som kostade 15000 kr. Jag var därinne och tittade och genast kom det en surförsäljare och frågade om jag hade råd med en sådan fin produkt som är riktigt high End (jag visste inte bättre och trodde det var gudomlig highEnd). Nej, svarade jag. Då ber jag dig att stiga ut ur butiken, sa försäljaren. Vi säljer endast till de som har råd och kunskap.

...Som har råd och kunskap!?!?!?

När jag hör om sådant där skitbeteende mot kunder bli jag nästan förbannad.

Stå på dig nästan gång Mats! INGEN säljare har rätt att slänga ut någon ur butiken på sådana pucko-grunder. Och vad tusan menar han med kunskap? En hifi-apparat köper man väl för att man vill använda den, inte för att "veta något om den". Och om en säljare vill att man skall ha någon kunskap om produkterna, vem är bättre lämpad att ta uppdraget att ge kunskap till kunden är säljaren själv?

Nä, för tusan. Hoppas de gått i konkurs!

Vh, iö

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2006-02-11 01:35

hehe jösses vilken fet utskällning han hade fått :D åsså en bitchslap varje ggn han skulle försöka avbryta

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-02-11 02:50

Det måste vara kul att vara så stor och stark som du. :wink:

Vh, iö

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2006-02-11 03:21

IngOehman skrev:
mats skrev:Har inte varit på så många hifibutiker. Men Hifiskåne tycker jag har bra personal och det känns trivsamt. Fast jag råkade smälla säkringarna på min Arcam så blev jag inte hånad.

...Som har råd och kunskap!?!?!?

När jag hör om sådant där skitbeteende mot kunder bli jag nästan förbannad.

Stå på dig nästan gång Mats! INGEN säljare har rätt att slänga ut någon ur butiken på sådana pucko-grunder. Och vad tusan menar han med kunskap? En hifi-apparat köper man väl för att man vill använda den, inte för att "veta något om den". Och om en säljare vill att man skall ha någon kunskap om produkterna, vem är bättre lämpad att ta uppdraget att ge kunskap till kunden är säljaren själv?

Nä, för tusan. Hoppas de gått i konkurs!

Vh, iö

Men jag har för mig att du kräver av dina köpare att de skall kunna din historia, de grundläggande teorierna om din verksamhet osv. Kort sagt vara kunnig i lite högtalarekunskap, annars säljer inte du till någon. Eller har jag drömt detta?

I så fall ber jag om ursäkt
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi