Moderator: Redaktörer
bose skrev:Jag har läst ganska mycket om ino audio pi60 men det råder delade meningar om den och jag avstår helst från allt tjafs som brukar komma upp när man snackar om den tillverkaren. Men om detta är ett bra alternativ så får ni gärna säga det.
Tacksam för svar!
MVH bose
bose skrev:Måste man åka till herr Öhman och lyssna på hans anläggning för att ens få chans att köpa ett par pi60? Jag känner ju inte för att sälja mina högtalare nu och åka till öhman och få reda på att han inte vill sälja till mig. Jag har ju trots allt 60 mil till sthlm och lika långt hem. Så ifall jag kommer dit vill jag ju gärna komma hem med ett par nya högtalare med.
Morello byggde ett par högtalare med 2 Ino basar i varje kommer jag ihåg. Något liknande dom skulle nog vara något för mig annars..
krellmaster: Ja jag känner för ett par nya högtalare och dessutom är mitt rum lite för litet för dom tycker jag.
Någon som är sugen på att köpa Voighthornen?
Nattlorden skrev:Jag skulle prova att stoppa ett par Manger-element i Voighthornen samt komplettera med att par baslådor för djupbasen.
X-ray skrev:Nattlorden skrev:Jag skulle prova att stoppa ett par Manger-element i Voighthornen samt komplettera med att par baslådor för djupbasen.
Då kan det se ut ungefär såhär :
<bild>
Låter förvånansvärt bra med tanke på den låga totalkostnaden.
IngOehman skrev:Till sist undrar jag om förslaget att sätta ett Mangerelement i en resonanspipa av detta slag har provats av förslagsställaren? Jag frågar för att Mangerelementet ju inte är en konventionell kolvkälla ens vid de lägsta frekvenserna. Jag undrar därför om det är någons erfarenhet att de verkligen passar och kan driva ett voigh-horn, eller om det är en gissning bara?
Jag har inte provat själv skall sägas, men jag känner mig inte övertygad om att kombinationen är lyckad (ej heller motsatsen).
Vh, iö
IngOehman skrev:Finns det någon som uppnått "okej resultat" som visat det med andra tecken än sitt eget vittnesmål?
Vh, iö
Nattlorden skrev:X-ray skrev:Nattlorden skrev:Jag skulle prova att stoppa ett par Manger-element i Voighthornen samt komplettera med att par baslådor för djupbasen.
Då kan det se ut ungefär såhär :
<bild>
Låter förvånansvärt bra med tanke på den låga totalkostnaden.
Jaså, du har den förändrade basporten i dina? Mina har full baffelbredd på porten (originalritningen).
Jo, då skulle det kunna se ut. Fast utan diskant då, för Manger-elementet är ju fullregister förutom djupbasen.
paa skrev:IngOehman skrev:Finns det någon som uppnått "okej resultat" som visat det med andra tecken än sitt eget vittnesmål?
Vh, iö
Vill du se på div mätkurvor så finns det här:
http://www.hm-moreart.de/75.htm
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster