Köpråd från Repsam

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Kevin_Mitnick

Inläggav Kevin_Mitnick » 2006-02-17 21:03

UrSv skrev:
Mayro skrev:Herregudars vad folk är superseriösa helt plötsligt här... Jag undrar om verkligen denna kille är mer oseriös än folk som prackar ut gamla nad 208 för rent sjuka fantasipriser...

:lol:

Kan man ju undra. Fast borde man inte jämföra med att kränga nätkablar eller guldsäkringar istället för NAD 208?

Du glömde Bybee:s och Shaktistenar. :lol:

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-02-17 21:05

Haakan_W skrev:
så mayro detta ser nästan ut som ett inlägg för att starta bråk från din sida...

Jag tyckte det var ett, om än syrligt, rätt vettigt argument. Men som sagt, det är högt värderat av köparna, inte av säljarna. Och det är en milsvid skillnad.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-02-17 21:43

Vee-Eight skrev:
Haakan_W skrev:
så mayro detta ser nästan ut som ett inlägg för att starta bråk från din sida...

Jag tyckte det var ett, om än syrligt, rätt vettigt argument. Men som sagt, det är högt värderat av köparna, inte av säljarna. Och det är en milsvid skillnad.

Helt rätt. Om en konsument väljer att köpa hudkräm på NK i snygg burk för en tusenlapp istället för en alldaglig burk på Apoteket för 47:50 så är det väl upp till denne?

Å andra sidan, man kan ju köpa en burk på Apoteket och packa om den, sedan sälja den som kabelförbättringsmedel, dvs man ska smörja in sina kablar med krämen för att nå ytterligare höjder av välljud. Är det OK?

/ B

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-02-17 23:11

Iofs så skulle vi behöva en liten "uppiggande debatt" kanske.. :lol:

Men jag menar vad jag skrev bara.. Om killen kan kränga skräp med vinst så är detta bara att skratta åt.. Grabben har ju inte lurat någon.. Han har ju bara lagt lite "små söta rosor som ram" runt sedemera ett pris..
En del blir så jäkla seriösa o änglalika helt plötsligt här :lol: .. Och dömmer ut honom som oseriös... 8)

Starta själva en begaffär.. skriv att sakerna är skit.. och knappt värda ena bensinen att hämta dom.. Tror inte den affären fanns kvar så länge...

Sedan så är han väl inte så mycket dyrare än reference audio på begprylarna.. Bara att ref audio har lite nyare prylar OCKSÅ...

låt grabben va.. Ni är ju inte tvingade att bli hans kunder...

Och ni är väl inte heller mobben som har till uppgift att sänka honom via svartmåla honom på nätet som ni gör.. :evil:

Lite bedrövligt att ni till o med utnytjar forumet till klappjakt på enskilda företagare för deras bussiness inte passar er..

Användarvisningsbild
Strauss

Inläggav Strauss » 2006-02-17 23:22

Fast det är ju synd om dom som köper de riktiga bottenskrapet och tror dom gjort ett fynd...

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-02-17 23:36

Strauss skrev:Fast det är ju synd om dom som köper de riktiga bottenskrapet och tror dom gjort ett fynd...

håller med.. Men det är fasiken inte ändå oseriöst av honom.. Det är kunderna som faktiskt ändå har ett ansvar själva att ta reda på VAD man gör..

Inte en mobb på ett forum... :x

Tänk er att en stor stor grupp gick samman och medvetet svartmålar en viss tillverkare.. Man skulle kunna sänka en företagare för mindre..

Man bör använda makten man har med text på forum o internet osv med försiktighet.. Speciellt klappjakt o svårtmålningar som ni gör här. repsam har inte blåst någon...Han har ett pris begärt. troligen får han hälften efter ev köpare prutat o trixat...

Sedan har grabben faktiskt en viss repverksamhet om jag inte är felinformerad.. Så en del grejor är även kollade osv... Så varför kvadda eller medverka till förstörande för honom..

Jag har sett repsams annonser rätt länge på nätet.. Och aldrig sett någon skriva den blivit blåst eller liknande.. Däremot vet jag folk som sålt till honom och fått betalt helt 100% korrekt efter funktionsgenomgång är avklarad så varan motsvarar det uppgjorda...

Så lägg av nu grabbar.. Jaga inte ihjäl unga företagare för deras affärside inte stämmer med era moraliska åsikter för andra..

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2006-02-17 23:40

Noterar din moraliska ståndpunkt Mayro :wink:

Grattis Repsam !
Ha ett fint liv.
Våga stå för något, hyckla aldrig !

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-02-17 23:48

MP skrev:Noterar din moraliska ståndpunkt Mayro :wink:

Grattis Repsam !

handlar inte om moral.. Det handlar om att grabben inte begår lagbrott även om man kan anse priser fel.. eller varor fel eller vad som helst..

Grabben skall inte hängas ut på forum där man kan utifrån läsa era åsikter som rent skadar en lagenlig företagare...

att vara en jävla mobb är inte era rättigheter ens..troligen skulle till o med repsam kunna anmäla faktiskt.se för man låter skit som detta pågå här utan radderande ..

Är grabben dömd för att ha blåst folk?? Är han dömt för falsk marknadsföring?? osv osv..ÄR han det?? Har han haft möjlighet efter domar till överklaganden osv innan ni hänger ut honom..

Nej.. Som vanligt inte.. Ni är så jävla bra o duktiga.. Nu börjar jag bli förbannad på riktigt..

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2006-02-17 23:50

Mayro skrev: Nu börjar jag bli förbannad på riktigt..

Nu igen :roll:

*gäsp* tänk på hjärtat
Ha ett fint liv.

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2006-02-17 23:54

Kaffekoppen skrev:Jag har den bestämdaste åsikt att han åtminstone bryter mot följande paragrafer i marknadsföringslagen:

Vilseledande reklam:
En säljare får i reklamen inte använda påståenden som är vilseledande, exempelvis när det handlar om varans kvalitet eller pris.

Notering: Anser att det görs genomgående då hans "uppskattade" marknadspris AVSEVÄRT och GENOMGÅENDE skilljer sig från varans marknadspris.

Jämförande reklam:
En säljare får i sin reklam peka ut en annan säljares produkter om jämförelsen inte är vilseledande eller medför förväxling mellan produkterna.

Notering: Kommentarer överflödiga!

/Magnus

Citerar ett mycket bra inlägg
Ha ett fint liv.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-02-17 23:58

repsam.. ett tips som jag garanterat skulle följa om jag var du..

Be en advokat titta på detta som sker här. Kolla hurvida forumet www.faktiskt.se skadar din rörelse via tillåtande av förtalande av dig o din rörelse i forumets siteverksamhet..Forumet har faktiskt ansvar tror jag för rena förtal som man tillåter ske utan ingripande...... Amäl dessutom alla som deltar enligt advokat skadligt för dig.. Tror en bra advokat kan hjälpa dig..

Skit som detta skulle jag aldrig någonsin tollerera..aldrig.. Din rörelse kan skadas ohjälpligt för all framtid...

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2006-02-18 00:13

Jag tror nog att en person som självmant väljer att registrera sig på ett forum och begär feedback på sin verksamhet får stå ut med en del kritik, speciellt saklig kritik.

Kasta inte sten i glashus Mayro
Ha ett fint liv.

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-02-18 00:15

8O inte visste jag att det var olagligt att kritisera ett företag
Ta inte livet för seriöst du kommer ändå aldrig ur det levande

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-02-18 00:21

MP skrev:Jag tror nog att en person som självmant väljer att registrera sig på ett forum och begär feedback på sin verksamhet får stå ut med en del kritik, speciellt saklig kritik.

Kasta inte sten i glashus Mayro

han regade sig efter tråden startade.. bara en notis...och jag har inget glashus att kasta sten i..sorry..

Det är inte olagligt att kritisera.. men anser du att det är allt man gör i denna tråden.. Kritiserar lite?..

Jag tror man begår brottlighet här.. Som troligen är rent straffbart om repsam går vidare med det..

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2006-02-18 00:25

Mayro:
Förtal är väl något som du brukar använda dig av flitigt, och något sådant kan jag inte se här.

..förutom ditt eget svepande generella påhopp på faktiskt.se där du utpekar oss för att vara kriminella i våra inlägg.

Det borde ge dig ett "vagt men tydligt svar" på din fråga :wink:
Ha ett fint liv.

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-02-18 00:38

Nä förtal är ju när man påstår att någon gör nåt som han/hon i fråga inte gör.....det som sagts här är ju att det är en skojare, det är inte förtal utan enbart fakta som jag ser det.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-02-18 00:38

MP skrev:Mayro:
Förtal är väl något som du brukar använda dig av flitigt, och något sådant kan jag inte se här.

..förutom ditt eget svepande generella påhopp på faktiskt.se där du utpekar oss för att vara kriminella i våra inlägg.

Det borde ge dig ett "vagt men tydligt svar" på din fråga :wink:

du får anse vad du vill min vän.. Det skiter jag högaktningsfullt i för att vara ödmjuk o ärlig.. :lol:

Repsam kommer förhoppningsvis ha "kontakter" så man tittar lite på ert aggerande här.. Skulle faktiskt vara lite roande att se hurvida ni går över gränsen eller ej...Jag gissar ni gör så..

men men.. det visar sig...

Nu får ni ha skitpratartråden för er själva... Jag mailade repsam om han råkar missa texten här så ha uppmärksammas på detta...

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-02-18 00:38

Mayro skrev:
MP skrev:Noterar din moraliska ståndpunkt Mayro :wink:

Grattis Repsam !

handlar inte om moral.. Det handlar om att grabben inte begår lagbrott även om man kan anse priser fel.. eller varor fel eller vad som helst..

Grabben skall inte hängas ut på forum där man kan utifrån läsa era åsikter som rent skadar en lagenlig företagare...

Det är inte ett lagbrott att vara oseriös. Vem som helst kan skruva in ett par 50-kronorselement i en hemsnickrad låda av tunn masonite och sälja den för 87 tusen. Det är inte olagligt, men det är i allra högsta grad oseriöst.

De exempel jag sett från Repsam är absolut oseriöst. Skitgrejor promotade med kvalificerat skitsnack och till fantasipriser.

/ B

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-02-18 00:39

Ja, uppvigling är något man bör avhålla sig ifrån. I varje fall när det gäller att uppvigla mot snälla saker.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Manga_X

Inläggav Manga_X » 2006-02-18 00:40

Men grabbar att ni orkar!
Lägg på en bra platta och njut av livet istället.

Imorgon kanske solen lyser dessutom!

Mvh Magnus Eriksson

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin

Inläggav Jax » 2006-02-18 00:55

Mayro skrev:Be en advokat titta på detta som sker här. Kolla hurvida forumet www.faktiskt.se skadar din rörelse via tillåtande av förtalande av dig o din rörelse i forumets siteverksamhet..Forumet har faktiskt ansvar tror jag för rena förtal som man tillåter ske utan ingripande...... Amäl dessutom alla som deltar enligt advokat skadligt för dig.. Tror en bra advokat kan hjälpa dig..

Skit som detta skulle jag aldrig någonsin tollerera..aldrig.. Din rörelse kan skadas ohjälpligt för all framtid...

Man kan inte förtala en juridisk person.

Grabben har reggat sig här och har möjlighet att för sitt företags räkning bemöta kritiken här.
- Militant slacker

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-02-18 01:00

Och man bör inte uppvigla honom mot Faktiskt heller... 8O
Vad är syftet? Att skicka V8 m fl i fängelse??? :(

Vee-Eight skrev:
Haakan_W skrev:

Har svårt att hålla med om NAD 208-jämförelsen. :?

De är verkligen inte dyra på begagnatmarknaden, snarare är de verkligt billiga. Det är därför de säljs omedelbart.

Ett normalt begagnatpris för NAD 208 idag är 7500:-, intervallet tycks vara 6000 - 9000:-.

Om någon kan ge exempel på någon annan lågdistorderande, bredbandig förstärkare som finns att köpa, ny eller begagnad, som vid musikspelning klipper vid >600 W per kanal i 8 ohm, och >1000 W per kanal i 4 ohm (!), till ett pris understigande 12 000 kronor - så säg för tusan till omedelbart!

Fynd av den kalibern vore till glädje för många. NAD 208 är ju så lågt prissatta att de försvinner direkt när de annonseras ut, så dem är det svårt att få tag på.

Rotel 1090 ger samma ljudkvalitet (till och med högre över 280 W) men inte lika hög klippeffekt. Priset begagnat är dock avsevärt högre. Vad finns mer att välja på för den som behöver en stor förstärkare till ett behagligt pris?

Jag menar faktiskt att en NAD 208 för 7500:- trots allt måste betraktas som ett fynd, alltså raka motsatsen till vad som antyddes i tråden. I varje fall om man ser till vilka prestanda man får för pengarna.

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2006-02-18 01:03, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-02-18 01:00

grabben regade sig då tråden pågått ett tag och han började ifrågasättas..

Men jag skiter i vilket.. Jag anser ni borde stoppa skittrådar som dessa omgående oavsett om det är direkt brott eller ej..

Men www.mobforumfaktiskt.se är ledstjärnan för hur jävla illa man kan bete sig mot firmor som inte ens någon här handlat av...

bara för man inte har någon annan just för tillfället att snacka skit om..

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-02-18 01:04

Det där glashuset som någon nämnde...

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-02-18 01:06

Tycker man inte om det här forumet så behöver man ju inte vara här och läsa all skit.......för så många är det inte som besöker den här siten att det påverkar hans försäjlning.....hade han varit lite smart så hade han svarat lite mer på kritiken här så kanske inte alla tyckt så illa om repsam.....för alla här förstår nog att han vill tjäna lite pengar på verksamheten, konstigt vore väl annars...men man behöver inte luras för det(det är det många som gör, men då får man kritik)

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-02-18 01:08

den där adressen "mobforum" fanns inte...man kanske skulle ta och registrera den adressen....hmmm

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-02-18 01:13

IngOehman skrev:Det där glashuset som någon nämnde...

skillnaden med dig är att du sitter här o kaxar dig titt o tätt.. Då får du också på näbben ibland av mig tex.. Men även av andra då o då..

Där är skillnaden Iö.. Därav inget glashus..

Jag har inte rökt på ett tag.. Så jag är på gott humör för att kurras lite med dig Iö om du känner dig sugen.. :lol: :lol:

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2006-02-18 01:15

Vill inte blanda mig i debatten här mer än nödvändigt men vill bara påtala en del saker.

- Man kan precis som Jax säger inte förtala företag. Man kan tycka så hos admin på andra forum och från företagshåll men det håller definitivt inte juridiskt.

- Alla som uttalar sig här är juridiskt ansvariga för det de säger. Vi har ingen förhandsgranskning av inlägg och kan dessutom återställa alla inlägg till hur de såg ut vid en given tidpunkt. Det ger oss rätt goda chanser att klara oss skadefria. ;)

- Ett flertal (>4 pers) har hotat oss juridiskt. Ingen har fullföljt detta. Kanske för att de insåg att de hade gjort grövre övertramp själva...

- Man kan påpeka att hot om juridiska aktioner faller under utpressning och är åtalbart.

- Om man själv inte vill bekosta ett civilrättsligt mål så tas (enligt uppgift från åklagare) inte förtalsmål normalt upp om det inte gäller grova saker som förtal av konungen.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-02-18 01:20

Mayro skrev:grabben regade sig då tråden pågått ett tag och han började ifrågasättas..

Men jag skiter i vilket.. Jag anser ni borde stoppa skittrådar som dessa omgående oavsett om det är direkt brott eller ej..

Men www.mobforumfaktiskt.se är ledstjärnan för hur jävla illa man kan bete sig mot firmor som inte ens någon här handlat av...

bara för man inte har någon annan just för tillfället att snacka skit om..

Glashus ja... Om jag inte missminner har du M. kastat dynga omkring dig mot allt och alla här på forumet. I ett offentligt sammanhang hade du själv mycket väl kunnat åtalas för förtal. Men nu råkar vi här på forumet vara ett gäng snälla gossar (om än lite hetlevrade efter mörkrets inträde...) så detta skulle aldrig inträffa ;-)

Vad jag menar är, Repsam är i allra högsta grad oserös. Om det är omedvetet pga okunskap eller en medveten handling där han kör så länge det går innan han byter verksamhet, det låter jag vara osagt. Men precis som du gnäller över överprissatta 208:or kan väl vi andra göra oss lustiga över klantigt reparerade skithögtalare (med olika element i höger respektive vänster låda) som bjuds ut till fantasipriser och med försäljningssnack värdigt en Krell....

/ B

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-02-18 01:33

utpressning.... :lol: :lol: hahaha.. skitsnack nagref... ta o sansa ner dig va..

varihelskotta kom utpressning ifrån helt plötsligt :lol: :lol: .. Här snackas det skitsnack mot en handlare som inget ens gjort nåt på forumet.. Som inte ens skrivit ett ord innan man drog igång här snacket om hans rörelse.. o allt snick snack......

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd