Moderator: Redaktörer
Det är så väldigt små skillnader mellan olika källor idag så du kan spara dina pengar eller lägga dem på nått vettigare.
Sanoj skrev:Det är så väldigt små skillnader mellan olika källor idag så du kan spara dina pengar eller lägga dem på nått vettigare.
Oj, jag måste ha missat detta. När hände det här..idag säger du
Jag som har tillbringat dagen med att lyssna på en mängd olika spelare inkl. rena cd-spelare, multispelare samt "DVD"-spelare och jag uppfattade att de hade en stor spridning av ljudideal. Har jag testat för gamla ex och det är först de som tillverkas från och med idag som låter lika...eller
![]()
Upplys mig gärna Rydberg. Här finns ju jättesummor att tjäna om jag lika gärna kan köpa en Denver istället....![]()
// Jonas
.
Så frågan är om det är värt att lägga 2500:- för t ex en ny Cambridge, Denon eller liknande jämfört med min H/K. Eller är en beg "High-End" Pioneer eller liknade med kanske 5 år på nacken ett alternativ?
En Cambridge Azur 540C (2800:-), ska ju enligt Carlsson Planet prestera 98% av LTS-referencen Pioneer AV668 (7000:-).
Det är så väldigt små skillnader mellan olika källor idag så du kan spara dina pengar eller lägga dem på nått vettigare.
Rydberg skrev:Senast idag testade jag tre källor kopplade till samma förstärkare. En Pioneer-dvd analogt (2000:-), digitalt till en Theta Dac och en Benchmark Dac. Efter detta blindtestade jag lite snabbt på Sampix och FBK, de blanda totalt ihop vad de hörde. Även när de fick veta vad de lyssnade på hade det stora svårigheter att höra någon skillnad, finns det några är de ordentligt små.
Skiftningarna vi gjorde går på bråkdelen av en sekund så man hinner komma ihåg hur den förra lät.
Vafan.. Herr Sture ville ha synpunkter på CD/DVD, inte dina högtalare mayro
Knappast för medlemmarna på faktiskt.se!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster