Moderator: Redaktörer
AndersJ skrev: Den kändes inte så kall som de andra skinnsofforna heller och den var snygg också så valet blev svårt.
Rydberg skrev:The_Man skrev:..sen så kan man ju även tycke skinn är snyggare, en tygsoffa dämpar ljudet något mer(skulle jag tro)
En skinnsoffa arbsorbera mer bas än dito i tyg
Frågan är ju då hur man stämmer av skinnsoffan till rätt frekvens. Eller menar ni att soffan är bredbandigt absoberande och därför "alltid" gör nytta i basen?Jax skrev:Rydberg skrev:The_Man skrev:..sen så kan man ju även tycke skinn är snyggare, en tygsoffa dämpar ljudet något mer(skulle jag tro)
... men reflekterar diskant mer.
EngelholmAudio skrev:Frågan är ju då hur man stämmer av skinnsoffan till rätt frekvens. Eller menar ni att soffan är bredbandigt absoberande och därför "alltid" gör nytta i basen?Jax skrev:Rydberg skrev:The_Man skrev:..sen så kan man ju även tycke skinn är snyggare, en tygsoffa dämpar ljudet något mer(skulle jag tro)
Intressant fråga!
Så är det ju naturligtvis.Rydberg skrev:EngelholmAudio skrev:Frågan är ju då hur man stämmer av skinnsoffan till rätt frekvens. Eller menar ni att soffan är bredbandigt absoberande och därför "alltid" gör nytta i basen?Jax skrev:Rydberg skrev:The_Man skrev:..sen så kan man ju även tycke skinn är snyggare, en tygsoffa dämpar ljudet något mer(skulle jag tro)
Intressant fråga!
Lättast är nog att mäta för att ta reda på hur den arbsorberar, kan nog va lite kluddigt att teoretiskt beräkna fram det kan jag tänka mig.
PekkaJohansson skrev:Det är under alla omständigheter bra om ryggstödet på soffan inte når
högre än till skuldrorna och maximalt till axelhöjd.
Ragnwald skrev:...Sjunker man ner lite så får man stöd för nacken ändock.
PekkaJohansson skrev:Det är under alla omständigheter bra om ryggstödet på soffan inte når högre än till skuldrorna och maximalt till axelhöjd.
Användare som besöker denna kategori: lemmts och 26 gäster