Moderator: Redaktörer
Callisto skrev:Jag tycker alla ska läsa mina 2 första inlägg här på forumet.
Det var två recensioner som jag gjorde. Det gällde en signalkabel bl.a.
OBS: Jag skrev alltså BARA recensioner över hur jag upplevde dessa
ljudmässigt. ÄR DET NÅGOT FEL????
TITTA SEN HUR DET BLEV OCH HA BRAVOS ANALYS I MINNET!!!
Jag säger bara "kasta inte sten när man sitter i glashus"........ Tyvärr
Gott Nytt År på Er alla. Callisto
Att man är en "seriös forskare" och till och med fått igenom en doktorsavhandling är ingen garanti för vetenskaplighet tyvärr.
patrikf skrev:Att man är en "seriös forskare" och till och med fått igenom en doktorsavhandling är ingen garanti för vetenskaplighet tyvärr.
mattepatte skrev:Det tycks mig märkligt om en seriös forskare endast använder sitt subjektiva hörselintryck i ett öppet test för att bedöma huruvida en kabel låter bättre än någon annan.
Om detta präglar din forskning i andra sammanhang så blir jag mycket skeptisk till det du skriver.
Varför skulle en seriös forskare till varje pris försvara en vetenskaps föraktares inlägg. Inte riktigt logiskt.
Du har också ett sätt att uttrycka dig som inte riktigt hänger ihop med bilden av dig som forskare.
Ta inte illa upp, jag tycker bara att det är märkligt.
Gråttt Nytt Hår![]()
vh
mp
mattepatte skrev:Det tycks mig märkligt om en seriös forskare endast använder sitt subjektiva hörselintryck i ett öppet test för att bedöma huruvida en kabel låter bättre än någon annan.
Om detta präglar din forskning i andra sammanhang så blir jag mycket skeptisk till det du skriver.
Varför skulle en seriös forskare till varje pris försvara en vetenskaps föraktares inlägg. Inte riktigt logiskt.
Du har också ett sätt att uttrycka dig som inte riktigt hänger ihop med bilden av dig som forskare.
Ta inte illa upp, jag tycker bara att det är märkligt.
Gråttt Nytt Hår![]()
vh
mp
patrikf skrev:Att man är en "seriös forskare" och till och med fått igenom en doktorsavhandling är ingen garanti för vetenskaplighet tyvärr.
Läs här!
http://www.physto.se/~vetfolk/meurman/index.html
http://www.physto.se/~vetfolk/Folkvett/200034meyer.html
Jag syftar ej på någon person på forumet.
Rydberg skrev: Använder du dig alltid av vetenskapliga metoder när du testar grejor?
Kan man inte höra skillnad på högtalare via öpnna tester? Kan man inte dra några som helst slutsatser av öppna tester? (oavsett område?)
När du ska köpa ny bil, låter du då din partner (om du har nån) köra dig till en stokastiskt utvald bilhall inom, låt oss säga, en 10 mils radie och du ligger med peltorkåpor och ögonbindel i bakluckan. Sedan väljs en bil helt slumpvis ut och maskeras så att man inte kan veta vilken den är, därefter provkör du. Testen fortgår tills statistisk signifikans uppnåtts. Är det så du gör?
...men man behöver inte dumförklaras om man inte använder dem varje gång.
Callisto skrev:Lite OT:
...
Ta en titt på HF så märker ni att där är diskussionerna "normala" och inte en massa "hackande och hitta fel". Kan någon säga mig varför det är så här på faktiskt hela tiden? Kan det ha med personerna att göra?
Det är inte svårt att konstatera att "flyter man med" här på forumet och "bugar" sig för några personer så stiger man i aktning här på forumet. Om man däremot har en annan uppfattning än "den bejublade skaran" då rankas man ner direkt.
Rydberg skrev:Använder du dig alltid av vetenskapliga metoder när du testar grejor? Kan man inte höra skillnad på högtalare via öpnna tester? Kan man inte dra några som helst slutsatser av öppna tester? (oavsett område?)
Jag menar att man även med öppna tester kan få fram en hel del, mer än vad somliga verkar tro. Jag är absolut ingen motståndare till BT tester som jag ser som ett gott komplement (men som har brister) men man behöver inte dumförklaras om man inte använder dem varje gång.
Varför racka ner på Callisto för han inte ville/inte orkade/inte såg det nödvändigt, att testa kablar blint, kanske han hör bättre än du MP och kanske inte påverkas lika lätt av tro (jag vet att Callisto innan var en djup skeptiker till dyra kablar).
dimitri skrev: Kan vi inte sluta att placera folk i "läger"? (CT senast)
Dimitri
dimitri skrev:Det är inte svårt att konstatera att "flyter man med" här på forumet och "bugar" sig för några personer så stiger man i aktning här på forumet. Om man däremot har en annan uppfattning än "den bejublade skaran" då rankas man ner direkt.
Jag kanske har fel men jag har ingen känsla att vare sig du, Callisto eller Rydberg har sjunkit i aktning här trots heta diskussioner. Personligen så tycker jag att du fortf är skyldig att räta ut din Refaat parallel.
Ja, jag märkte "dunk dunk" på ryggen efter något eller ett par av mina senaste inlägg. Jag tycker inte att det var att stiga i aktning och helst hade jag velat slipa dunket eftersom jag värjer mig att bli placerad.
Kan vi inte sluta att placera folk i "läger"? (CT senast)
Dimitri
Callisto skrev:Det är inte svårt att konstatera att "flyter man med" här på forumet och "bugar" sig för några personer så stiger man i aktning här på forumet. Om man däremot har en annan uppfattning än "den bejublade skaran" då rankas man ner direkt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster