Det är två plattor där musiken växer och man upptäcker nya saker hela tiden. Bra inspelning är det också.
Se upp för sista spåret på den andra skivan, det svänger nåt hejdlöst.
Moderator: Redaktörer
jockewe skrev:Kan bara instämma! De har snurrat här hemma i månader, hur många ggr som helst och som sagt, varje lyssning upptäcker man nya saker
T.o.m fåglarna blir roligare ju fler ggr man hör dem!
Och den sköna falsksången om tvättmaskinen!!
Nattlorden skrev:Obs - ingen diss på Enya, gillar henne också.
soundbrigade skrev:Nattlorden skrev:Obs - ingen diss på Enya, gillar henne också.
"Gamle gubbstrutten" undrar - hör ordet "diss" rätt ofta - men vad betyder det? Distortion??
paa skrev:soundbrigade skrev:Nattlorden skrev:Obs - ingen diss på Enya, gillar henne också.
"Gamle gubbstrutten" undrar - hör ordet "diss" rätt ofta - men vad betyder det? Distortion??
Discard?
soundbrigade skrev:"Gamle gubbstrutten" undrar - hör ordet "diss" rätt ofta - men vad betyder det? Distortion??
Nattlorden skrev:Beror på vad du hör det... är det på ABF då är det ett höjt D. Annars håller jag med om att det står för "disrespect".
Dissing is a slang term derived from the word disrespect. The verb "to dis" originated in African American Vernacular English, though its use has become widespread among people of many racial and social backgrounds.
48IDA skrev:Tänkte bara tacka för skivtipset. Hade nästan glömt/missat att hon släppt nytt när jag såg den här tråden och hastade till Ginza. Jag gick verkligen igång på hennes Hounds of Love och detta är verkligen inte sämre. Mycket medryckande och energisk musik.
xeizo skrev:Kate Bush är ju både och förståss
soundbrigade skrev:Jag tycker hon är klart läcker. Tycker inte om tjejer som är stöpta i samma (BigBrother) form. Blir inte impad av tjejer som sjunger likadant - det tycks gå 13 på dussinet av sådana wailande "årets artist"-brudar.
ekeponken skrev:Kom att tänka på en sak nu, det finns många manliga sångare med "personlig" röst, ex Bob Dylan, Freddie Wadling, Håkan Hellström m.m, men finns det lika många kvinnor som tillåts ha en sådan personlig röst, alltså en röst som tillåts vara som den är och med mer betoning på uttryck än 100%-ig tonkorrekthet?
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster