Tell skrev:Hade hemskt gärna kommit hem till dig David o lyssnat! Men du bor la lite långt bort tyvärr

Ska iaf försöka rippa lite från Spottan, Tidal o tanka flacar av lite olika låtar när jag får tid o göra noga lyssningstester.
Harryup: Jag är övertygad då jag aldrrig hör den skillnaden ni beskriver, o nästab det enda ni kommer med är "amen jaag hör stooor skillnad" och inte kommer med nånting öht som stödjer det. Ni blir alltså extra otrovärdiga när ni påstår att det är en stor skillnad o inte bara en liten skillnad så därför tar jag det ni säger med en ännu större nypa salt. Kombinera det med att jag vet att ens egen hjärna spelar såå mycket mer roll än vad dom flesta tror.
Men med det sagt så finns det vissa här jag ändå respekterar rätt mycket, goat76, philipbtz och DVD-ai bl a, så med deras påståenden så håller jag ändå dörren lite öppen

Detta med, stooor skillnad måste ju står i relation med något.
Jag skulle säga att upplevelserna av skillnader som är att tydligt hörbara är just stora för mig, men det betyder inte att det är en världsomvälvande skillnad... (och vafasen är då en sådan undrar man...?! Hmm ja kanske att gå från stor till snäv spridning på högtalare, akustikreglera rummet, få en eller ett par oktaver mer i lågbasen osv...)
Men att något är en stooor skillnad kan ju föranledas av att ju fler fel man har gjort sig av med ju tydligare tycker jag att återgivningen blir.
Alltså kan något som jag innan skulle kalla för liten skillnad bli en stor skillnad senare när maskerande egenskaper hos t. Ex. Högtalare och rum eleminerats tillräckligt mycket.
I detta fallet så låter även mina 256kbs mp3 bättre än Spotify så jag tror inte alls det handlar om det, utan jag tror mer på någon kass hantering någonstans i det digitala ledet och jag har ingen aning om vart...
Men OM det skulle vara så att Tidal har bättre utgåvor på exakt all musik jämfört med Spotify, även om omslag och datum och information m. M. Är identisk, ja då må det vara så och det är okey för mig om det är just det som är skillnaden.
Jag vill ha bästa möjliga musik och ljudupplevelse så jag är bara glad åt detta lyft oavsett orsak

Du är jätte välkommen om du har vägarna förbi någon gång, jag bjuder på saft och bullar!