Och saker om f"ärgningar" o allt sådant.. NU tror jag att jag fattar vad tråden popedh tog upp en tidigare tråd...

Ja jäklar.. Det blir nog att läsa faktiskt.se NOGA i framtiden om popedh orkar med att va här...
Moderator: Redaktörer
Mayro skrev:Jag ser fram emot då det skall diskuteras F/e metoder osv ...![]()
![]()
popedh skrev:detta va nästan droppen.... sticker nog här ifrån snart.. så kan ni sitta här å mögla och snacka om hur kassa vi är på att spela in...
popedh skrev:E skrev:...och du svarade inte på min viktigaste fråga: Var skulle du lägga
standarden för medelnivå, om du fick välja?
(För maximal ljudkvalitetspotential och konstnärlig frihet!)
oj det där är jättesvårt... beror ju på musikstil och sånt...
The_Man skrev:popedh skrev:detta va nästan droppen.... sticker nog här ifrån snart.. så kan ni sitta här å mögla och snacka om hur kassa vi är på att spela in...
Ingen har sagt att ni kassa på att spela in, ni spelar ju bara in det som kunden vill att ni ska spela in.....det som frågas här är ju varför kunden vill ha en kass inspelning
E skrev:Nej, stick inte popedh! Vi kan nog lära oss ett och annat, åt bägge håll,
tack vare ditt deltagande.
Repris 2:popedh skrev:E skrev:...och du svarade inte på min viktigaste fråga: Var skulle du lägga
standarden för medelnivå, om du fick välja?
(För maximal ljudkvalitetspotential och konstnärlig frihet!)
oj det där är jättesvårt... beror ju på musikstil och sånt...
Nej! För att ingen musikstil ska få några ljudtrycks-konkurrensfördelar
alltså!
Maximal konstnärlig frihet och maximal ljudkvalitetspotential sa jag ju.
Varsågod att svara.
Mvh E*
Förklara gärna vilka de naturliga skälen är för oss som inte är insatta i erat arbetssätt. Spelar ni in delar av en mix tex?sen så mastrar vi av naturliga skäl nästan inga projekt som vi själva spelat in.. å det har ju trycks upp lite väl mycket ibland...
Martin skrev:Förklara gärna vilka de naturliga skälen är för oss som inte är insatta i erat arbetssätt. Spelar ni in delar av en mix tex?sen så mastrar vi av naturliga skäl nästan inga projekt som vi själva spelat in.. å det har ju trycks upp lite väl mycket ibland...
BigD skrev:Jag är inte bekant med vilka skivor som kommer från er, dock så skulle jag gärna vilja höra hur det låter.
Kan du ge tips på skivor som ni har varit inblandade i, där masteringen inte förstört verket i allt för hög grad?
Harryup skrev:Hej Popeye,
jag tycker det vore kul om du kunde stanna eftersom du ändå är en med insikt i den kommersiella verkligheten på andra sidan.
För övrigt tycker jag många visat prov på mycket begränsad social kompetens.
Vill någon prata något annat än INO, 208 och 668 så vore det väl bra om vi inte med en besservitsk attityd beskyller hela branschens fel på popedh.
Annars kanske det kommer hit någon och idiotförklarar oss alla eftersom hans SIBA stereo låter illa eftersom vi som erfarna konsumenter borde sett till att hjälpa butiker så inget skit såldes till konsumenter.
Så låt varje person som inte säger sig företräda en branschorganisation ansvara för sitt arbete.
Vilka har hört skivor inspelade av popedh? Händer upp?
Välkommen till nya medlemmar tycker jag så inaveln kan minska.
Harryup
Även om det ibland "trycks upp lite väl mycket" (dina ord)? Om du fick välja själv skulle du inte vilja mastra din egen mix då för att vara säker på att få det som du vill ha? Alternativt baka ihop mastringen och mixningen i ett svep så att allt blir färdigt precis som du vill ha det?popedh skrev:Martin skrev:Förklara gärna vilka de naturliga skälen är för oss som inte är insatta i erat arbetssätt. Spelar ni in delar av en mix tex?sen så mastrar vi av naturliga skäl nästan inga projekt som vi själva spelat in.. å det har ju trycks upp lite väl mycket ibland...
Nej men det brukar kännas helt skumt att sätta sig å mastra nåt som man suttit å mixat i flera veckor.. det är bättre att låta nån med "nya" öron ta hand om det...
Martin skrev:Även om det ibland "trycks upp för mycket" (dina ord)? Om du fick välja själv skulle du inte vilja mastra din egen mix då för att vara säker på att få det som du vill ha? Alternativt baka ihop mastringen och mixningen i ett svep så att allt blir färdigt precis som du vill ha det?popedh skrev:Martin skrev:Förklara gärna vilka de naturliga skälen är för oss som inte är insatta i erat arbetssätt. Spelar ni in delar av en mix tex?sen så mastrar vi av naturliga skäl nästan inga projekt som vi själva spelat in.. å det har ju trycks upp lite väl mycket ibland...
Nej men det brukar kännas helt skumt att sätta sig å mastra nåt som man suttit å mixat i flera veckor.. det är bättre att låta nån med "nya" öron ta hand om det...
Bara en tanke, eftersom du uttryckte ett uns missnöje över hur andra mastrar eran mix.
Haakan_W skrev:popedh skrev:
opps en vettig person;) nu är det 2;)
ingick jag i den räkningen?
popedh skrev:Det är ganska rolig... en aning off topic kanske... men...
en reflektion bara... det verkar som ni är undefär 15 år efter oss i utveckling... För undefär så länge sedan insåg vi hur otroligt liten eller ingen kablarna har i ett ljussytem... jag höll redan då på med att bråka med hififolk.... sälj kablarna och köp diffusorer... s ajag till alla... nu 15 år senare verkar det som ni fattat nyttan med diffusorer,,,, så om 15 år när vi lugnat oss, kanske ni sitter å klagar på att det limiteras för lite()
norman skrev:popedh skrev:Det är ganska rolig... en aning off topic kanske... men...
en reflektion bara... det verkar som ni är undefär 15 år efter oss i utveckling... För undefär så länge sedan insåg vi hur otroligt liten eller ingen kablarna har i ett ljussytem... jag höll redan då på med att bråka med hififolk.... sälj kablarna och köp diffusorer... s ajag till alla... nu 15 år senare verkar det som ni fattat nyttan med diffusorer,,,, så om 15 år när vi lugnat oss, kanske ni sitter å klagar på att det limiteras för lite()
Fast just på detta forum kanske det blir lite fel att reta oss för att vi använder dyrkablar och annat voodotrams..Tror det är många här som fattat hur saker och ting ligger till med dyrkablar, absorbenter och diffusorer i mer än 15år...
popedh skrev:Det är ganska rolig... en aning off topic kanske... men...
en reflektion bara... det verkar som ni är ungefär 15 år efter oss i utveckling... För undefär så länge sedan insåg vi hur otroligt liten eller ingen kablarna har i ett ljussytem... jag höll redan då på med att bråka med hififolk.... sälj kablarna och köp diffusorer... s ajag till alla... nu 15 år senare verkar det som ni fattat nyttan med diffusorer,,,, så om 15 år när vi lugnat oss, kanske ni sitter å klagar på att det limiteras för lite()
Mayro skrev:Jag har ev en stor bt träff där kablar skall testas i vår.. Du popedh är välkommen du med så kan vi diskutera kablars vara eller inte vara sedan.. Vad dom kostar är inte ämnet.. Utan vad dom kan göra för ljudet..
Mayro skrev:nu börjar även popedh tramsa en del om saker han verkar ha dålig koll på..![]()
Jag har ev en stor bt träff där kablar skall testas i vår.. Du popedh är välkommen du med så kan vi diskutera kablars vara eller inte vara sedan.. Vad dom kostar är inte ämnet.. Utan vad dom kan göra för ljudet..
Samtidigt så är dufusorer ok samt INGET motsattsförhållande till kablar..
Och inget av det har motsattsförhållande till bra inspelade cd skivor osv...![]()
Såja.. Nu vet du..
Mayro skrev:nu börjar även popedh tramsa en del om saker han verkar ha dålig koll på..![]()
Jag har ev en stor bt träff där kablar skall testas i vår.. Du popedh är välkommen du med så kan vi diskutera kablars vara eller inte vara sedan.. Vad dom kostar är inte ämnet.. Utan vad dom kan göra för ljudet..
Samtidigt så är dufusorer ok samt INGET motsattsförhållande till kablar..
Och inget av det har motsattsförhållande till bra inspelade cd skivor osv...![]()
Såja.. Nu vet du..
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 25 gäster