dimitri skrev:förresten, tack popedh för lite frisk fläkt. Oaktat vem som har rätt.
Tackar;)
Moderator: Redaktörer
Vee-Eight skrev:Men alla har ju rätt, det enda som skiljer vartifrån man kommer. Alla verkar ju tycka detsamma, men alla har olika synvinkel.
Jag hoppas att jag kan dyka med ev studiebesök i framtiden.
popedh skrev:Vee-Eight skrev:Men alla har ju rätt, det enda som skiljer vartifrån man kommer. Alla verkar ju tycka detsamma, men alla har olika synvinkel.
Jag hoppas att jag kan dyka med ev studiebesök i framtiden.
Precis... det har lugnat sej lite nu.. imorse var det ju helt out.. 30 pers som angklagade mig för att va nån slags bov som förstör alla ninspelningar...... ehh... jaja
V8: nu funkar det med mailen..... tack..
Margaux skrev:PS Erkänner att jag har svårt att skilja på Morellos filer blint. Skyller på fredagsvinet...
popedh skrev:Martin skrev:Förklara gärna vilka de naturliga skälen är för oss som inte är insatta i erat arbetssätt. Spelar ni in delar av en mix tex?sen så mastrar vi av naturliga skäl nästan inga projekt som vi själva spelat in.. å det har ju trycks upp lite väl mycket ibland...
Nej men det brukar kännas helt skumt att sätta sig å mastra nåt som man suttit å mixat i flera veckor.. det är bättre att låta nån med "nya" öron ta hand om det...
popedh skrev:Det är ganska rolig... en aning off topic kanske... men...
en reflektion bara... det verkar som ni är ungefär 15 år efter oss i utveckling... För undefär så länge sedan insåg vi hur otroligt liten eller ingen kablarna har i ett ljussytem... jag höll redan då på med att bråka med hififolk.... sälj kablarna och köp diffusorer... s ajag till alla... nu 15 år senare verkar det som ni fattat nyttan med diffusorer,,,, så om 15 år när vi lugnat oss, kanske ni sitter å klagar på att det limiteras för lite()
popedh skrev:Nej för fan... ingen breddning... never...
har allt uppskrivet här så fin föärstår du... så man vet vad som gjorts
Sonalksis EQ: Hp 33Hz
Sonalksis EQ: bassänkning runt 100Hz nån db..
Waves Vintage de esser
Waves L2 ultramaximizer: Ca 5db limiting
Sony oxfort inflator: Har väl plockat upp nivån nån db till...
UV22 Dither
de va allt...
popedh skrev:.imorse var det ju helt out.. 30 pers som angklagade mig för att va nån slags bov som förstör alla ninspelningar......
Martin skrev:...Fundera en stund på vad du skulle tycka om mastring ifall dina uppdragsgivare krävde att du skulle trycka upp inspelningarna så att de lät 7dB starkare. Antingen gör du det och gör det så snyggt du kan eller så får det vara. Alternativet är alltså att du inte får jobba med musiken längre, om du inte vill jobba gratis alltså. Om du påpekar för skivbolagen som är dina uppdragsgivare att du tycker det skulle låta bättre utan limiteringen så bryr de sig inte, de är inte av samma åsikt eftersom de vet att musiken kommer ut bättre på marknaden om den låter starkare. ...
IngOehman skrev:Exempelvis genom att något skivbolag lancerade "highdyn-recordings", och då på skivan klargjorde att skivans ljudkvalitet inkluderar en ovanligt oskadad dynamik, som kräver några dB mera uppvriden volym än man kanske är van vid.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster