Jag har ett nybygge på gång och letar efter en filt av ull som kan användas på baffeln. Det är något i stil med denna jag letar efter:

Bilden är länkad till David Ralphs hemsida.
Jag har ringt runt till stans tygaffärer men dem säljer bara tyg

Moderator: Redaktörer
Jocke skrev:Man skulle kunna tänka sig en 2-lagers-lösning, kanske? I biltillbehörsaffären finns en tjock, rätt tung och vanligtvis ful grön matta för ljuddämpning. Kanske kunde vara nått? Klä sedan med den lite tunnare filten från tygaffären - då får du möjlighet att välja färg och struktur som passar dig!
/J
Adhoc skrev:Industrifilt finns forfarande, har en hård s.k. stampad filt som musmatta just nu, -en luden "masonitbit" som nätt och jämnt går att att blåsa igenom.
Nordifa är en svensk tillverkare av industrifilt.
soundbrigade skrev:Adhoc skrev:Industrifilt finns forfarande, har en hård s.k. stampad filt som musmatta just nu, -en luden "masonitbit" som nätt och jämnt går att att blåsa igenom.
Vet du var man hittar vävbakelit. Om det skiter sig får jag göra en alldeles egen sockel till ett idiot-rör (2C39A). Liknar inget annat.
phon skrev:2C39A? Skall du bygga en radar?
phon skrev:Det var ju en häftig grej! Det ser ut som hornet skall svara för kylningen ...![]()
Hållare? Verkar fungera med slangklämmor eller nåt? Min japanska är dock måttligt bra (=inte alls bra ...).
soundbrigade skrev:Adhoc skrev:Industrifilt finns forfarande, har en hård s.k. stampad filt som musmatta just nu, -en luden "masonitbit" som nätt och jämnt går att att blåsa igenom.
Vet du var man hittar vävbakelit. Om det skiter sig får jag göra en alldeles egen sockel till ett idiot-rör (2C39A). Liknar inget annat.
Adhoc skrev:Har i jobbat handlat vävbakelit från Packningar & Plast (Sth/Hallunda) 08-885 636. Har du tur kan dom ha spillbitar till billig peng. Dom har även en CNC-fräs (XYZ-led) om du vill kosta på mer stålar för någon speciell utformning/geometri/fasning.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Froggy, Majestic-12 [Bot] och 74 gäster