men den som hörde läspljud när hon sa S, har nästan garanterat något fel i apparaturen.
Att hon skulle vara generellt överreverbererad håller jag verkligen inte med om. Generella reverbnivån var snarare moderat*. I den högsta diskanten kan det dock kännas ovant att ha samma decay som vid lägre frekvenser, i varje fall för vissa. Tydligen
Jag håller heller inte med om att S-ljuden är markerade.
(Däremot så kan vissa problem i HiFi-anläggningen förvärra effekten
Orsaken till min undran är att jag inte hört någon reagera så negativt när jag spelat någon K.M. hemma hos mig - jag har alltså den erfarenheten att skivorna snarare är ovanligt välljudande än motsatsen
Kan det vara så att vissa är så vana vid de-esserstympning - att de störs av en helt ren, men ovanligt efterklingande diskant!?
2. Låter det illa/distorderat?
(Vissa tycks uppfatta det så, av okända skäl. I min apparatur låter det klockrent på alla låtar från senaste fonogrammet, men inte från det förra.)
4. Är det hon som essar, eller är det utrustning som skapar det?
Det har jag tagit upp flera gånger redan, nämligen varje gång när jag förvånats över att den ovanligt rena Katie-skivan tas upp till diskussion om och om igen.
Därför har jag undrat om det finns de som inte hör skillnaden, och förstås även undrat över vad det kan bero på. Kan den helt enkelt vara så svårspelad så att det låter som om den är olinjärt skadad hos vissa?
Nä just det, de låter fint!
Men efterklangen är lite onödigt tilltagen i högfrekvensregistret.
Vh, iö
hmm... så kan det bli med klippa o klistra om man så vill..Till slut landade det i varje fall där det borde gjort från ruta 1... Vilket var bra ..Så Knoppen.. Vill du vi skall bråka om detta nu o 100 inlägg o 4 sidor eller ??
Ska vi bråka backar jag ur direkt här.. Om inte så kanske just fenomenet att ssssén är anorlunda än "vanliga" sådana.. DET är vad jag undrar över eftersom i övrigt allt låter bra...
Så.. topic eller bråk.. Detta får du/ni avgöra.. Och jag har inte sett ett svar på just min fråga.. Den almänna sss problematiken fattar jag.. Men dessa sssanden är inte som vanliga sådana..I alla fall låter dom inte lika... Hennes röst låter ju bra neråt direkt ..
Min teori är att hon sjunger så förbaskat nära micen och visslar ut ssén.. så dom stiger i nivå mot hennes röst.. Om jag nu gör mig förstådd här..och att man inte gjort henne uppmärksam på detta visslande.. Eller skiter i det helt enkelt..
Edit. Fixat texten..