FBK skrev:Strmbrg skrev:Jag har tröttnat på detta forum ännu en gång.
Jag har insett att jag har alltför avvikande infallsvinklar och aspekter på detta med hifi för att få tillräckligt mycket ut av att engagera mig här.
Det blir i mitt tycke alldeles för mycket koncentration på metoder och detaljer och ältanden utan att det motiveras av den faktiska nyttan ljudmässigt av det.
Åtminstone som jag ser det.
Jag är inte särskilt intresserad av att påstå saker utan är mer lagd åt att dela med mig av funderingar och reflektioner.
Det synkar väl inte alltid så där jättebra med hur trådarna ofta utvecklar sig.
Hoppas att ni som trivs och får mycket ut av forumandet fortsätter så.
Själv ska jag ägna nyvunnen tid till att bland annat spisa musik.

Mycket tråkigt, men jag förstår dig. Mångfald är inte detta forums ledstjärna och det kommer sluta i att alla som skriver tycker likadant. *I stort sett* Jag har hört massor av folk som reggat sig här, men när de ser ut hur samtalsklimatet är så slutar de att skriva. Mycket tråkig utveckling som jag ser det. Ps. Sedan har jag hört att det knapps finns några moderatorer/redaktörer kvar, har de också tröttnat?
Har, liksom på många andra fora, accepteras inte att det finns olika åsiker om ett ämne utan all kraft
inriktas på att "döda avvikande åsikter" och att fullständit förgöra den som frmfört dessa åsikter.
I ett mera öppet diskussionsklimat nöjer man sig med att man kan ha olika åsikter i ett ämne, tom att
olika åsikter kan "på något sätt" vara rätt i begränsad omfattning. I ett sådant diskussionsklimat är
utbyte av åsikter uppbyggligt och en källa till kunskap.
I den andra miljön där endast en åsikt är accepterad tenderas kunskapen att utarmas då avvikande åsikter
bekämpas med ärliga och mindre ärliga metoder. Detta leder inte till vare sig önskad kunskap
eller ett utbyta av kunskap utan snarare till en "majoritetens diktatur".
Jag skulle önska lite högre takhöjd och en mer intelligent debatt vid de tillfällen olika åsikter möts.
Älskar musik, driver numera Tubular-well, välljud med garanti.