Rydberg skrev:Jag blev lite nyfiken av relationen Bladelius - Peter Westberg. Jag har ju en massa High Fidelity-tidningar liggandes och jag tänkte att jag skulle kolla upp vilken eller vilka av de 14 recensenter som skriver om Bladelius produkter, det borde ju vara hyffsat jämnt fördelat för att tillgodose läsarna med trovärdiga recensioner kan man tycka.
Detta är vad jag fann:Nr 2/1998 Advantage P1 och A300 av
Peter Westberg och Michael Madsen(mätningar)
Nr 5/1998 Advantage T-1 och DAC-1 av
Nr 3/1999 Advantage CD1S av
Nr 6/1999 S.A.T. Ampifix av
Peter WestbergNr 7/2000 Advantage S-2 och S-250 av
Peter WestbergNr 8/2000 S.A.T. CDfix av
Nr 3/2002 Advantage S1 av
Peter WestbergNr 5/2003 Bladelius Grendel av
Peter WestbergNr 2/2004 Advantage Thor av
Nr 8/2004 Bladelius Gondul av
Peter Westberg har alltså skrivit
ALLA* recensioner av produkter som kommer från bladelius design group och som publicerats i High Fidelity. Jag tänker dock inte dra några slutsatser av detta mer än att jag tycker det är olyckligt. Alldeles oavsett om det som står är sant blir man ju lätt skeptisk till att bara höra samma killes åsikt igen och igen. Recensionerna är också i genomgående väldigt positiva, Peter Westberg sparar inte på superlativen.
Edit: * Ska tillägga att jag saknar en del tidningar 1998 och 1999 så om testerna av Phonofix och M300 som också recenserats i High Fidelity är skrivna av Peter Westberg vet jag inte. Det är ju dock ingen högoddsare att de är det direkt