Läs om
Andemeningen är att kablar har liten påverkan i förhållande till mycket annat. Det hoppas jag du kan hålla med om?`
Jag tror ett och annat inlägg möjligen är en reaktion på din lite överdrivna beskrivning över dina egna undersökningar avseende kablage. Lika mycket fel åt båda hållen.
En kabel som har rimmligt låg induktans och klarar av att överföra den energi som krävs utan att påverka signalen vid olika utnivåer kommer göra sitt jobb så bra att högtalarens delningsfilter förblir opåverkat och således göra ett adekvat arbete. En kabel som inte klarar det är dålig.
Således är en telefonkabel inte adekvat för arbetet om längden på den är längre än någon meter. Men är sträckan mindre än det fungerar en tun och ful telefonkabel lika bra som mina Supra Ply 3.14 (men så är denna flertrådiga kabel förtennad med så den agerar liknande en EKK)
En trasig kabel är alltid en dålig kabel.
En felkopplad kabel kan fortfarande vara en bra kabel även om resultatet är dåligt
Och innan du deltagit i en riktig blind lyssningsövning så spekulerar du bara. Eller använder din omedvetna förförståelse. Sålunda kan inga uttalanden vara korrekta sålunda du inte har otroligt tur när du gissar.